Hjälp med Gforce 7600GT !!

Permalänk
Medlem

Hjälp med Gforce 7600GT !!

Hej köpte ett nytt system för en dryg vecka sedan detta:

AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz 512kb+512kb

Asus Extreme GeForce 7600GT 256Mb DDR3 HDTV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL

Asus A8N5X nForce4 4DDR-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket 939

Men grafikkortet funkar fan inte som det ska alls.

När jag försöker spela oblivion och den ska söka min datorkapasitet så står det att grafikkortet är oigenkänt och att alla inställningar sätts på medium, när jag ska spela quake 4 så är det nått opengl problem. etc,

Har installerat om drivrutiner och grejsat men inget hjälper, känns helt super kuk dåligt. Tänkte därför lämna över problemet till nån snäll fan som kan lösa det, snälla! Går det att flasha om det elelr nått likande så det vaknar till liv? Det funkar helt enkelt cp dåligt .,

Visa signatur

LudDe

Permalänk
Medlem

Vilka drivrutiner har du då? Verkar som att moderkorts drivrutinerna inte är installerade

EDIT: gh att folk kan bli så irriterade på stavningen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Hej känns som det borde ha med drivrutinerna att göra...

oft.
förövrigt kuk helvete satan miffo orm gris hur i helvete stavar ni

värkar ? (sånt damerna får när dom ska föda barn)

/johan

Permalänk
Medlem

Hur funkar Oblivion när du spelar? Oblivion funkar perfekt mför mig med ganska höga inställnigar.

Permalänk
Medlem

tack för att ni svarar

Ja det måste vara något drivrutin fel någonstans. Moderkortet har jag installerat med skivan jag fick med och sen inte gjort något mer på det.

Alltså i windows så fungerar allt som det ska, den hittar grafikkortet och alla inställningar och så. Installerade Asus egna drivrutiner drivrutiner från skivan först, men när jag märkte alla problem som uppstod så laddade jag ner dom senaste från nvidias sida version 84.21 men det funkar ju skit det också.

Oblivion då, Inställningarna ställdes på medium och 640x480, men jag ställde upp lite typ satt på alla vatten reflektioner och ställde upplösningen på 1152*864. Det funkar hyfsat, inte direkt imponerad över prestandan. Men det är väll spelbart. Kan ju tilläga att en kompis testade spelet med sitt 6800 och det ställde sig på high och funkra bättre. Så man blir ju jävligt ledsen.

Så vad tycker ni jag ska prova med?

Installera om moderkortet eller? Kanske updatera biosen, som jag aldrig har gjort?`Ni får komma med lite förslag för jag vette fan.

tacksomfan // Fredrik

Visa signatur

LudDe

Permalänk
Medlem

oblivion kör jag med allt på max i 1024x768 fpsen blir aldrig mindre än 40 af 16x
hdr på.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

åhhfan, du har klockat till graffe en del. Hur gick du till väga?

Visa signatur

LudDe