Win XP 32 - Win XP 64 - Win Vista Beta2

Permalänk
Medlem

Win XP 32 - Win XP 64 - Win Vista Beta2

Ska nu installera om min dator och vet inte riktigt vad jag ska köra på. Jag har via jobbet Licenser båda XP. Och Win Vista är väl gratis Beta om jag förstått det rätt?

Har kört 64 bitarsversionen för mer än ett år sedan, men ett par program jag använde fungerade inget vidare så jag spolade det. Och skillnaden är inte så stor igentligen, så valet är då mellan Vista och vanliga XP pro.

Hur pass buggigt är vista? Spelar lite spel då och då, bla Warcraft 3 och BF2.
Annars är jag rätt mycket i windows lallar runt. Hur länge får man ha vista? Vill ju inte behöva installera om efter några veckor.

Sitter på en 3000+ Venice x800xl 1.5gb minne Raptor 36 som systemdisk.

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem

Jag hade lagt in XP Pro som huvudoperativ.Alla vet ju att Vista är fortfarande under beta och många program/spel/drivrutiner inte är anpassade ännu till Vista.Om man söker på x64 på forumet så skrivs det mycket negativt om denna.Uppsåtet först och främst är att många har problem med drivrutiner till x64.
Sök på x64 och läs trådarna.Ta del av den stora Vista-tråden som ligger på forumet.

Men för en lekman så lägg in Vista på en ledig partition och utforska den.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Det jag märkte med Vista var att prestandan i spel låg ca 20-30% lägre än vad du får i XP.

Det var iofs med en X1900XT som jag inte tror drivrutinerna hade fullt stöd för.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Du får använda vista till början av juli nästa år. (Juni?)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux