World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk

Re: ZGraid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Japp, då var det dags för guilden för ZGraid. Smart är det också när man själv är guildleader och ska leda raiden, och aldrig varit i ZG själv. Jag har bara sett Jeklik (Batboss) blivit nertagen av min vän och hans guild.

Jag såg en guild som hade den här uppställningen:
1 druid
2 hunters
4 mages
3 priests
2 rogues
2 shamans
2 warlocks
4 warriors

Vad tycks om den? Det är det enda jag har att utgå ifrån..
Vi ska göra batboss, och klarar vi den ska vi till venoxis. Några tips när addsen kommer i batboss? Det jag vet är att Jeklik vid 50% går till sin vanliga form och har värsta superhealen, som rogues och shamans (?) ska avbryta annars är det kört. Något speciellt man ska tänka på i allmänt? CTraid och Vent är ett måste antar jag?
Tacksam för all hjälp.
Jag har läst ganska mycket om det på internet, bl a http://www.wowwiki.com/High_Priestess_Jeklik

Hmm, när bataddsen kommer så gäller det att magikerna är på alerten. Det som gäller är bara att AoE:a dem så fort det bara går. Viktigt är också att healers är redo på att heala mages, då mages är en så satans svag klass.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

We are very sorry to hear that you wish to leave the game. Keep in mind that we have geared the game to a wide spectrum of play styles, even including features for those without much time to play. These include a rest state system implemented for players without the time to play every day. This system allows you to build up 'Rest' any time you are logged out of the game. Resting in a city or inn will provide am even faster gain of rest. While in a rested state you will gain 200% of the normal experience gained when you return. This can help you to keep up with friends or just give you a slight 'boost' to help you advance in a shorter amount of time if little time to play is an issue. If you find that even with the rest system you don't currently have the time, we are grateful to have had you as a part of the community. If you ever do free up the time to play and would like to come back to us we would be more than happy to have you back in Azeroth. Your characters will be saved along with all their money and items so that when you come back, you can begin exactly where you left off. We hope to see you again soon!

Permalänk

Re: ZGraid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Japp, då var det dags för guilden för ZGraid. Smart är det också när man själv är guildleader och ska leda raiden, och aldrig varit i ZG själv. Jag har bara sett Jeklik (Batboss) blivit nertagen av min vän och hans guild.

Jag såg en guild som hade den här uppställningen:
1 druid
2 hunters
4 mages
3 priests
2 rogues
2 shamans
2 warlocks
4 warriors

Vad tycks om den? Det är det enda jag har att utgå ifrån..
Vi ska göra batboss, och klarar vi den ska vi till venoxis. Några tips när addsen kommer i batboss? Det jag vet är att Jeklik vid 50% går till sin vanliga form och har värsta superhealen, som rogues och shamans (?) ska avbryta annars är det kört. Något speciellt man ska tänka på i allmänt? CTraid och Vent är ett måste antar jag?
Tacksam för all hjälp.
Jag har läst ganska mycket om det på internet, bl a http://www.wowwiki.com/High_Priestess_Jeklik

jag skulle nog bytt ut en warrior mot en druid då sleep är väldigt bra i ZG, sammt att ni inte behöver mer än 3 warriors i någon fight. sen precis som ovanstående skrev är venoxis väldigt mycket lättare i början, så mitt tips är att börja med honom för att höja självförtroendet i raiden.
angående jeklik är dps viktigt så ni inte får för mycket waves med bats på er. Vi brukar köra så att rouges, hunters och alla utom 1 warrior dpsar jeklik ALLTID, sen försöker en warrior ta agro på batsen medan resten AoEár. detta eftersom det gäller att vara snabb att få ner henne under 50% då det kommer bomb bats eller vad de nu heter som kastar eld ni måste akta er ifrån samt att ni måste stopa alla heals hon försöker göra.
rogues har kick och shamans har earthshock rank 1 för det. då ni kommer behöva manan till heals

Permalänk
Medlem

Re: ZGraid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Japp, då var det dags för guilden för ZGraid. Smart är det också när man själv är guildleader och ska leda raiden, och aldrig varit i ZG själv. Jag har bara sett Jeklik (Batboss) blivit nertagen av min vän och hans guild.

Jag såg en guild som hade den här uppställningen:
1 druid
2 hunters
4 mages
3 priests
2 rogues
2 shamans
2 warlocks
4 warriors

Vad tycks om den? Det är det enda jag har att utgå ifrån..
Vi ska göra batboss, och klarar vi den ska vi till venoxis. Några tips när addsen kommer i batboss? Det jag vet är att Jeklik vid 50% går till sin vanliga form och har värsta superhealen, som rogues och shamans (?) ska avbryta annars är det kört. Något speciellt man ska tänka på i allmänt? CTraid och Vent är ett måste antar jag?
Tacksam för all hjälp.
Jag har läst ganska mycket om det på internet, bl a http://www.wowwiki.com/High_Priestess_Jeklik

Vi brukar bara ta med 3 mages, och 3 paladins istället för 2 för deras blessings...
Nu är du horde så och har shamans istället, vet inte hur annvänd bara de är, så kanske bättre att ta en dps klass istället...
Fast de beror på hur många av varje klass som signar upp, kan bli 1 priest och 3 druider ibland...

första form ha en warrior som fångar upp vågorna av fladdermöss som kommer sen ere bara aoe på dem.

sen i andra fornen, se till att röra på er och var utspridda, så inte bomberna träffar, och se till att inte springa in i elden sen.
och sen se till att rogues gör kick då hon kastar heal!! Tror mages cs funkar också, och shamans earthshock(?).

Fast de är nog bättre att gå efter Venoxis först då han är mycket lättare
första gången...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Tror inte vi följer någon speciell setup :> Vi brukar mest bara köra på, och hålla högsta möjliga dps på allting och det slutar bra ^_^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Så här tror jag, men då måste du trycka två gånger.. finns kanske något mer avancerat, men det känner jag inte till iaf :>

/cast Wind Fury Totem (rank x)
/cast Strenght of the earth totem (rank x)

jag tror det är 1 sec cooldown på totems ? så om man gör en macro som ser ut så, så kommer macron kasta WF hela tiden även om man klickar 2 gånger

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
jag tror det är 1 sec cooldown på totems ? så om man gör en macro som ser ut så, så kommer macron kasta WF hela tiden även om man klickar 2 gånger

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-shaman-en&...

Kolla om du hittar något som kan hjälpa dig där :s

Eller fråga på forumen där, dom brukar kunna sånt.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

gavve
Det är också ett problem, batboss först eller venoxis? Jag har hört fler säga att batboss är enklare än venoxis, och jag själv har aldrig sett venoxis och hur det går till, det är därför det känns enklare för mig med Batboss.

lanbonden
När är det nödvändigt med sleep? =/
Och som jag sa till gavve, jag har bara sett när min vän gjorde batboss, och har därför en aning om vad som kommer hända, men jag har aldrig sett venoxis och vet därför ingenting om den.

Kazen
Jag spelar själv shaman, och ser ganska många positiva saker med att shaman följer med ^^ Har manareg totems och diverse + i strength osv. Vår earth shock kan avbryta, så ansvaret inte bara ligger på roguesen.

Men hur ska man ta sig till med de där bombbatsen? Någon smart idé? Batsen i allmänt var att man ska ha en warrior som aggrar, och mages aoe'ar. Låter rätt klyftigt

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
gavve
Det är också ett problem, batboss först eller venoxis? Jag har hört fler säga att batboss är enklare än venoxis, och jag själv har aldrig sett venoxis och hur det går till, det är därför det känns enklare för mig med Batboss.

lanbonden
När är det nödvändigt med sleep? =/
Och som jag sa till gavve, jag har bara sett när min vän gjorde batboss, och har därför en aning om vad som kommer hända, men jag har aldrig sett venoxis och vet därför ingenting om den.

Kazen
Jag spelar själv shaman, och ser ganska många positiva saker med att shaman följer med ^^ Har manareg totems och diverse + i strength osv. Vår earth shock kan avbryta, så ansvaret inte bara ligger på roguesen.

Men hur ska man ta sig till med de där bombbatsen? Någon smart idé? Batsen i allmänt var att man ska ha en warrior som aggrar, och mages aoe'ar. Låter rätt klyftigt

Venoxis helt klart, en tank tankar venoxis, man sleep/sheepar tre adds, tar ner den fria adden, sen nästa, nästa och nästa, sen är det bara att nita venoxis. Se bara till att ni har ett bra mellanrum mellan tanken/melee dps och range dps, han gör en riktigt otrevlig chain lightning som du inte vill ska länkas in i ranged dps gruppen.

Vi brukar utgå från 2 av varje klass när vi kör 20-mans instancer, sen fyller vi på med vad vi tycker verkar trevligt.

När batbossen går in i fas 2 så ska man nuka ner henne, avbryta hennes heals och sprida ut sig så att elden från bombbatsen inte träffar mer än en, max två spelare, ungefär samma taktik som på magmadar där

Kolla upp lite taktiker på nätet, finns massor som är bra.

Permalänk
Medlem

Har ni några bra tips för att finna sjysta PvE-guilder med mognare folk i? Man är ju inte direkt allergisk mot att vara med från början på instancerna för att komma igång, men måste vara drägligt folk.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Venoxis helt klart, en tank tankar venoxis, man sleep/sheepar tre adds, tar ner den fria adden, sen nästa, nästa och nästa, sen är det bara att nita venoxis. Se bara till att ni har ett bra mellanrum mellan tanken/melee dps och range dps, han gör en riktigt otrevlig chain lightning som du inte vill ska länkas in i ranged dps gruppen.

Vi brukar utgå från 2 av varje klass när vi kör 20-mans instancer, sen fyller vi på med vad vi tycker verkar trevligt.

När batbossen går in i fas 2 så ska man nuka ner henne, avbryta hennes heals och sprida ut sig så att elden från bombbatsen inte träffar mer än en, max två spelare, ungefär samma taktik som på magmadar där

Kolla upp lite taktiker på nätet, finns massor som är bra.

Men hur många vågor av nya adds kommer det när man gör Venoxis då? Är det beroende på hur lång tid det tar för en att ta ner Venoxis? Kommer efter en viss tid, som i t ex Rend i UBRS? Att man har en viss tid på sig att döda addsen, för sen kommer nästa våg, och sen nästa (dock så kommer ju rend sist, men jag tänkte mest på addsen).

Av de här bombbatsen, hur många kommer det och hur är det lättast att få ner dem? Man kan väl inte precis skicka in en mage eller två för att aoe'a dem, pga deras eld?

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Men hur många vågor av nya adds kommer det när man gör Venoxis då? Är det beroende på hur lång tid det tar för en att ta ner Venoxis? Kommer efter en viss tid, som i t ex Rend i UBRS? Att man har en viss tid på sig att döda addsen, för sen kommer nästa våg, och sen nästa (dock så kommer ju rend sist, men jag tänkte mest på addsen).

Av de här bombbatsen, hur många kommer det och hur är det lättast att få ner dem? Man kan väl inte precis skicka in en mage eller två för att aoe'a dem, pga deras eld?

Det kommer inga "vågor" med mobs utan alla står där från början, Venoxis och 4 ormar. MT tar Venoxis medans mages och druider Sheepar/Sleepar 3 adds och OT tar en add åt gången. Närman har dödat alla adds går alla på venoxis.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

De senaste dagarna har en 127MB stor patch börjat laddas ner varje gång jag startar WoW. Varför gör den det varje gång? Och är det 1.11?

Permalänk
Medlem

Ett tips när ni dödar venoxis som vi kör med är att hunters och warlocks gör mana drain medans vi dödar hennes ormar och en warrior håller henne långt bort från gruppen och när ormarna är döda så kör vi ranged tills hon har 0 mana och då går melee in. När hon kommer till 50% hp så kommer on att lägga ut gift moln och dem ska du inte stå i. Gäller att den som har bossen flyttar runt den hela tiden då.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea

Av de här bombbatsen, hur många kommer det och hur är det lättast att få ner dem? Man kan väl inte precis skicka in en mage eller två för att aoe'a dem, pga deras eld?

skit totalt i bomb-batsen utan full DPS efter hon har kommit ner på 50%

Permalänk

Tjenare har en fråga jo jag skulle vilja lära mej att använda 2 hands vapen vart kan jag lära mej det just nu är jag i Thunder Bluff.

Visa signatur

[CPU:Amd Sempron 2800+][Minnen:2x512Mb Corsair][Graffe:XFX geforce 6800Ultra 450/1250/][Moderkort:Asus K8N][Hd 100Gig][Agg:Bzerk 500W][Chassi:NZXT Nemesis]CPU Kylare:Artic Cooling Freezer 64 Pro]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreezerGT
Tjenare har en fråga jo jag skulle vilja lära mej att använda 2 hands vapen vart kan jag lära mej det just nu är jag i Thunder Bluff.

Fråga efter Weaponmaster tror ajg det heter hos en vakt, sen kan du fråga Weaponmaster vilka vapen skills du kan lära dig var

2h svärd lär du dig i Undercity
2H yxa lär du dig i Orgrimmar
2H mace i Thunderbluff tror jag e inte säke där,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Ett tips när ni dödar venoxis som vi kör med är att hunters och warlocks gör mana drain medans vi dödar hennes ormar och en warrior håller henne långt bort från gruppen och när ormarna är döda så kör vi ranged tills hon har 0 mana och då går melee in. När hon kommer till 50% hp så kommer on att lägga ut gift moln och dem ska du inte stå i. Gäller att den som har bossen flyttar runt den hela tiden då.

Vad får ni ut på att mana draina henne? som jag ser det förlorar ni bara tid (dps) på det. eftersom det ända som kan vara farligt är om MT står för länge i poisonet i phase 2. så verkar det bara onödigt

angående när sleep behövs, så funkar det på alla ormar/ tigrar i ZG och det kan vara bra att ha när mages är en brist vara/ döda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
Vad får ni ut på att mana draina henne? som jag ser det förlorar ni bara tid (dps) på det. eftersom det ända som kan vara farligt är om MT står för länge i poisonet i phase 2. så verkar det bara onödigt

Vi mana drainar henne i phase 1 för att slippa hennes chain lightning och det tar inte så lång tid att mana draina henne heller så att vi förlorar tid det är jag ganska säker på att vi inte gör då vi mana drainar henne medans vi dödar alla ormar

Men alla har ju olika taktiker och vi har precis börjar med zg så jag ska inte komma och säga vad som är bäst eller inte bäst

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Vi kör med taktiken att man ska hålla alla ormar sheepade samtidigt som amn dödar bossen, så tar man ormarna efteråt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Vi kör med taktiken att man ska hålla alla ormar sheepade samtidigt som amn dödar bossen, så tar man ormarna efteråt.

Kan man också göra men det är lite svårt om man har dåligt med mages\druids i guilden. Så vi brukar bara ha offtanks på ormarna medans vi dödar dem en efter en

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
Vad får ni ut på att mana draina henne? som jag ser det förlorar ni bara tid (dps) på det. eftersom det ända som kan vara farligt är om MT står för länge i poisonet i phase 2. så verkar det bara onödigt

hon kan ju inte göra sin aoe utan mana.

Permalänk
Medlem

En warrior in och AoE tauntar så fixar mages + warlocks resten av biffen :>

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Nu funkar det iaf att copy-character till teast realm för mig men det verkar inte dyka upp nån på character list, så testad kopiera en från andra laget då stog det: you cannot copy a character from alliance when you have a horde on a PvP server typ..servern jag försöker joina är pve,hittar ingen pvp..nån som har ett svar?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Nu funkar det iaf att copy-character till teast realm för mig men det verkar inte dyka upp nån på character list, så testad kopiera en från andra laget då stog det: you cannot copy a character from alliance when you have a horde on a PvP server typ..servern jag försöker joina är pve,hittar ingen pvp..nån som har ett svar?:P

PvP-servern är nere just nu och nästan varje gång den varit uppe så har den åkt ner efter några minuter.

Permalänk

Förstår inte varför ni gör det svårt med manadrain och shit?`Mages upp och AoEa ormarna och tanken gör allt för att få ner honom till ett hörn mages kan DPSa direkt eller hjälpa på ormarna. Se bara till att ingen sover så ranged håller maxrange och melee står i melee så slipper ni chain skiten.... inte sett den sen första veckan av ZG så det är träning

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Jag är med i Hrafnin Flyger på Bloodscalp/Horde och vi har
ZG,MC,Onyxia och BWL utom Nefarian på farmstatus.

Vi pullar bossen, en tank ställer sig i ett hörn och tankar medans vi andra
springer och tar ormarna en efter en. Vilka alla är fårade eller under
annan form av kontroll.

När alla är döda så tankar vi bossen ner till 50% sen ställer alla
sig utom MTn och kör range.

Skit i manadrain för hans AE ska bara MT drabbas av iaf...

Vi kör med:

1 Druid
4 mages
2 rogues
2 warlocks
2 Hunters
1 präst
2 shamaner
3 warriors

+3 Main healers (Druid/Präst)

Och majoriteten på raiderna har rätt bra med
epic gear från MC och BWL

Men vi är en stor guild så vi kan välja uppsättningar av klasser
precis som vi vill utan att lida av brist...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Eftersom det är grafiken som man sitter och glor på hela tiden är ju det självklart en otroligt viktig del. Den som säger något annat kan väl hålla sig till MUD.

Det där var lite överdrivet eftersom hela sättet man spelar på är olika i mud och 3d/2d spel.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Tack allihopa
Venoxis först då

En liten fråga till bara, hur ska grupperna i raiden se ut? Något man ska tänka på hur det är fördelat osv? Förslag? Bilder?

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Det där var lite överdrivet eftersom hela sättet man spelar på är olika i mud och 3d/2d spel.

Varför är det så stor skillnad? Enda skillnaden är ju hur historian återberättas och på sättet man interagerar med miljön.

Jag tror fortfarande att dom som kommer med kommentarer som "grafiken spelar ingen roll" egentligen inte tycker det, men säger det för att verka som dom varit med ett tag och att allt var bättre förr. Jag kan iofs hålla med om att många spel var bättre förr och att grafiken inte är HELA grejen med spelet, en bra spelide är minst lika viktigt. Däremot blir det bara töntigt med folk som påstår att grafiken inte har någon betydelse överhuvudtaget, för det har den.