World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Finns inget grymmare än holy damage präst!
Holy fire <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Att spela en är ännu tråkigare, efter att ha spelat en Druid till lvl 12 var jag utbrännd och allmänt trött på wow helt och hållet, så tråkigt är det

Druid är lätt den roligaste klassen jag spelat. (aldrig rört en paladin så vet inte om de är kul)
Roliga i både PvP och PvE.

Förstår inte vad som är så tråkigt med druid, de är den enda klassen man
kan variera sitt spelande.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

En fråga, skall jag fortsätta att farma och försöka hitta ett nytt guild till min redan lvl60 warrior eller skall jag sattsa på att levla upp min rogue som nu är på lvl30 nånting? Eller skall jag kanske satts på någon annan klass att levla upp, sneglar lite smått på att spela upp en warlock istället?
(Har ca 20 dagars ledig tid just nu tills jag börjar ett nytt jobb, så har lite extra tid att spela )

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller vad ungen pratar om.

Druiden är möjligtvis ngt underpowered men absolut otroligt skojiga. Att kalla dem tråkiga vid lvl 12 visar lite brist på insikt.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Eeeh, Kazen, du har lirat den till lvl 12 säger du?
Då ska du ju inte ens uttala dig eftersom du inte fått varken cat, bear, eller travel form.

Permalänk
Medlem

Underpowered är nog inte rätt ordval. Feral druids gör rätt saftig skada faktiskt. Visst, de klår inte rena dps-klasser, men om skulle de göra det, vem skulle vilja spela något annat än druid då? Jag tröttnade till slut på min druid av den anledningen att det var väldigt få som uppskattade mig som feral, och jag vägrade byta (samt att jag faktiskt ville vara bäst på något, inte någon allt-i-allo).I början går det an, men när det gäller "high end" törs 9/10 bara satsa på standard-builds.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obazs
Eeeh, Kazen, du har lirat den till lvl 12 säger du?
Då ska du ju inte ens uttala dig eftersom du inte fått varken cat, bear, eller travel form.

eeh? Jag har en lvl 60 druid...

De är curly som levla den till 12 och sa att de va tråkigaste han gjort
sen så får man bear på lvl 10...

Edit: Feral cat druid gör rätt mycket skada...
Jag låg 1:a på dmg meter i UBRS, och jag har grön/blå gear.
huntern som var tvåa hade rätt många giantstalker delar och epic
bågen/staven.
Fast de är klart att man kommer inte komma upp i samma skada som en rogue kan göra...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
blablabla

Druider... Å fy fan vad tråkiga druid filmer är, ärligt talat tror jag inte att jag någonsin orkat se 10 minuter av en druid film. Vill du spara bandbredd rekomenderar jag att du laddar ner en rogue-film och kör den i 25% hastighet så vet du hur det känns att se en druid film. Att spela en är ännu tråkigare, efter att ha spelat en Druid till lvl 12 var jag utbrännd och allmänt trött på wow helt och hållet, så tråkigt är det

blablabla

har dragit en druid till lvl 42 och måste säga att dom är as kul, jag tar alla klasser utom paladins faktist nemas problemas. cat form - några imba crits - vanlig form roots - såndän heal som helar + lite till över några sec - bearfrom så äre bara att stå och hoppa runt och slå. är så jävla kul så det finns inte. men ja undrade mer på om dem är roliga på 60. har itne haft chansen att testa en lvl 60 feral druid då druid har varit resto gearade på alla test servrar jag spelat.

och jag har inte problem med att vara en healer @ end-game instancer inga problem. men när man fixat grymt gear vill man ju pvpa och det är det jag undrar om det är kul på 60

suttit och kollat på massor med drood pvp filmer idag. dom tar ju faktist helt sjuk dmg. har dock inte sett en ända film där en drulle äger en pally. kan vara för att jag sett massa NE drulle filmer bara . men men

mer åsikter uppskattas

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

alla som spelar på shattered hand kolla här www.shatteredhand.tk

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
alla som spelar på shattered hand kolla här www.shatteredhand.tk

Trodde den skulle vara som stormscale.org men inte,

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Fast de är klart att man kommer inte komma upp i samma skada som en rogue kan göra...

Det är just det som är felet med druider, dom är en sämre version av alla andra klasser. Jag är hällre bra på 1 sak än dålig på 4.

Och innan någon komenterar det: Nej jag tycker inte att en Cat-form druid ska göra lika mycket skada som en rogue, Om en druid ska kunna göra allting måste dom vara sämre på det för balansens skull.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

likkwiq en polares guild på outlands använder en druid som maintank uppe i bwl , så med rätt gear och i bear finns möjligheten till tank vid 60 också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan-Dan1el
Jag skulle inte vila förrens jag hade hittat dig, dödat dig och corpse campat dig i ett par timmar. Jag vet hur det känns för huntern, jag håller på med det questet själv. Tyvärr kan han inte rapportera dig eftersom det är en pvp-server.

Varför inte? om jag hade låtit honom få klar på denna questet då han får epic bågen..okej..sen kommer han till BRM med hans guilden..och tror du han och hans guilden skulle låter mig vara? NEJ, såklart dom skulle ganka mig. som sagt, det är pvp server.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Det är just det som är felet med druider, dom är en sämre version av alla andra klasser. Jag är hällre bra på 1 sak än dålig på 4.

Och innan någon komenterar det: Nej jag tycker inte att en Cat-form druid ska göra lika mycket skada som en rogue, Om en druid ska kunna göra allting måste dom vara sämre på det för balansens skull.

det där med hällre bra på 1 sak en att va dålig på 4 är bara bullshit, finns ju druider som outhelar präster ibland i highend instancer o feral som ligger på topp i dmg listan osv. det e bara en simpel fråga om hur man e speccad och vad för gear man har.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Det är just det som är felet med druider, dom är en sämre version av alla andra klasser. Jag är hällre bra på 1 sak än dålig på 4.

Och innan någon komenterar det: Nej jag tycker inte att en Cat-form druid ska göra lika mycket skada som en rogue, Om en druid ska kunna göra allting måste dom vara sämre på det för balansens skull.

Precis som rogues är sämre än warriors på att tanka OCH göra skada.
Problemet med druider (katt) är inte skadan utan avsaknaden av aggroreducering. Man har inte som warriors/rogues bara 80% threat på sina attacker och cower ger bara 600 reduktion jämfört med vanish/feint. Sen att druiderna enligt utvecklarna skulle vara lika kraftfulla men inte lika mångsidiga som kärnklasserna har jag inte sett något av alls.

Det skulle innebära samma skada som rogues, men avsaknad av incombat stealth/stuns. Eller bättre skalande tankning, trots avsaknaden av lifegiving gem, last stand och shield wall. Eller jämfört med präster avsaknaden av pw:s, vilket löstes genom att druiderna hade näst bäst manaeffektiv healing efter paladins, vilket inte längre är fallet efter prästernas lovepatch. Sen säger blizzard själva att MotW/GotW är bästa buffen i spelet, visst mångsidigaste buffen men inte bästa. T.ex. så stackar inte resistanserna vilket enligt mig är helt idiotiskt.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

En fråga..

Jag har köpt den dära Trinket "Insignia of the alliance" tror den hette så.. Den ska iaf bryta fear osv..
Saken är den att den har aldrig funkat för mig? Har försökt bryta fear 100ggr men den funkar inte.. -.-

Va är felet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
En fråga..

Jag har köpt den dära Trinket "Insignia of the alliance" tror den hette så.. Den ska iaf bryta fear osv..
Saken är den att den har aldrig funkat för mig? Har försökt bryta fear 100ggr men den funkar inte.. -.-

Va är felet?

Vilken klass är du? Den har olika funktioner för olika klasser.

Permalänk

att du e alliance:P... den håller bara en liten stund, kan kanske vara det?

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Varför inte? om jag hade låtit honom få klar på denna questet då han får epic bågen..okej..sen kommer han till BRM med hans guilden..och tror du han och hans guilden skulle låter mig vara? NEJ, såklart dom skulle ganka mig. som sagt, det är pvp server.

Anledningen till att han inte kan rapportera dig är att du får attackera honom men du får inte attackera demonen _men_ om det är en pvp-server så får du även attackera demonen eftersom det är contested territory, detta var det svara jag fick av en GM när det var en kille som attackerade en demon för mig. Men det gäller bara den motsatta faktionen, om en alliance (jag är alliance) skulle vara anledningen till att demonen blev despawned skulle jag kunna rapportera honom. Detta gäller dock ej på en PvE(Normal) server.

Så synd för dig att hans guild gankar dig i BRM men vad f*n gör du där helt själv då? Gankar gissar jag på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Vilken klass är du? Den har olika funktioner för olika klasser.

Jag är en Hunter. Har en alt Priest och använder den trinket'en också.. där bryts fear osv direkt.

Men på min hunter så funkar den inte alls..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag är en Hunter. Har en alt Priest och använder den trinket'en också.. där bryts fear osv direkt.

Men på min hunter så funkar den inte alls..

Om du bara hade läst på trinketen vad den gör på din hunter så borde det ha stod något liknande:

Use: Dispels all Immobilizing, Slowing and Stun effects.

Hunters Insignia tar ej bort fear.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag är en Hunter. Har en alt Priest och använder den trinket'en också.. där bryts fear osv direkt.

Men på min hunter så funkar den inte alls..

Eftersom den trinketen för hunters bara bryter stun,slow och immobilizing effects dvs inte fear. Trinketen är inte densamma för alla klasser utan specifik för varje klass.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur matematiken fungerar med heal aggro?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon som vet hur matematiken fungerar med heal aggro?

Varje hp healad ger 0.5 skade aggro (dålig ord när man ska skriva på svenska). Och overheal = inget extra aggro (dock manaineffektivt som bara den men det är en annan sak)

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Rerollning på G, är inne lite på Warlock. Någon trevlig stjäl som kan berätta lite om Warlocks? Och deras sätt i strid etc? Jag kör mest själv på egen hand. Så vad ska jag lägga ut mina talents på sedan?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Rerollning på G, är inne lite på Warlock. Någon trevlig stjäl som kan berätta lite om Warlocks? Och deras sätt i strid etc? Jag kör mest själv på egen hand. Så vad ska jag lägga ut mina talents på sedan?

Svårt att sammanfatta något tror dessutom alla har olika uppfattningar om Warlocks. Dom blir ju väldigt varierande med pets som är grymma mot olika klasser och som demonologist blir du därför väldigt svårslagen i PvP.
Warlocks har många spännande talent-träd, Ruin är en spännande talent som många gillar (21p Destruction) som tillsammans med Shadow Mastery (30p Affliction) är en väldigt använd build för väldigt hög skada. Eller Ruin tillsammans med Master Demonologist (30p) som blir mer och mer populär då du i instancer kan få mindre threat med att köra en imp och andrab bonusar från ett pet. 31p i Demonology är väldigt grym i PvP.

Som Warlock i end-game Shadowboltar du mest. Lägger upp en Curse (of Shadow/Elements/Recklessness/Weakness) ser till att ha en imp framme för Blood Pact osv. Ute i vanliga PvEn så står mobsen oftast valet. Finns risken för PvP-engage eller multiple mobs så är succubusen utmärkt med sin seduce. Voidwalkern grym mot mobs som gör mycket damage och kan även sacrificas, utmärkt om man vill soloa annars väligt svåra mobs. Felhuntern mot castermobs framförallt (folk säger säkert olika här).
Sedan hur du väljer att spela beror på svårigheten av mobsen, enkla mobs är ju lätta att bara seduca/bolta ner ASAP, medan lite svårare elites går utmärkt att lägga upp DoTs och sen feara. Den enklaste fearen funkar bara på ett target åt gången med med lite skicklighet kan man lätt hålla ordning på två mobs med den.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Svårt att sammanfatta något tror dessutom alla har olika uppfattningar om Warlocks. Dom blir ju väldigt varierande med pets som är grymma mot olika klasser och som demonologist blir du därför väldigt svårslagen i PvP.
Warlocks har många spännande talent-träd, Ruin är en spännande talent som många gillar (21p Destruction) som tillsammans med Shadow Mastery (30p Affliction) är en väldigt använd build för väldigt hög skada. Eller Ruin tillsammans med Master Demonologist (30p) som blir mer och mer populär då du i instancer kan få mindre threat med att köra en imp och andrab bonusar från ett pet. 31p i Demonology är väldigt grym i PvP.

Som Warlock i end-game Shadowboltar du mest. Lägger upp en Curse (of Shadow/Elements/Recklessness/Weakness) ser till att ha en imp framme för Blood Pact osv. Ute i vanliga PvEn så står mobsen oftast valet. Finns risken för PvP-engage eller multiple mobs så är succubusen utmärkt med sin seduce. Voidwalkern grym mot mobs som gör mycket damage och kan även sacrificas, utmärkt om man vill soloa annars väligt svåra mobs. Felhuntern mot castermobs framförallt (folk säger säkert olika här).
Sedan hur du väljer att spela beror på svårigheten av mobsen, enkla mobs är ju lätta att bara seduca/bolta ner ASAP, medan lite svårare elites går utmärkt att lägga upp DoTs och sen feara. Den enklaste fearen funkar bara på ett target åt gången med med lite skicklighet kan man lätt hålla ordning på två mobs med den.

tack, välldigt bussigt att du tog dig tid att berätta lite.. Härligt att trevligt folk tar sig tid o berättar för oss okunniga

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ok, först och främst så måste jag säga att jag tycker ni alla som påpekade att jag var dum i huvudet,tönt osv osv osv för att jag tog den huntern...

Ni hade själva bara stått och tittat på eller, det är ett spel, jag spelar på en PVP server, jag gick på huntern och inte demonen (red förbi demonen lite tidigare, han gjorde en aoe på mig som gjorde över 7000 dmg på mig så jag fet dog)
Eftersom demonen inte despawnade, så kunde huntern enkelt ressa, heala sig och ta honom igen.
Så, nog snackat om det.

Som rogue, är det likadant överallt?
Dvs, svårt att hitta ett vettigt guild... Har väl skaffat mig det bästa jag kan ha (om man går på set delar då)
7/8 Shadowcraft, bara chest som saknas.. Men är så enormt trött på alla UBRS runs, eftersom grupper har en enorm tendens till att splittras efter första försöket på Drakki, och ibland till och med efter The Beast, så jag har nu bestämt mig för att skaffa Cadaverous Armor (eller dylikt..) ifrån Scholo

Ni som kör som rogues:
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1358125
Något jag kan springa och försöka skaffa mig i (den oändligt) långa väntan på att börja med MC osv osv?
En till Felstriker vore dock verkligen inte fel...

Min talent...
En polare gjorde den till mig som själv spelade och hade en Tier2 Rogue...
Det är en PVP talent va?
Någon som har lust å slänga ihop en kanske bättre build åt mig och länka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E

Ni som kör som rogues:
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1358125
Något jag kan springa och försöka skaffa mig i (den oändligt) långa väntan på att börja med MC osv osv?
En till Felstriker vore dock verkligen inte fel...

Nej men vill du ha bättre gear utan att blanda in pucko PUGS så skaffa PvP gear.
Dra AV för Don Julious Band t.ex, skaffa rep i AB för andra bra grejor osv.
Utanför MC så är PvP gear helt klart det bästa och faktsikt ganka enkla gear att få tag i. Handlar bara om att lägga ner tid så har du det för eller senare.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

vilka servrar?

dagens...

vilka servrar kör ni på?

själv är jag en 60 ud präst på trollbane.