Bahnhof lanserar integritetsmärkning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Jag tycker ju iofs att man skulle kasta ut alla Sverigedemokrater från landet och köra alla servrar deras hemsidor varit i kontakt med genom en magnetresonanstomograf, men det blir ändå tummen upp för Bahnhof.

När vi har kastat ut Sverigedemokraterna vilka ska vi då kasta ut? Nä tror inte att du förstått vad yttrandefrihet och åsiktsfrihet är när du förordar censur något som Bahnhoof gör något åt när man talar om att man inte tänker stänga ner någons sida även om det är justitiedepartementet eller SÄPO som ringer och yrar om rikets säkerhet.

Nä bra att Bahnhoof lanserar integritetsmärkning så att ALLA kan få framföra sin åsikt utan att NÅGON ska tysta dom som framför det bara för att det är obekväma åsikter för NÅGON.

Enda gången som Bahnhoof tänker stänga ner en sida är när den sidan utav dess ägare har begått något som är straffbart enligt svensk lag och dom då blivit underrättade att så är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
När vi har kastat ut Sverigedemokraterna vilka ska vi då kasta ut? Nä tror inte att du förstått vad yttrandefrihet och åsiktsfrihet är när du förordar censur något som Bahnhoof gör något åt när man talar om att man inte tänker stänga ner någons sida även om det är justitiedepartementet eller SÄPO som ringer och yrar om rikets säkerhet.

Nä bra att Bahnhoof lanserar integritetsmärkning så att ALLA kan få framföra sin åsikt utan att NÅGON ska tysta dom som framför det bara för att det är obekväma åsikter för NÅGON.

Enda gången som Bahnhoof tänker stänga ner en sida är när den sidan utav dess ägare har begått något som är straffbart enligt svensk lag och dom då blivit underrättade att så är.

ORD!!!

Permalänk
Medlem

Mums
Nu ska jag byta isp, asap.

Då jag är av den enkla åsikten att alla bör få saga vad de vill, när de vill, hur de vill, men inte tvinga någon att lyssna, så är detta helt underbart. Internet är en stor och öppen plats. Hittar man en sida man inte gillar behöver man inte stanna kvar där. Med andra ord så behöver inte folk som tar illa åt sig av någonting ödsla sin tid med att läsa det om de inte vill, och alltså är det bara löjligt att syssla med någon form av censur på internet.

Givetvis finns det ju gränser, det gör det alltid och bör så alltid vara. Men gränserna skall vara klara och tydliga, och dessutom svåra att flytta på. Att stänga ner siter för att någon tycker dem är "olämpliga" är inte särskilt tydligt. Så just nu är Bahnhof mina hjältar.

Så, vem är med mig?
*Stämmer upp till sång - Heja Bahnhof, heja Bahnhof*

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat av Bahnhof!

En liten off topic fråga, är det någon som ser tanken bakom gemenerna och versalerna i integrity loggan?

i N T e G r i T Y

Jag ser inget samband och kan inte heller utläsa något mer ur den. Någon som kan?

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

Jag tycker hela utspelet låter som en PR-grej.

"Aldrig vidta andra åtgärder för övervakning eller informationslagring än vad som krävs av svensk lag." Jag tycker inte vad internetleverantörerna gör och inte gör är problemet, utan just vad som skrivs i lagtexten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Jag tycker hela utspelet låter som en PR-grej.

"Aldrig vidta andra åtgärder för övervakning eller informationslagring än vad som krävs av svensk lag." Jag tycker inte vad internetleverantörerna gör och inte gör är problemet, utan just vad som skrivs i lagtexten.

Du tycker alltså att Banhof bör bryta mot lagen? Då lär de knappast blir särskilt långlivade.
Grejen med tex SD-grejen var ju att politiker och tjänstemän utövade påtryckningar utan att ha rätt till det, och att ISPn lade sig platt. Banhof lovar att stå upp för konsumenten i liknande fall, och det är beundransvärt. Om fler uppvisade samma civilkurage och hängivelse till personlig integritet som Banhof skulle Bodström och hans kumpaner inte våga visa sig.

Permalänk
Medlem

Handlar bara om att få uppmärksamhet ( kunder = pengar )

Visa signatur

|XP1700+@177x9,5 AGKGA Y|Vcore 2.1v|ALPHA 8045|Epox 8K3A|768 Apache 2700|Geforce3 Ti 200@ Cpu 251 Minne 551|Samsung SyncMaster 957p|Chieftec Dragon FullTower Black 340W|Live Player 5.1|

Permalänk
Medlem

jag har hittat ett favorit bolag:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Tummen upp! Hoppas bara att fler valjer att hoppa pa taget.

Sverige har snart ingen integritet langre att tala om, sa detta stoder jag fullhjartat. Hoppas nu bara att bostrom inte blir langlivad for da hinner han hitta pa nya regler som gor att banhofs initiativ vardelost..

(inge aao, sitter i australien.. )

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Som sagt, Labs2/Bredband2 har haft denna policy för alla sina kunder sedan länge, så det är inget nytt. Snarare lite av en PR-grej från Bahnhofs sida. Dock är det bra att de kanske sätter lite press på de större aktörerna som Bredbandsbolaget och Telia.

Permalänk
Medlem

Alla sk. Demokrater som tycker att alla ska få säga sitt utan de som inte tycker som de? Dubbelmoral!

ND o SD är mot lagen utestängda på skolarna.
Ung Vänster som förstör gator och attacker polis mm får tillträde?

Jag är Nationaldemokrat och så långt ifrån Nazist man kan komma. Rena förolämpningen när media skriver om Nazister mm. Läs partiprogramen!
Skiljer sig inte så mycket från de andra förutom invandrarfrågan.(i delar)

Och nu talar vi invandring och inte flyktingar! Det är helt skilda saker! Flyktingar som genom FN's stadgar uppfyller kraven som flykting skall få hjälp! Det tycker även ND o SD!
Däremot anhörighetsinvandingen är en annan sak som kostar pengar vi inte har. Vi går på knäna i vår välfärd.

Så trött på att bli kallad rasist, nazist, hatisk mm. ND står faktiskt för samma politik nästan som socialdemokraterna gjorde på 50-60 talet.

Till och med Palme hade sagt att det ska vara fritt ord även fast det gick emot hans parti!
Kolla valsiffrorna runt om i landet och tänk på att varken SD eller ND får något som helst ekonomiskt stöd. Allt är volontärer och bidragsgivare.

Jag ser Politik som något som skall vara helt öppet! Oavsett åsikt.
Tycker jag om Saddam tex ska jag få göra det!

Det står ingenstans i partiprogram om sk. Odemokratiska metoder mm.
TVÄRT OM!
Svensk som invandrare läs partiprogrammen först!
Sedan har man rätt att sätta sig emot.

Jag väljer att inte vara anonym pga. att jag vägrar vara rädd för min partitillhörighet.

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Du tycker alltså att Banhof bör bryta mot lagen? Då lär de knappast blir särskilt långlivade.

Hur fasen läser du människa? Du kan ju inte bara tolka vilken jäkla text som helst efter din egna hjärnas små krumsprång. Snälla, peka på ETT ord där jag antyder något sådant.

Permalänk
Medlem

Bahnhof vill lura dig som ny kund

Akta dig för vill_ha_nya_kunder fällor!

Integritetsmärkning finns ju i datalagen, och alla ISP på nått sätt följer lagen.
Bahnhof vill rensa pirat-smutsen som den har gjort sig skyldig för för några månader sen. Med det här tricket vill Bahnhof visa sig renare är ren. Det är rena hyckleri!

Innan du byter leverantör, fråga dem som har Bahnhof, till exempel jag:

Jag bor i Akalla ansluten till fiber stadsnät Akalla-Husby och har Bahnhof. Det är en skit-ISP, sällan når man hastigheten man betalar för, ofta server nere, support obefintlig.
Nu från juni, innan man loggar in på internet registrera de kundnamn , lösenord och datorn MAC-adress tillsammans i deras register. Antipirat-byrå som är nu kompis med Bahnhof behöver bara titta i loggarna och se vem (med namn, adress och personnummer) har laddat vad och från vilken dator. Prata om integritetsmärkning!
Skitsnack alltihop! Jag hörde att en ung kille i området (som måste ha Bahnhof också. Det finns bara bahnhof här) fick sin dator beslagtagen. Men (polis)man har inte hittat nåt.
Hur fick polisen veta killens adress? integritetsmärkning skitsnack! Bahnhof är en tjallare av värsta typ!

Många börjar klaga om skit-Bahnhof och vill kasta ut den från stadsnätet Akalla-Husby.

Vill du ha Bahnhof? varsågod!