Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedFreek
Haha, jag är bara lite källkritisk ibland mot folk på nätet, i mina öron låter 5.1 ljud ur 3.5mm helt galet Men tydligen är det ju så i x-fi kortet, får se om jag kan hitta en sån 3.5 då, känns lite dumt att köra 3.5 till 6.3 - 6.3 till coax

Du ska använda en 3,5mm till 2xRCA istället & ta ut det digitala ljudet ur vänster utgång..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det var visst rätt, Lovan! Jag sitter nu med XP Pro och njuter av att ha 25 processer igång istället för 68 på HP:s.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Du ska använda en 3,5mm till 2xRCA istället & ta ut det digitala ljudet ur vänster utgång..

http://www.siba.se/images/articles/6/SE54260.jpg

Varför det? Kör samma lösning på min digital-tv box och det fungerar lika bra där! Körde samma lösning på mitt gamla Audigy 2 ZS, fungerar lika bra där!

Visa signatur

HP m9180 | AMD Phenom X4 9500 | 3GB RAM | 128GB SSD, 1.32TB HD | GeForce 8800 GT 512MB RAM

Permalänk

http://www.siba.se/images/articles/6/SE54260.jpg

Kör på den lösningen då min coaxial räcker lagomt då och för att jag redan har massa såna kablar Tackar skruvis och ni andra !

edit : självklart var det den kabeln polarn hade fått aja får springa upp till classe imorgon, hoppas det blir bra ljud också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABSiNSANE
Varför det? Kör samma lösning på min digital-tv box och det fungerar lika bra där! Körde samma lösning på mitt gamla Audigy 2 ZS, fungerar lika bra där!

Med en 3,5mm monokontakt?

Nu är iofs. det enklare att springa på en 3,5mm till 2xRCA sladd..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Med en 3,5mm monokontakt?

Nu är iofs. det enklare att springa på en 3,5mm till 2xRCA sladd..

JA, visst är ni läskunniga!?

Varför är det enklare att köpa sladden du pratar om? Varför ha ytterligare en sladd som hänger bak på datorn när man kan ha en "könbytare" istället?!

Men detta tycker jag vi avslutar denna diskussion! Jag ljuger ju enligt er och jag har ingen anledning till det men det fattar inte folk...

Visa signatur

HP m9180 | AMD Phenom X4 9500 | 3GB RAM | 128GB SSD, 1.32TB HD | GeForce 8800 GT 512MB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABSiNSANE
JA, visst är ni läskunniga!?

Varför är det enklare att köpa sladden du pratar om? Varför ha ytterligare en sladd som hänger bak på datorn när man kan ha en "könbytare" istället?!

Men detta tycker jag vi avslutar denna diskussion! Jag ljuger ju enligt er och jag har ingen anledning till det men det fattar inte folk...

För att en jag känner provat med en monokontakt med följd att ljudet inte fungerade när han gick över till en stereo 3,5mm kontakt fungerade ljudet (digitalt alltså)... Påstår du att jag påstår att du ljuger?

Jag tror att den sladden jag pratar om är enklare att uppbringa var som helst i jämförelse med den lösningen du pratar om.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jäkla tjat om nån liten kabel. Fler som fått tillbaka sina datorer?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Min funkar klockrent fortfarande sen jag fick tillbaka min dator

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

jag får tillbaka min idag mellan 17.00-21.00 wee tog inte ens en vecka..sweeet

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk

Jag lämnade min förra torsdagen och inte fått den ännu, kanske tidigast måndag, får jag hoppas.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Nu har den kommit
Dom bytte Ram(Har 4 st som förut) ljudkort (SB X-FI audio) ?? o nya kablar till hårddiskarna sen ny bios. 3.47 ligger inne iallafall.

Funkar bra än sålänge trevlig helg ante_ante
Ps. lämnade min i måndags. Nu ska vi bara vänta in presentkortet.

Visa signatur

.:Dr.Cerebrum:.

Permalänk

Lycka till då Cerebrum. Presentkortet skulle komma senast 30juni. Dock är de lite tråkigt att de inte gäller i alla affärer. Vill ju köpa nya datordelar

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Blåste dom Windows för er som haft den inne...eller är det lugnt att ha kvar allt på hårddiskarna ?

Permalänk
Avstängd

Hur tror ni att ni får presentkort när datorn varit inne mindre än en vecka?

Hur som helst så tror jag mer på "eget support"... Så vilken moderkort passa till komponenterna från HP burken?

X2 4400+, PCI-E är väl ända kravet, samt från pålitlitliga Epox

Någon som vill ha en stabilt MSI moderkort? 7093:an.. stabil men begränsad

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av bomber3
[B]Hur tror ni att ni får presentkort när datorn varit inne mindre än en vecka?

Här tror vi inte utan vet rättare sagt. Vi som har Mercor iallafall skall få ett rikspresentkort på 100% utav nettoavdraget, så står de i mina papper iallafall, sen får du tolka de som du vill

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Jag fick då presentkortet samma dag som jag hämtade datorn, det satt fasttejpat ovanpå alla datorer som dom hade lagat där.

Jag ger topp betyg på hur allt har funkat här! Det tog alltså 1 dag att få igen datorn och då följde presentkortet med direkt!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Jag fick då presentkortet samma dag som jag hämtade datorn, det satt fasttejpat ovanpå alla datorer som dom hade lagat där.

Jag ger topp betyg på hur allt har funkat här! Det tog alltså 1 dag att få igen datorn och då följde presentkortet med direkt!

Bara ut å shoppa då

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

100% av nettoavdraget som ni betalat hittills?

Permalänk

Ja för 6-7 månader ungefär !!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Trevligt men då fick ni bara några saker utbytta(ram, kablar etc)?
Ni fick inte 7900GTX?

Permalänk

Nop inget 7900GTX blir de, skulle bara fått de om dom bytte ut hela burken men då hade de bara blivit 50% presentkort, men hade ju hellre tagit en ny burk....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Var funkar presentkortet?

Permalänk

finns tydligen 2 olika rikspresent kort, får vi de bättre av dom så kan man iallafall handla på onoff,siba,power & elgiganten typ. Kicks finns också med för dom som vill köpa smink :). Nämen sök på google efter rikspresentkort så kommer de upp litegranna....

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

okej, för hela tiden ni haft problem inte tiden ni varit utan dator... då förstår jag.

Har koneo som support eller vad dom nu gör, dom ger bara presentkort för tiden dom har datorn på lagning... vilket inte är längre än ett par dagar.

Men som sagt så har jag inga problem med min och dom byter inte ut moderkortet till valfri då, men byter själv istället.. står i avtalet att vi får göra det bara dom får orginalet vid reparation eller dyl.

EDIT: Vad fan, jag har inte MS-7093 i burken utan MS-7184, gäller D4296.se burken ifall någon undrar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

EDIT: Vad fan, jag har inte MS-7093 i burken utan MS-7184, gäller D4296.se burken ifall någon undrar

HP varianten av MS-7093 heter mycket riktigt MS-7184.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
HP varianten av MS-7093 heter mycket riktigt MS-7184.

Tänkte just det när jag kollade med everest, står 7093 där men annat på moderkortet.

Nåja, nya moderkortet är på väg hem... börjar bli lite misstänksam på att moderkortet kanske är defekt ändå, windows tappar inställningar iband och datorn går almänt segt.
Tar runt 2-3 min innan Windows går i full speed och inga processer som tar CPU eller minne finns i aktivitetshanteraren.

Sen såg jag att HP´s support har lagt in dålda användarkonton, 5st för att vara mer exakt och 2 av dom har direkt koppling till nätverket/bredband... undrade just varför internet segar en hel del

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jag känner mig kluven. Är just nu på dreamhack och datorn känns lite småjobbig. Funderar på att köpa "Asus A8N-SLI SE nForce4 SLI 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Audio GB-LAN Socket939 ATX" från datorbutiken.com som är här och säljer. Moderkortet kostar 920kr.

Men frågan är då om detta vore ett bra val till en 4296'a? Visserligen SLI men detta är det enda pci-e kortet som finns kvar.

Konstigt nog så har vi inte hört någonting alls om reperation eller sådant, trots att farsan jobbar på ica och den är köpt via mercor. Har testat att ringa men suporten kände inte till att någon lösning fanns. :S
Iallafall, om vi snart skulle få datorn lagad så ljudbuggen försvinner, skulle ni ändå rekomendera att byta moderkort?

Och ni som jobbar på ica, vet ni vad avtalet säger om att byta moderkort? Om jag själv fick välja skulle jag köpt nytt moderkort för länge sen. Dock är det inte min dator och farsan vill av någon anledning inte att jag ska byta några komponenter...

Permalänk
Medlem

Om ni ska byta moderkort så försök få tag på ett som följer intel I/O standard tror jag det var det hette.. men men här kommer en bild, följer man denna inkoppling så passar kontakten rätt av i HP lådan, HP´n har iofs. ingen reset switch men det spelar ingen roll... Kontakten följer denna standard iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless