Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

SweClockers på Dreamhack Summer 2006

Permalänk
Melding Plague

SweClockers på Dreamhack Summer 2006

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Solstice^ är det inte jobbig att förklara för alla som undrar vad fan du har på armen?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

jefflar vad med folk ^^ har aldrig sätt maken till så många i en lokal förr

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit på dh men det ser ut som det är himla varmt där.

Permalänk
Medlem

det är varmt här

Permalänk
Medlem

Inga laptops?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Inga laptops?

/Adrian

På dreamhack sitter man med fulltower och 21" crt

Permalänk

Ah, just look at all them Nerds

Nä, får vänta till DhW, det där ser för varmt ut för min stackars dator

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

vem fan är det som har tagit med en 28" LCD-skärm till sin dator som syns på bilden?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojje_c1
Solstice^ är det inte jobbig att förklara för alla som undrar vad fan du har på armen?

Hahaha jo det kan dli lite seeegt, men redan efter första bandet så fick jag ju börja förklara, så de flesta vet redan

det är dock värre att förklara varför jag ser ut som en luffare i håret...

men jag har slagit vad med en arbetskamrat om att inte klippa sig

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killers
vem fan är det som har tagit med en 28" LCD-skärm till sin dator som syns på bilden?

Tänkte också på det
Måste vara väldigt otympligt

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

jäklar va den skärmen är stor för det lanet då. han får ju inte direkt plats med ett fulltower där bakom om han inte har skärmen i knät o tangentbordet under hakan.

Visa signatur

:)

Permalänk

Undra hur mycke porr folk laddar ner på DH den här gången då

Permalänk
Medlem

undrar vilken plats pontén sitter på?

Permalänk
Medlem

LAN:ar folk fortfarande med CRT:s?

Permalänk
Medlem

Haha!
En dell med julbelysning virat runt, riktig moddning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
undrar vilken plats pontén sitter på?

Hehe snart så kommer säkert snuten och gör razzia och kollar igenom om det är nån som har nått olagligt hehe

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrOzZ
Hehe snart så kommer säkert snuten och gör razzia och kollar igenom om det är nån som har nått olagligt hehe

De lär inte hitta något

Permalänk

Hur i guds namn kan man dra på LAN under sommaren?

1. Alla har bredband och kan spela alla spel och är inte i behöv av LAN.
2. Det är sol ute och som många vet är sverige ett land med få soltimmar.
3. Det är fotbolls VM i år ffs!
4. Kostar pengar bara för att dra sin dator till en stor lokal och bensin pengar.
5. Vem vill sitta och lukta svett 2-3 dagar och betala för det?
6. I stort sett så betalar man pengar för att plåga sig själv med skräpmat, inge sömn, sitta och lukta, sova på ett hårt golv och sitta hela dagen framör en dator!
7. Vill man träffa människor så räcker det med att gå ut och ta en promenad eller dra till pubben.

Ahhh! Bara jag som inte fattar det hela?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Inaktiv

Jo precis så är det omEn||LabZ...

1. Jo, jag kan tanka filmer och spel (hemmagjorda så klart) i 5MB/s hemma?
2. Tror jag får nog resten av sommaren. 4dagar mer eller mindre dör jag inte av.
3. Intresseklubben antecknar. Ett gäng grabbar jagar en boll.
4. Sitter man bara ner på DH är man ganska stor gamer... Finns så mycket att göra och se! Platsen är bara ens hem.
5. Jag brukar parfymera mig och bada men det är kanske jag ensam om?
6. Jag har sovit gott i en dubbelluftmadrass med min flickvän dom senaste åren och ätit så bra mat jag kunnat få tag på i Jönköping.
7. Kanske inte riktigt samma typ av människor. Men du passar nog inte in där.

Nu missar jag denna sommaren och just nu är ångesten väldigt påträngande.

DreamHack känslan är underbar. Montrarna, utställnignarna, tävlingara och inte minst. Kinc live!!!!! Och här sitter jag... åååååååh. Dreamhack... Får ta igen det i vinter istället...

Permalänk
Medlem

Kolla på bilden i full storlek.
Ser ut som om personen är inne på MIN hemsida.
Jag har markerat med en röd ring.

http://stoneman.se/Bilder/Diverse/WMa0jG2.JPG

Min hemsida

http://stoneman.se/

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

[ ironi ]
Dreamhack...
Den i verkligheten största sammankomsten av folk (benämning?) som alla håller dessa saker som sanningar i livet:
CS _är_ livet, är man inte dyrkare av Heaton och strävar efter mest HS/runda så är det nått fel på en...
Leetspeak borde vara ett internationellt erkänt språk, helst när det missbrukas.
Den som skriker mest och för mest oväsen av sig är bäst.
Tankeverksamhet är en sjukdom som måste botas eller ignoreras.

Och sen klagar folk på att jag sysslar för mycket med mina datorer, när jag sitter och pluggar syntax...
[ /ironi ]

Nae, DH var bra första 3-4 åren, sen vart det invasion av extremt högljudda småttingar, julgransburkar och folk som tror att ens procent HS i cs är en merit, vilket är precis varför man håller sig därifrån. Dock hade det ju vart kul att se Wolverine och GoTall lägga upp nävarna och köra en match Kanske att man skulle ta sig dit om man skrammlar ihop en bunt folk och skaffar sig en egen sektion där man i form av arga kommentarer, elaka spratt och annan mobbning totalförbjuder alla beteenden som försigår i övriga hallen... men annars lär jag nog fortsätta hålla min linje om att DH slutade vara LAN för längesedan, och istället är till för hörselskadades riksförbund, för med tanke på ljudnivån så måste ju 99% vara hörselskadade... och den sista 1% lär vara det efteråt...

Alltid lika kul att läsa om och se bilder från dock, är bara tacksam att man inte är där.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
undrar vilken plats pontén sitter på?

Han sitter på Rad 66 plats 6

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
[ ironi ]
Dreamhack...
Den i verkligheten största sammankomsten av folk (benämning?) som alla håller dessa saker som sanningar i livet:
CS _är_ livet, är man inte dyrkare av Heaton och strävar efter mest HS/runda så är det nått fel på en...
Leetspeak borde vara ett internationellt erkänt språk, helst när det missbrukas.
Den som skriker mest och för mest oväsen av sig är bäst.
Tankeverksamhet är en sjukdom som måste botas eller ignoreras.

Och sen klagar folk på att jag sysslar för mycket med mina datorer, när jag sitter och pluggar syntax...
[ /ironi ]

Nae, DH var bra första 3-4 åren, sen vart det invasion av extremt högljudda småttingar, julgransburkar och folk som tror att ens procent HS i cs är en merit, vilket är precis varför man håller sig därifrån. Dock hade det ju vart kul att se Wolverine och GoTall lägga upp nävarna och köra en match Kanske att man skulle ta sig dit om man skrammlar ihop en bunt folk och skaffar sig en egen sektion där man i form av arga kommentarer, elaka spratt och annan mobbning totalförbjuder alla beteenden som försigår i övriga hallen... men annars lär jag nog fortsätta hålla min linje om att DH slutade vara LAN för längesedan, och istället är till för hörselskadades riksförbund, för med tanke på ljudnivån så måste ju 99% vara hörselskadade... och den sista 1% lär vara det efteråt...

Alltid lika kul att läsa om och se bilder från dock, är bara tacksam att man inte är där.

w0rd

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Kolla på bilden i full storlek.
Ser ut som om personen är inne på MIN hemsida.
Jag har markerat med en röd ring.

http://stoneman.se/Bilder/Diverse/WMa0jG2.JPG

Min hemsida

http://stoneman.se/

jo tjena, du har grön bakgrund med vit text, det han kikar på har svart bakgrund med grön text.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Varför har de byggt ett torn med tre datorer? Finns det högre?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Varför har de byggt ett torn med tre datorer?

/Adrian

dhpenis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
dhpenis

Jag undrar mest över varför X antal tusen människor sammlas på samma ställe för att huvudsakligen göra samma saker som hemma... de sitter ju för det mesta på internet och lirar, precis som hemma. De tankar saker, precis som hemma (bara lite snabbare), och i utbyte får man ett organiserat, högljudt kaos i 4 dar

[ semiseröst skämt ]
Nae, LAN borde inte ha delade uppkopplingar utan bara ha det på en enda sleten gammal skräpburk som ingen vill sitta vid så man kan tanka hem patchar och liknande. Till spel och annat finns ju LANet, det är ju det man är där för.
[ /semiseriöst skämt ]

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Kolla på bilden i full storlek.
Ser ut som om personen är inne på MIN hemsida.
Jag har markerat med en röd ring.

http://stoneman.se/Bilder/Diverse/WMa0jG2.JPG

Min hemsida

http://stoneman.se/

Tycker mer det liknar som om han är inne på www.kohina.com och har ett fönster ovanpå

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Jag undrar mest över varför X antal tusen människor sammlas på samma ställe för att huvudsakligen göra samma saker som hemma... de sitter ju för det mesta på internet och lirar, precis som hemma. De tankar saker, precis som hemma (bara lite snabbare), och i utbyte får man ett organiserat, högljudt kaos i 4 dar

[ semiseröst skämt ]
Nae, LAN borde inte ha delade uppkopplingar utan bara ha det på en enda sleten gammal skräpburk som ingen vill sitta vid så man kan tanka hem patchar och liknande. Till spel och annat finns ju LANet, det är ju det man är där för.
[ /semiseriöst skämt ]

Jag är faktiskt mycket här för stämningen och framförallt för att frå träffa massa nya vänner, gamla vänner från tidigare DH och personer man snackat med på ex, Sweclockers!

Skulle det inte varit massa roligt som hände bara att alla satt och lanade vid sin dator och ingen sa nåt till varandra så skulle jag inte åka iaf

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte