Quad SLI - nån som är på?

Permalänk

Quad SLI - nån som är på?

Ja, alltså, det vore kul att testa. Men det suger om man är helt själv att brottas med allt strul som lär uppstå... Men är det någon annan här som funderar seriöst på att skaffa ett till 7950 GX2 nu i juli?

Visa signatur

i7 6700K // 16 GB Crucial DDR4-2133 // GeForce GTX TITAN X // ASUStek Z170-P // ROG PG278Q // HTC Vive

Permalänk
Medlem

Om jag hade råd så skulle jag skaffat Quad SLI. DOck kanske inte med höga förhoppningar med tanke på allt strul med drivrutiner och liknande.
Quad SLI ser jag mer som ett "se på mig" bygge, men det skulle ju vara kull att utklassa de flesta prestandamässigt, samt med höga 3Dmark test : P
Dock så tror jag att det inte finns en chans att jag sparar till 2 st 7950 GX2, då DX10 smyger sig sakta framåt.

Permalänk
Medlem

Alltså, det kostar ju "bara" 10k med två sånna. Men uppriktigt sagt finns det ju roligare saker att spendera pengarna på, jag är för snål så jag köper kanske ett om ett acceptabelt företag säljer sånna under 5k.

Och med "bara" kan man ju jämföra med hur mycket en ny bil kostar eller bara "a big fucking television".

Permalänk

jag har PRECIS inhandlat ett (anländer i övermorgon), men någon helst form av QUAD-SLI kommer inte att funka förrns andra än OEM får tillgång till QUAD-SLI kompatibla drivrutiner... sorry

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Jo, dyrt blir det, men helt kört med drivisar tror jag inte det behöver vara. Det finns ju folk som lyckats köra igång redan nu. Fast för mig blir det ännu dyrare, eftersom mitt eXtreme ed gick på, hm, 6500 på komplett. Aj.

Men DX10 på Vista, ligger inte det fär långt fram i tiden för att vara ett problem?

Visa signatur

i7 6700K // 16 GB Crucial DDR4-2133 // GeForce GTX TITAN X // ASUStek Z170-P // ROG PG278Q // HTC Vive