Permalänk

Hörde nu av en kille på jobbet att han har pratat med supporten och dm visste ingenting om nån lösning. Så vad händer ?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skalle
Kan ju vara så att den inte gillar just dom stickorna som sitter i våra burkar. Det kan även vara så att den inte gillar 512Mb stickor.

Har Micron stickor i min, vad har du?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Hörde nu av en kille på jobbet att han har pratat med supporten och dm visste ingenting om nån lösning. Så vad händer ?

Samma här! Jag har snackat med dom nu och fick samma svar att dom inte hade nån lösning än...!!!

Så det där med minnena måste nog ha varit en bluff/bortförklaring som allting hittills!

Datorn funkar ju helt ok om man kör bara med moderkortets ljudkort med samma minnen.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Samma här! Jag har snackat med dom nu och fick samma svar att dom inte hade nån lösning än...!!!

Så det där med minnena måste nog ha varit en bluff/bortförklaring som allting hittills!

Jag har också pratat med HP-supporten och dom vet inget. Informationen jag fick var från nån på Mercour.

Visa signatur

i5 -750 4 gig ram

Permalänk

Då luktar de ny burk iallafall då kanske, nåt lösöre på mercor som inte vet vad han pratar om.....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Dom borde höra av sig snart om dom ska hinna styra upp nåt innan semestern...

Permalänk

Troligen kommer väl ett samtal nästa vecka om leverans....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Jag såg precis den här tråden.
Jag sitter på en 4400+ hp burk som ni andra.
Jag tycker synd om er som fått vänta så länge på lösningen.
Det tog mig 30min från att jag fick datorn för att inse att jag behövde en DFI ultra-D och ett Hyper Type-R. Och jag har nog aldrig haft en så stabil burk som den här.

Men jag ska låta dom byta ut den mot 940D burken iaf. Mumsigt med 7900GTX
Antar att ingen mer än jag har märkt att cpuerna på dom här inte går att klocka ett dugg? Inte ens när man låter minnena gå under deras specs så kan jag få htt att gå 5mhz över original.

Jag hoppas lite mer på 940D burken sen. Går den att klocka 2-300MHz så nöjer jag mig med det. Jag har varit lite intel-fanboy tidigare så jag hoppas på intelburken. Givetvis lär man ordna ett nytt moderkort.

Det jobbigaste nu är väl att byta ut moderkort och nätagg och stoppa i alla korten och hoppas att dom inte bryr sig att alla korten hamnar i fel ordning

Permalänk

Nya bud nu tydligen från mercor. Nu har de kommit ut ett mail som säger att dom ska byta ut minnena,ljudkortet & göra en biosuppdatering.
Fasiken HP:s deadline va ju v20 och så kommer dom nu å säger att dessa grejer ska bytas iställe, och då lär man vara utan dator några veckor. Inget vi ska acceptera tycker jag. Hoppas dom som har ansvaret över detta fixar så vi kan få en ny burk.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Håller med, det tycker inte jag heller att vi ska acceptera!!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovan

Antar att ingen mer än jag har märkt att cpuerna på dom här inte går att klocka ett dugg? Inte ens när man låter minnena gå under deras specs så kan jag få htt att gå 5mhz över original.

Jag har inte märkt det iaf..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Skruvis: En del har tur verkar det som. För mig känns det naturligt att byta burk för att kunna få en chans att klocka lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovan
Skruvis: En del har tur verkar det som. För mig känns det naturligt att byta burk för att kunna få en chans att klocka lite

Naturligtvis ska du göra det.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hmmm...Låter som ett problem jag hade en gång i tiden. Men det var ingen märkes dator. För min del va det till att byta ut moderkortet.

Visa signatur

Modekort Asus M2n-SLI Deluxe |Processor AM2 3800+ lGrafikkort 2x Pny Verto geforce 7900 gt 256 lMinne 2st Pny 1024 ram lHårddisk 80gb+2x200gb sata lSkärm Acer 20"lMus mx518 | Tangentbord Logitech G15 | Nätagg Hiper PSU Type -r 580W

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Sitter med en d4194.se och har haft precis samma problem med min burk.

För en vecka sen satte jag i ett Turtle Beach ljudkort (santa cruz 5.1) sen dess
har burken inte hängt sig en enda gång.
Har provat att belasta nätverkskortet med en massa torrents och samtidigt kollat på film.
Det gick i max en halvtimme förut sen tokhängde sig burken vilket resulterade i att man fick dra ur strömkabeln för att boota om.

/håkan

Permalänk
Medlem

Har fått hem en d4491 för ett tag sen, nöjd i stort förutom att då o då hoppar IE igång med inloggningssida till Yahoo Epost, har inte självmant lagt in nått progg som bör skapa detta fenomen, så jag undrar om det är fler som har samma sak med sina HP-burkrar, eller om det här komemr på nått annat vis. Om det är ett känt problem vore jag tacksam för lösning, lite trött på att det hoppar upp när man minst anar det..

/Mvh Stefan

Permalänk

" Sso " har du fått ett datorbyte?

Nu ska tydligen mercor & hp laga datorerna även fast hp:s deadline va v20. Konstigt att detta kan hända nu efter tiden gått ut. Bla Coop ska få sina datorer utbytta denna vecka medans vi på ica ska få bytta delar. Dom har lovat att på 5 dagar så skall dom hämta datorn, byta ljudkort,minne & bios och sen leverera tillbaka den. Nya deadlinen ska tydligen vara 22 juni. Helt j....vla sjukt, detta kan inte hända....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
" Sso " har du fått ett datorbyte?

Nej, inget byte utan leverans av paket för min del.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sso
Har fått hem en d4491 för ett tag sen, nöjd i stort förutom att då o då hoppar IE igång med inloggningssida till Yahoo Epost, har inte självmant lagt in nått progg som bör skapa detta fenomen, så jag undrar om det är fler som har samma sak med sina HP-burkrar, eller om det här komemr på nått annat vis. Om det är ett känt problem vore jag tacksam för lösning, lite trött på att det hoppar upp när man minst anar det..

/Mvh Stefan

Mitt tips vore väl helt enkelt att formatera burken din och installera om windows, sen lägger du in vad du själv vill ha. Det läggs in så otroligt mkt onödigt tjafs i förinstallationerna som företag betalar HP för att installera i grundinst.

Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U

Permalänk
Medlem

Ja detta är ju INTE vad man vill höra angående 4196:orna!! Om deadlinen är passerad så SKA datorerna bytas ut!

Att bli utan dator i en vecka eller 2 för utbyten av komponenter är ju inte härligt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa666
Ja detta är ju INTE vad man vill höra angående 4196:orna!! Om deadlinen är passerad så SKA datorerna bytas ut!

Att bli utan dator i en vecka eller 2 för utbyten av komponenter är ju inte härligt...

Håller med datorerna SKA bytas ut! Inget mer byte av komponenter nu! Deadlinen är slut!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Så vem vill köpa min gamla dfi-planka när jag får nya burken om några veckor?
Nä skämtåsido, har ni pengar och lessnat på hp, köp ett nytt moderkort och ev ett nytt nätagg(ja i mitt fall så behövdes det också). Det är minst huvudvärk för pengarna även om det kostar en slant.
Minnena har det inte varit problem med för min del och jag tror inte ett ord på att minnena är problemet med era datorer.
Har det tagit såhär lång tid för hp att "lösa" problemet så lär det nog dröja innan ni får en stabil burk.

Permalänk

Ingen som är sugen att ta ett snack med konsumentverket och höra vad som säger för det är kan ju inte vara rimligt att vi kunder ska lida i snart ett år pga. att hp inte gör nånting!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Kolla tillbaka några sidor så har du svaret på varför ingen kan klaga via konsumentverket...

Permalänk

Idag kom brevet, nu ska vi byta ut några komponenter bla bla. En budfirma kommer att ta kontakt med vederbörande för att bestämma tid för hämtning. Fan händer.....Ska kanske strunta i att svara så får man hoppas man klarar att passera deras nya deadline å då ska man få en ny...!!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Helvetes skit. Idag fick jag också brevet som bekräftar att man blir utan dator 2-3 veckor! OM allt går som det ska! Skandal tamefan. Känner mig fan våldtagen...

Permalänk
Medlem

har samma problem er grabbar.. Polaren`s fru har exakt samma dator (en d4196se) o hon fick sin utbytt. (hon hyr inte sin från mercor).
Medans vi som har mercor (tyvärr) måste lämna ifrån oss datorn o få nått shit utbytt för att sen få tillbaka samma skit..uselt
Visst jag bytte bara nätverkskort o den funkar som en klocka.

Citat från brevet vi fick.(mercor)
"HP har verkligen gjort allt för att komma fram till en sån bra läsning som möjligt för er användare. Då vi tror att de flesta ej vill installera en ny dator med allt vad det innebär hoppas vi o tror att det här är den bästa lösningen"

Det bästa vore att byta allt. Till komponenter som funkar ihop UTAN problem.

shit asså.. FÖRST fick jag med många fler det första brevet om att vi alla skulle ringa in o felanmäla 3dagar INNAN deadline.v.20 va? enl HP skickades dessa brev ut veckor innan vi fick dom. Mercor slarv enl mig. Sen tycker jag att är det ett sådant stor problem som inte ens HP kan fixa med div. bios så ska alla d4196se datorer dras in. Tror inte HP räknade med denna anstormningen. enl första brevet rörde det sig om ett 30tal datorer när jag pratade med HP för en tredje gång på fredagen innan deadline hade det ringt bara den dagen 495st med problem.

Vill inte vara utan datorn i 3veckor. Såg ju lovande ut i brevet att det ev. skulle komma en NY dator till dörren o man bara bytte rak av.

Hoppas bara till sist att jag får tillbaka MIN dator, vill ju inte ha någon annans semesterfilmer osv. och att den funkar heeelt uten problem.

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk

Det framgick i ett mail att på 5 dagar inkl leverans ska datorn vara fixad det lovade dom. Men de framgick inte något sånt i brevet + att deras nya deadline va 22 juni som heller inte framgick. Detta tycker jag e riktigt dåligt.
HP försöker bara slingra sig när de handlar om så mycke pengar, men de kostiga är ju att vissa med 4196 modellen ska få ny burk medans vi som har skitmercor ska få delar. Hajar inte hur fan dom tänker.....Men vi kan väl inte göra så mycket

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Det framgick i ett mail att på 5 dagar inkl leverans ska datorn vara fixad det lovade dom. Men de framgick inte något sånt i brevet + att deras nya deadline va 22 juni som heller inte framgick. Detta tycker jag e riktigt dåligt.
HP försöker bara slingra sig när de handlar om så mycke pengar, men de kostiga är ju att vissa med 4196 modellen ska få ny burk medans vi som har skitmercor ska få delar. Hajar inte hur fan dom tänker.....Men vi kan väl inte göra så mycket

Andra gången jag var tvungen att skicka in datorn så fick jag "högsta prioritet" sa dem, det skulle ta runt en vecka. 3 veckor senare så fick jag tillbaka datorn, och den var likadan! Det stod på papperet man fick med att dem bytt BIOS, men det var samma version som jag hade innan datorn skickades som dem bytt till.

Så det där med att det ska gå snabbt skulle jag inte lita så mycket på!

Få se vad som händer för mig, jag har inte fått något brev än men jag har inte Mercor som leverantör heller. Det sista jag hört är att datorn ska börja skickas ut under v.21, men alla som hade d4196 hade inte svarat på om dem ville byta ut datorn eller inte, så det vart uppskjutet en vecka.

Jag lider med er som inte får datorn utbytt... Jag hoppas det löser sig för er också!

Permalänk
Medlem

Tror vi behöver Sverker för att lösa detta.

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.