Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Produkttest: Nvidia Geforce 7950GX2

Permalänk
Medlem

tror inte det är felskrivning Point of View brukar vara billigare än de andra tillverkarna

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av adisbladis
Hmm... Vi som vill ha vattenkylning då?? Finns det plats för ett block mellan korten?

Det tycker jag är väldigt intressant ifall jag tycker att det är värt att införskaffas eller inte

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Samma här. Man lär ju få tillverka två egna block som får vara riktigt slimmade. Under förutsättning att det är enkelt att dela på korten. Är dom ihoplödda så blir det rikigt jobbigt. :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Korten är inte ihoplödda och block som Maze4 low profile eller Asetek VGA v.2 ska funka.

Såvitt jag vet så är det enda vattenblocket smalt nog att enbart ta upp en pci (eller annan)-plats Silverprop FusionSL. Det finns även att köpa i sli-kombo:
http://www.petrastechshop.com/sifucrco.html

Tänk på att kylaren inte får vara högre än 20mm.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
tror inte det är felskrivning Point of View brukar vara billigare än de andra tillverkarna

Låter åtminstonde som de är extremt billiga i detta fallet, då de flesta andra tillverkar ligger nästan 1000kr högre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHyde
5K är nog en felskriving som en annan sa med tanke på att dom andra är betydligt mycket dyrare fast vore det så är ju detta ett kort att defenetivt köpa utan tvekan..Kan man få det för 5K är det rena rånet helt klart

Jag hade inte blivit förvånad om det verkligen hade varit 5 000kr. POV säljer ju också det billigaste 7900GT på db.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad det kräver för nätagg? Funkar ett ocz 450w med 26A på 12v?

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Någon som vet vad det kräver för nätagg? Funkar ett ocz 450w med 26A på 12v?

om du inte har massa annat lullul så skall det funka, då nvidias 7serie drar ganska lite ström

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
om du inte har massa annat lullul så skall det funka, då nvidias 7serie drar ganska lite ström

Jo, känns som att man vet att Nvidias 7serie drar mindre ström, men nu är det endå ett ganska snarlikt SLI kort vi snackar om, kan tänka mig att det drar snäppet mindre än 2x7900gt.

Tänkte om någon vet fabriksuppgifterna på vad kravet på nätagget är. För kortet.

"A minimum 400W system power supply "

säger inte mig så mycket

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

varför ska ni oftast testa med en fx 60 cpu???

det är inte alla som har en sånt väl?. det skulle vara bättre att se resultatet med en dödlig cpu som normala folk har.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Alltså, är inte poängen med detta kort att det ska köras, eller åtminstone tänkt att det ska köras, i QUAD-SLI?

Det hade blivit ännu mer intressant..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
varför ska ni oftast testa med en fx 60 cpu???

det är inte alla som har en sånt väl?. det skulle vara bättre att se resultatet med en dödlig cpu som normala folk har.

Absolut, men eftersom det är grafikkortet som testas måste man göra allt vad man kan för att inte göra resten av systemet till en flaskhals och därmed inte kunna utnyttja grafikkortet till fullo. Allså måste man slå ut alla möjliga flaskhalser innan man testar kortet. Tänk på att kort i den klassen (eller något sämre) KAN ge sämre prestanda än kort som är sämre, bara för att den som är sämre är mer i samma prestandaklass som grafikkortet.

Permalänk
Medlem

och DÄR gick priset upp på kortet på datorbutiken med 1000kr, och resten av korten på DB.com gick också upp med ett par hundra lappar.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

sött kort.. påminner om mitt gamla Quantum3D Obsidian2 X24

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

inhandlede JUST ett sånt kort från BFG Tech, samtidigt som en projlans ny mammabräda som skall klara kortet, AMD X2 4200+ AM2 processor, 150 GB Raptor och 2 GB XMS DDR2 800 RAM...

samtliga delar borde anlända senast typ om en vecka, sen flyger jag hem till svea (bor i USA så jag pröjsade inte ens 18k för hela systemet ) och när jag kommer hem ere dax att sätta sig ner och bygga, när det e klart kan jag väl dra igång ett test eller 2 och se hur bra detta funkar...

jag tycker IAF att det e lovande för den peng (här i USA pröjsar man knappt 4400 för kortet) mitt 6800 ULTRA kostade juh fan så mkt för 2 år sen...

fortsättning följer....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Avstängd

kommer bli fett när dom gör typ nvidia 8000 GX2 med DX10 stöd och med moderkort som stödjer 2 st 8000 GX2 (: nu finns det ju inga uppgifter om ngt 8000 gx2 utan bara jag som spekulerar i vad det kan heta någon gång i framtiden... DÅ skall det köpas! men inte före dess... 12000 kr på gfx kort är lite väl mkt nu i.o.m flaskhalsen som lär bildas + inte stöd för HDR+AA samt inte stöd för DX10. finns alltförmånga anledningar till att ej köpa detta kort!... hade varit fett med 2 st dangerden block på korten för vattenkylning.. lär ge rejäl prestandaboost

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adisbladis
Hmm... Vi som vill ha vattenkylning då?? Finns det plats för ett block mellan korten?

Det tycker jag är väldigt intressant ifall jag tycker att det är värt att införskaffas eller inte

Haha, bra ifall du byter ut ditt gamla GF4 du köpte av mig mot dedär kortet Adam (fet avatar du har!)

Visa signatur

En TB borde räcka för alla.