Nyinstall av WinXP, tangentbord krånglar

Permalänk
Medlem

Nyinstall av WinXP, tangentbord krånglar

Hej.

Precis köpt en ny dator som jag skruva ihop (första gången). När jag startar datorn så funkar allt perfekt, stoppar in WinXP skivan och bootar från CD så kommer det en blå windows ruta fram när det laddat klart där det står "Om du vill installera tryck retur. Reparera tryck R. Avsluta tryck F3". Då verkar mitt tangentbord inte fungera helt plötsligt. Försöker trycka retur, r, f3 osv. men inget händer.

Vad kan vara fel? Datorn har ju hittat t-bordet med tanke på att jag kan komma in i BIOS och navigera där...

tacksam för all hjälp

edit: eller så kanske det inte har med t-bordet att göra utan att datorn låser sig?

Permalänk
Medlem

Har du ett trådlöst tagentbord?

I så fall fall har du svaret där.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Nope. Ett vanligt (inte usb). Testat med två olika t-bords nu, samma problem.

Permalänk

hmm... för mig kan windows installationen låsa sig om man väntar för länge... Prova att trycka på retur precis när den rutan kommer fram.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedish_Phoenix
hmm... för mig kan windows installationen låsa sig om man väntar för länge... Prova att trycka på retur precis när den rutan kommer fram.

Nope inte det. Testade nyss att använde en vanlig HD och inte SATA, men det hjälpte inte heller. Det låser sig på samma ställe, någon som har nån idé?

edit: sökte en massa och hitta denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=650...

han beskriver mitt problem på pricken, men står ingen lösning. däremot står det i tråden att nForce modekort har problem med Maxtor HD's, som jag har 2st av.

edit2: har testat med en IDE HD, samma problem... börjar bli galen. vad tror ni är felet? moderkortet?