Dubbla skärmar. Lite frågor

Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar. Lite frågor

Hej

Har skaffat mej 2st skärmar igen.
Nu har jag kommit fram till att windows inte har alla funktioner som jag vill ha.

Jag vill ha en helt grå startmeny på skärm nr2.
Hur får jag till detta ?

Jag vill kunna spela spel samtidigt som jag msn;ar.
Hur får jag till detta ?

Jag är inte helt säker men jag har för mej att jag gjorde detta med ett program.
Har ett X800Gto2 kort om det hjälper er någe när det gäller detta

Mycket tacksam för hjälp ang detta
Mvh
Niklas Westberg

Visa signatur

Acer Triton 500 | CPU: Intel 9750H | Ram: 16gb ddr4 2666mhz | Nvme1: Samsung 970 EVO Plus 500gb | Nvme2: Samsung EVO Plus 1TB | Gpu1: Intel UHD 630 | Gpu2: Nvidia RTX2060 Mobile | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hm,är det detta som du letar efter > http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

Synd att ultramon inte uppfyller

"Jag vill kunna spela spel samtidigt som jag msn;ar."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
Synd att ultramon inte uppfyller

"Jag vill kunna spela spel samtidigt som jag msn;ar."

Går det ens att göra så? isåfall ska jag göra samma sak fast IRC istället för MSN när jag får min nya skärm ifall jag får plats med både en 19" och 17" CRT på skrivbordet.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Om man spelar på den primära skärmen så är det bara att dra över MSN`n och annat man vill se samtidigt till den sekundära skärmen

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
Om man spelar på den primära skärmen så är det bara att dra över MSN`n och annat man vill se samtidigt till den sekundära skärmen

Ja, då kan man se MSN samtidigt, men om man börjar chatta så minimeras spelet. Om jag inte kommer ihåg fel.

Är f.ö ute efter samma som trådskaparen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Ja, då kan man se MSN samtidigt, men om man börjar chatta så minimeras spelet. Om jag inte kommer ihåg fel.

Är f.ö ute efter samma som trådskaparen.

PRECIS! spelet eller saken som är i fullscreen minimeras när man börjar trycka eller skriva något på den sekundära skärmen.

Hur ska man fixa problemet?

Visa signatur
Permalänk

Jag tror vi kommit fram flera gånger här på forumet att det inte finns något sätt att ha två rutor i fokus samtidigt.

F.ö rekommenderar jag UltraMon liksom föregående talare.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Okej. det verkar som att man får hålla tillgodo med Ultramon så länge då.

Tacksam för alla som har hjälpt till att svara och haft åsikter

Visa signatur

Acer Triton 500 | CPU: Intel 9750H | Ram: 16gb ddr4 2666mhz | Nvme1: Samsung 970 EVO Plus 500gb | Nvme2: Samsung EVO Plus 1TB | Gpu1: Intel UHD 630 | Gpu2: Nvidia RTX2060 Mobile | OS: Arch Linux

Permalänk
Medlem

Går det inte att ha fler än ett skrivbord? Alltså så att man har ett skrivbord på ena och ett på andra. På så vis skulle ju inte spelet minimeras när man växlar till skrivbordet på andra skärmen. Vet dock inte om det går att ha 2 skrivbord synliga samtidigt. Men det kan ju vara värt att ta reda på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spela spelet I windowed mode da, I vissa spel finns en "maximazed" funktion så det ser ut exakt som fullscreen mode men är window

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Spela spelet I windowed mode da, I vissa spel finns en "maximazed" funktion så det ser ut exakt som fullscreen mode men är window

Problemet med det är att de kan vara lite irriterande i FPS spel och när man "scrollar" i strategispel.

Visa signatur