Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Microsoft gör Vista Beta 2 publikt tillgängligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Kör du Nvraid då, eller? Funkade Nvidias drivrutiner till det?

Behövs det förresten verkligen 15 GB hårddisksutrymme? Min tomma partition ligger bara på 10 GB.

min 64bit installation tar upp 12,3gb... så det är ganska stort ja.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Fråga... om jag skulle köra in det här, hur tar man bort det sen då? Formatera?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

okej.. nu har skiten hängt sig 3 ggr.. kan inte få ner isofilen..... första gången hängde sig min router, andra gången testade jag ie.. som promt ville köra c disken som disk att hämta ner på.. blev för fullt avbröt. och nu fungerar den fan inte... blir tokig

Visa signatur

ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4090 | AMD Ryzen 9 7950X3D | Samsung 990 Pro 2TB M.2 | Samsung 970 EVO Plus 2TB M.2 | Philips 42" Evnia 42M2N8900 OLED | G.Skill Trident Z5 Neo RGB 64GB (2x32GB) Expo | NZXT Kraken Z73 | NZXT H710i (black) | NZXT C1200 1200W | Macbook Pro 14" M1 MAX/24/16 | 32 GB | 1 TB | iPad Pro (12.9" 4th generation) | Microsoft Xbox Series X 1 TB | PlayStation 5 Digital Edition | Arctis Nova Pro Wireless | Airpods Max | Oculus Quest 3 (128 GB)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Kör du Nvraid då, eller? Funkade Nvidias drivrutiner till det?

Behövs det förresten verkligen 15 GB hårddisksutrymme? Min tomma partition ligger bara på 10 GB.

Min 32bit version av Vista tar cirka 8gig

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Kör du Nvraid då, eller? Funkade Nvidias drivrutiner till det?

Behövs det förresten verkligen 15 GB hårddisksutrymme? Min tomma partition ligger bara på 10 GB.

här serru
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_rel70betadriver.h... (nForce - Windows Vista Beta 2 Drivers) sen tar du 32 bitars eller 64bit beroende på vilken iso du plockat ner.
det är bara att plocka ut nvraid drivisarna härifrån.. Dom är anpassade till vistan..

Sen har ati vista drivisar likaså på deras vanliga sida (beta men dom funkar bra änsålänge.)

Den kräver säkerligen 15gb i utrymme.. Får ta en kik när jag kommer hem..

Har dock inte testat något spel ännu.. Har problem med att installera deamon tools eller alcohol.. Det vill sig inte alls nämligen.. Jag har plockat ut min dvd läsare för tillfället så ja kan inte ösa in BF2 o lira. Får väl sätta i den så ja kan testa..

Någon som fått igång daemon tools eller liknande i vista??
Hatar att ha en skiva i läsaren bara för att starta ett spel

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TndB
här serru
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_rel70betadriver.h... (nForce - Windows Vista Beta 2 Drivers) sen tar du 32 bitars eller 64bit beroende på vilken iso du plockat ner.
det är bara att plocka ut nvraid drivisarna härifrån.. Dom är anpassade till vistan..

Jo, jag hade sett den sidan, men jag visste inte om Nvraid ingick i de drivrutinerna. Nåja, så länge min tomma partition är för liten spelar det ingen roll. Jag kommer nog att vara tvungen att flytta över innehållet i lagringspartitionen till systempartitionen för att sedan göra en ny lagringspartition som är något mindre. Dock känner jag inte riktigt att jag orkar det just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Jo, jag hade sett den sidan, men jag visste inte om Nvraid ingick i de drivrutinerna. Nåja, så länge min tomma partition är för liten spelar det ingen roll. Jag kommer nog att vara tvungen att flytta över innehållet i lagringspartitionen till systempartitionen för att sedan göra en ny lagringspartition som är något mindre. Dock känner jag inte riktigt att jag orkar det just nu.

Instämmer att det kan vara lite drygt.. Jag hade precis slängt in xp men hade knappt installerat nått så ja tänkte ääh skitsamma blåser xpn o provar vista

Jaga fatt i en annan hd annars (if possible of course). Man brukar alltid ha nått skrafs liggandes.

Permalänk
Medlem

FAn då, jäkla nvidia, nvidias drivturiner kännde inte igen mitt nvidia grafikkort snacka om att bli dissad för gammal hårdvara

behöver jag ens nämna att jag kör vista basic som UI

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Nån som ör ATI graffe och fått TV-OUT att fungera???

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag kör på min bärbara Dell Inspiron 8600. Installationen funkade bra utan problem. Körde uppdateringarna och nu funkar allt som de ska.

Jag tycker att Vista drar lika som xp typ. Inga probls alls på den här datorn.
Inte så supervärstinggrejer heller.

Jag gillar Vista skarpt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Urrrrk för Vista! Ser inga fördelar med det framför XP. Samt att jag har slängt ut XP/Windows för sista gången. Nu är det linux som gäller. För övrigt ser Ubuntu Dapper med XGL/Compiz lika bra ut som Vistas Aeroglass funktion... Fast det flyter asbra på ett Geforce 2 medans Vista kräver DX9 kort och 128MB minne på grafikkortet... Snacka om dåligt kodat???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Urrrrk för Vista! Ser inga fördelar med det framför XP. Samt att jag har slängt ut XP/Windows för sista gången. Nu är det linux som gäller. För övrigt ser Ubuntu Dapper med XGL/Compiz lika bra ut som Vistas Aeroglass funktion... Fast det flyter asbra på ett Geforce 2 medans Vista kräver DX9 kort och 128MB minne på grafikkortet... Snacka om dåligt kodat???

Och där kom en av de hjärndöda "Linux-fanboy"-kommentarerna jag väntade på.

Inte för att jag har något emot Linux alls, tvärtom, jag har själv använt det i ca 9 år nu. Men de flesta som precis börjat gilla Linux (med precis räknar jag de senaste 3 åren ungefär) verkar ha någon hybris att microsoft är jävla skräp och gnu/linux ska ta över världen. Sådant dårskap är då åtminstone jag gärna utan på ett forum.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Nej... Visst jag är Linux fanboy... Men varför lyckas linux världen skapa nått som har samma effekter men kräver en åttondel av kraften som Vista behöver?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Nej... Visst jag är Linux fanboy... Men varför lyckas linux världen skapa nått som har samma effekter men kräver en åttondel av kraften som Vista behöver?

Glöm dock inte att Apple var före både Novell-muppen och Microsoft med ett hårdvaruaccelererat GUI med 3d-effekter etc.
Men fortfarande en beta detta, de lär nog fixa till en del av prestandaproblemen tills lanseringen.

Permalänk

Tyvärr fungerar inte Alcohol 120% eller Daemontools på 64bit versionen av Vista. Alcohol fungererar ej heller på 32bit versionen. Det finns ingen tidsplan för närvarande när det kan vara löst enligt utvecklarna.
Det är ju lite surt...

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Daemon tools funkade ej heller på 32bitars verren (för mig iaf)

Jag testade BF2 igår, funkade väldigt smärtfritt.. Kom upp en ruta om att detta spelet är endast testat med WinXp men det var bara att klicka vidare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TndB
Daemon tools funkade ej heller på 32bitars verren (för mig iaf)

Jag testade BF2 igår, funkade väldigt smärtfritt.. Kom upp en ruta om att detta spelet är endast testat med WinXp men det var bara att klicka vidare

På Vista 32bit finns det en lösning för Daemontools iaf

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/t11750-all-vista-beta-2-build...

Hur reagera BF2 när det envisas med att installera Directx?
Den försöker väl inte skriva över DX 10 hoppas jag

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
På Vista 32bit finns det en lösning för Daemontools iaf

http://www.daemon-tools.cc/dtcc/t11750-all-vista-beta-2-build...

Hur reagera BF2 när det envisas med att installera Directx?
Den försöker väl inte skriva över DX 10 hoppas jag

aaaaahh danke

Den vill installera dx 9.0c men det är bara antingen en kontroll att filerna finns där eller så lägger den till nån liten fil.. Det tar typ 1 sekund efter man tryckt ok. Dxdiag rapporterar fortfarande att det är dx10 så

Permalänk

Tankar ner den just nu, tog lite tid att få börja ladda ner, men nu tar tickar den sjyst på i 1046kB/s. Känns som det är ganska nära att maxa min 10/10 uppkoppling. Ska bli spännande det här :). Inte ska man klaga på MS servrar i vart fall

Permalänk
Medlem

Laddade ner 64bits verren och den var 13.7 mb!! Kan det stämma?

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

Nej, den är på 4.01GB

Misslyckades dock i FF, men lyckades med nedladdningsprogramet i IE.
Verkar inte tillåtet att lägga ut den själv, annars hade jag gärna slängt ut den på ftp för stackare som inte får ner den från microsofts site. Jag hade iallafall massa problem med de stackars överbelastade servrarna

Edit: GB såklart, inte Gb

Permalänk
Medlem

Ok! Provade nu igen och det verkade funka!

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Nej... Visst jag är Linux fanboy... Men varför lyckas linux världen skapa nått som har samma effekter men kräver en åttondel av kraften som Vista behöver?

Jaså? Sen när är gränssnittet i linux Vektor baserat och byggt på XAML samt har något lika avancerat som Aero glass?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Min burk hänger sig efter "Windows is loading files".
Får varken felmeddelande eller omstart. Det blir bara svart och gör ingenting.

Tankade hem, brännde med Nero på 2x hastighet på en DVD-RW. Bootade upp via bootmenyn i BIOS.

Har jag gjort något fel?

64bits versionen. Datorn i sign.

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pho
Min burk hänger sig efter "Windows is loading files".
Får varken felmeddelande eller omstart. Det blir bara svart och gör ingenting.

Tankade hem, brännde med Nero på 2x hastighet på en DVD-RW. Bootade upp via bootmenyn i BIOS.

Har jag gjort något fel?

64bits versionen. Datorn i sign.

Jag har inte provat 64bits versionen själv men menar du under installationen eller efter?

Kört du något klockat?

Har du 64bits drivrutinerna till hands till s-ata kontrollern?

Kan vara någon bios issue eller inställning som spökar till det också kanske?

Tänkte testa 64bits versionen också inom kort och se om det blir någon skillnad.

Jag kör 32-bits vista enl signatur fast med ett asus A8N-SLI då mitt dfi lanparty har gett upp och väntar på RMA..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TndB
Jag har inte provat 64bits versionen själv men menar du under installationen eller efter?

Kört du något klockat?

Har du 64bits drivrutinerna till hands till s-ata kontrollern?

Kan vara någon bios issue eller inställning som spökar till det också kanske?

Tänkte testa 64bits versionen också inom kort och se om det blir någon skillnad.

Jag kör 32-bits vista enl signatur fast med ett asus A8N-SLI då mitt dfi lanparty har gett upp och väntar på RMA..

Jag har testat x86 versionen nu. Smider på som fan. Men stör mig på denna ständiga hårddiskaktivitet.

Installationen låser sig efter "Windows is copying files"
Efter den ska det komma upp en liknande WindowsXP laddningsbild. Med plupparna som går från vänster till höger. (Luddigt? )

Den där.

Man ser att den tonar in till ca 10% men då slutar den. Inget mer händer.

sATA drivrutinerna ska jag vell inte behöva förrän längre in i installationen?

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem

Någon som vet någonting om/när det kommer admin pack så man kan amdinistrera AD? Isåfall PMa gärna

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

Folk verkar bara ha problem med det.. Väntar till sista publiv betan släpps och testar den istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pho
Jag har testat x86 versionen nu. Smider på som fan. Men stör mig på denna ständiga hårddiskaktivitet.

Installationen låser sig efter "Windows is copying files"
Efter den ska det komma upp en liknande WindowsXP laddningsbild. Med plupparna som går från vänster till höger. (Luddigt? )

Den där.

Man ser att den tonar in till ca 10% men då slutar den. Inget mer händer.

sATA drivrutinerna ska jag vell inte behöva förrän längre in i installationen?

Sata drivisarna kommer längre fram i installationen yes.. Det framgick inte av ditt inlägg bara när du fick problem

Det låter skummt iaf.. Kan tänka mig om du har hetsat minne, processor eller något annat för mkt.. Vistan är lite mer känslig för överklockning verkar det som då jag fick peta ner min 50MHz då den annars tuffar på konstant i winxp med dubbla instanser av prime95 dygnsvis.

Prova sänk din klock en liten del (bara för att utesluta så att säga)

Permalänk
Medlem

Virtual CloneDrive funkar riktigt bra som mount tool på Vista beta 2 (jag har bara testat x86):

http://www.elby.de/fun/software/index.html