300watt till ett geforce 6600 256mb

Permalänk
Medlem

300watt till ett geforce 6600 256mb

har ett Gainward geforce 6600 256Mb kort..EJ GT!!

i manualen står det att grafikkortet behöver minst ett nätagg på 350watt för att funka....är det bara ett ungefär så man skulle kunna köra det med ett 300watts nätagg som jag har eller skall jag investera ett nytt?..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett Geforce 6600 GT 256 Mb, Vad är minimieffekten på nätaggregatet, mitt nuvarande aggregat ligger på 250 Watt, har hört att minimi ska ligga på 350 Watt.

Visa signatur

kalabombombom

Permalänk
Medlem

Re: 300watt till ett geforce 6600 256mb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
har ett Gainward geforce 6600 256Mb kort..EJ GT!!

i manualen står det att grafikkortet behöver minst ett nätagg på 350watt för att funka....är det bara ett ungefär så man skulle kunna köra det med ett 300watts nätagg som jag har eller skall jag investera ett nytt?..

Är det ett nätagg med lite högre kvalitet så kommer det klara att driva ditt system utan några större problem. Dock rekomenderar jag själv att du köper dig ett lite kraftigare så du slipper oroa dig. lycka till

Permalänk
Medlem

Re: Re: 300watt till ett geforce 6600 256mb

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozTin
Är det ett nätagg med lite högre kvalitet så kommer det klara att driva ditt system utan några större problem. Dock rekomenderar jag själv att du köper dig ett lite kraftigare så du slipper oroa dig. lycka till

tror inte det är någe specielt bra...nätaggregatet är typ 4-5 år gammalt och det är inget specielt bra märke tror jag..satt i en leasing dator typ så dom använde väl det billigaste och det satt ju inte ett 6600 i den datorn från början...drog i mitt gammla geforce 4 mx 440 och nu funkar det som det ska så det måste vara nätaggregatet..

nån tips på ett bra nätagg?...helst över 500watt
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Jag har ett 6600 ej GT se sign för övrigt allt kör jag med ett gammalt 250w med 16A på 12v

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMDBoss
Jag har ett 6600 ej GT se sign för övrigt allt kör jag med ett gammalt 250w med 16A på 12v

alltså varför funkar det för dej och inte för mej??
alltså
jag har 2 hårdiskar 3 minnen ljudkort

en hyffsat stor processorfläkt..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
alltså varför funkar det för dej och inte för mej??
alltså
jag har 2 hårdiskar 3 minnen ljudkort

en hyffsat stor processorfläkt..

Det beror förmodligen på att han har ett kvalitetsaggregat, de brukar ha lite konservativare märkning ang. hur många watt de klarar av att leverera. Många nätaggregat från mindre nogräknade tillverkare märker upp sina aggregat med belastningen som aggregatet maximalt klarar av under kortare stunder, inte kontinuerlig belastning. Dessutom klarar AMBBoss's nätaggregat av att leverara ovanligt mycket ström på 12-linan för ett 250W nätaggregat.

Det kan skilja ganska mycket på hur stor belastning olika nätaggregat med samma effektmärkning klarar av. Jag lyckades köra en 2GHz P4, 2x512MB minne, HDD, DVD, CD-brännare och ett 6600GT (AGP) på ett 200W kvalitetsnätaggregat (med extremt liten mariginal, så det är inget att rekommendera). Kompisen hade problem med sitt noname 300W, så det varierar kraftigt.

Seasonic, Tagan, Antec, OCZ och FSP brukar göra bra nätaggregat.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande med mitt 350 watts 14A på 12v+ agg.

Har dessutom klockad processor och grafikkort. grafikkortet är ett 6600gt.

Jag har trott länge att det ska ge upp men det pinar på än. Men det tickar endel från agget. Ska man vara orolig?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

jag kör mitt 6600gt på ett q-tec 350 watt med 15 A på 12v+:) men det funkar bra^^

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
jag kör mitt 6600gt på ett q-tec 350 watt med 15 A på 12v+:) men det funkar bra^^

ja kanske ska testa att sätta in det igen för att se hur det funkar ..det konstiga var ju att det funka ganska bra från början men sen börja den starta om hela tiden...specielt i uppstarter...
testade att byta ut det mesta utom moderkortet innan jag till sist byte ut grafik kortet och då upphörde det...läste då i manualen att det stod att minst 350watts nätagg skall det vara för att det skall fungera...

iaf tack för hjälpen...får testa igen och funkar inte det så blire ett nytt nätagg

WrongTarget...tack för tipsen på nätagg..är helt vilsen när det gäller såna så jag vet inte vilka märken som är bra
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk

Min kompis kör ett X800GT på ett 175 watts nätagg.

Permalänk
Medlem

Jag kör Ati X1800GTO med mitt 350W
Plus att jag har 2 hd + dvd, och en överklockadd AMD 64 3500+
Men det är ju ett Seasonic så;)

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Har nu testat att ta ur exakt allt utom grafik kortet moderkortet och en hårdisk och fick samma fel...kan det vara själva grafik kortet som är felandes...det funkar precis efter man startat upp det första gången tills man installerat drivarna sen är det omöjligt att få igång den igen...startar om vid windowsloggan...kortet funkar även om man kör datorn i felsäkert läge...kan det fortfarande vara kortet som är trasigt även fast det funkar innan men kört in drivarna och att det funkar i felsäkert läge?..
har kört med drivarna som följde med kortet ...drivare till Xp från deras hemsida och drivarna för windows xp media center som är det operativ jag kör..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Det är nog inte grafikkortet som det är fel på om du får ingång datorn. Testa andra drivrutiner som du kan ladda ner från deras hemsida, inte nvidias för dom har du ju testat. Mina drivrutiner som ati och drivrutinskivan ger ut identifierades inte mitt kort som det skulle, så jag gick på min tillverkares hemsida. Testa det, gå in på tillverkarens (står STORT) hemsida ej nvidia.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Det är nog inte grafikkortet som det är fel på om du får ingång datorn. Testa andra drivrutiner som du kan ladda ner från deras hemsida, inte nvidias för dom har du ju testat. Mina drivrutiner som ati och drivrutinskivan ger ut identifierades inte mitt kort som det skulle, så jag gick på min tillverkares hemsida. Testa det, gå in på tillverkarens (står STORT) hemsida ej nvidia.

alltså tillverkar?....i mitt fall Gainward då eller??

problemet verkar vara att man kommer direkt till nvidias hemsida..

jag får snart krupp på det här...kan ett grafik kort vara felandes även fast det funkar i felsäkert läge och innan man installerat drivrutinerna?..

har bett en polare ta hem skiten o testköra det på sin dator...så jag får se hure går nu då

har iaf fått snurr på det så jag kommer in i windows...men det blir oftast omstart efter en stund....polare provkörde det också han fick också igång det men när han körde 3dmark 03 så blev det konstiga grafikfel=artefakter...
tog hem det och fick också jag efter lite mixter igång det men samma sak för mej...försökte få igång tomb raider legend med det men det blev artefakter ...så jag får väl inse att kortet är nog ganska slutkört helt enkelt....det är inte specielt gammal ungefär 3 månader så det finns garanti....om man inte har ändrat nånting på det eller försökt klocka det borde man väl gå ett nytt på garantin eller?...

Visa signatur

Zibkus