Dell lanserar 802.11n-datorer i tredje kvartalet?

Permalänk
Melding Plague

Dell lanserar 802.11n-datorer i tredje kvartalet?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

örutom 802.11n såg vi nyligen Intel P965 Express som stödjer 800 megahertz DDR2 trots att JEDEC inte har publicerad den slutgiltiga standarden än.

right ..så hur hög bandbredd har routern i förhållande till DDR2 800-minnen? (6400?) kanske kan man överklocka radiostrålarna? fast då behöver man ju vattenkylning till skallen så den inte blir kokt framför burken kansk..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv

vilken hastighet går dom i?

Permalänk
Medlem

tycker utseendet på routern är lite..ja..
krävs det verkligen 3 antenner??

Permalänk
Medlem

Hastigheten på radiovågorna är väl inte så svår att lista ut.
Hoppas den här nya teknologin har lite bättre stabilitet än den gamla. 802.11g skickar väl 54Mb under optimala förhållanden vilket är heeelt tillräckligt i mitt tycke. Däremot skulle lite stabilitet vara mycket välkommet, för nu är wlan ett rent helvete att använda.

Visa signatur

DN1D

Permalänk

Jag tycker routern på bilden påminer lite om nåt rymdskepp från starwars

Permalänk

Gör inte alla Linksys routrar det?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nigle
Hastigheten på radiovågorna är väl inte så svår att lista ut.
Hoppas den här nya teknologin har lite bättre stabilitet än den gamla. 802.11g skickar väl 54Mb under optimala förhållanden vilket är heeelt tillräckligt i mitt tycke. Däremot skulle lite stabilitet vara mycket välkommet, för nu är wlan ett rent helvete att använda.

Finns väl en 108Mbit/s också? Har för mig att min adapter klarar det.

54Mbit/s är knappast tillräckligt om man sitter på 100Mbits-lina ;P

Permalänk

108Mbit/s o liknande finns det 2000 olika standarder på, nu ska vi får en gemensam

Permalänk
Inaktiv

Aha. Trevligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
108Mbit/s o liknande finns det 2000 olika standarder på, nu ska vi får en gemensam

802.11n är designat för att stödja hastigheter upp till 300 megabit.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Jag vet, jag syftade mer på att vi ska få en gemensam standard för högre hastigheter istället för massor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sn4rk
tycker utseendet på routern är lite..ja..
krävs det verkligen 3 antenner??

ofta är det många fler antenner ... Det är bla via många fler antenner som man ökar hastigheten!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Kommer 802.11n att gå på en egen frekvens? För då kommer man att slita alla störningar från diverse saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
ofta är det många fler antenner ... Det är bla via många fler antenner som man ökar hastigheten!

och därmed förstör utseendet

Permalänk
Inaktiv

ni är så utseendefixerade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
ofta är det många fler antenner ... Det är bla via många fler antenner som man ökar hastigheten!

Jasså.. hur kommer det sig då att man fortfarande bara behöver 1 antenn på adaptern i datorn? Tror du är ute so cyklar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Jasså.. hur kommer det sig då att man fortfarande bara behöver 1 antenn på adaptern i datorn? Tror du är ute so cyklar

Har du någon länk till produkterna du nämner som bara har en antenn? Om såna verkligen existerar kanske de inte kan nå upp till maxhastigheten ens under optimala förhållanden?

"802.11n builds upon previous 802.11 standards by adding MIMO (multiple-input multiple-output). MIMO uses multiple transmitter and receiver antennas to allow for increased data throughput through spatial multiplexing and increased range by exploiting the spatial diversity, perhaps through coding schemes like Alamouti coding."
http://en.wikipedia.org/wiki/802.11#802.11n

BTW står det på samma länk att maxhastigheten är 540 Mbit/s.