Permalänk
Medlem

Macbook + Warcraft 3

Hej!
(vet inte om detta ligger rätt, om inte så får någon mod gärna flytta)

Ska skaffa en macbook och undrar helt enkelt hur WC3 funkar på dessa? (vanlig macbook, inte macbook pro).

De har ju ganska snabb processor jämfört med vad som krävs men grafikkortet är nog inget att hänga i julgranen. Hur bra prestanda kan man förvänta sig här?

Permalänk
Medlem

Det kommer fungera utmärkt, wc3 är väldigt bra på att skala ner grafiken efter behov.

Har spelat det med en thinkpad t40 som hade radeon 7500, ditt integrerade kort är nog lite bättre tom.

Permalänk
Avstängd

Shit, Warcraft 3 kan man väl spela på vilken dator som helst nästan? Vi satt ju och lanade WC3 med 450Mhz typ. Det kommer funka utmärkt. Det flöt riktigt fint på min gamla laptop som i alla avseenden är sämre än en MacBook (32Mb geforce Go!)

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk

Jag spelade Warcraft III och Frozen Throne på min Powerbook G4 1.5 GHz 1.25 GB RAM och ett GeforceFX 5200 med 64 MB RAM, och det flöt inte till hundra hela tiden, men oftast. Jag vet inte vad som är bäst, ett GMA950 eller ett FX5200, men ett FX5200 är skräp iaf.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Det kommer gå utmärkt. Spela war3 på min acer travelmate som är sämre i alla avseenden utan några som helst problem.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Well, jag lirade mkt med min p4 2,4 , 1024ddr och ti4600. Det flot pa fint med allt maxat, forutom nar det blev riktigt stora anfall. Da stod det still mer eller mindre.

Sa tva spelare som unloadar pa dig med en massa spells och skit kan nog vara lite jobbigt. Iaf om du fortfarande vill kunna styra hero, attackera specifik hero osv. Men jag hade iofs max grafik pa allt, skalar du ned sa kanske det ar lugnt.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"