Permalänk
Inaktiv

Interp på servern?

Hur ändrar jag interp på servern?

Counter strike

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

Inte säker, men som spelade kan man skriva ex_interp
"orginal" interpen är 0.1

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Inaktiv

jo jag vet de.
Men jag tror att servern på nåt sätt har fasta inställningar på 0.1 och vi ska köra på 0.01 :/

Permalänk
Medlem

Testa skriv i serverconsolen då?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Inaktiv

har gjort de, hände inget vad jag märkte :/

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla nån readme, eller på www.steampowered.com

Permalänk

"ex_interp" är inte interp nått som är client side?

Visa signatur

alla barnen hade roligt på lanet utom kjell han hade en pc från dell

Permalänk

har för mig att de låst interp på alla servrar för att motverka exploit genom att ändra interpen på servern under spelets gång.

Är inte 100% säker dock.

Permalänk
Medlem

Nu blev jag jättenyfiken. Förklara för mig, som aldrig spelar CS, vad Interp styr för något. Låter som "Interpretation" dvs. översättning. Och varför skulle man vilka sänka den? Berätta det för mig så kan jag berätta vad nåt intressant kommando gör i UT om nån är nyfiken

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Det gör att datorn gissar vart fienden är om x sekunder i kommandot

ex_interp x

Så i teorin kan man ligga x antal sekuder för alla andra. I CS1.6 vart ex_interp 0.1 max.

Vad som är optimalt baseras på två andra kommandon (cl_updaterate och cl_cmdrate, dessa båda kan inneha värde från 1-100).

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."