Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
ja jag sa bara att jag hade problem med spelet och att jag kunde köra några spel på högsta och då börjar han att skriva att jag har en lodis dator mm när han har en mycket sämmre dator än mej...

Så du menar att ifall han hade haft en bättre dator än du så hade han haft en bättre anledning att kalla dig lodis? Låter som det. Vilket i mina ögon inte har med saken att göra.

För övrigt skulle jag vilja veta svaret på mina tankar kring P4 vs. Celeron D som jag skrev ovan.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
jag får 4500 - 6000 i 3dmark 05 tönt jävel

Toralf, du får tagga ner lite med dina 14is inlägg, hur gammal är du ? 14-15 ? vad gör du här inne om jag får fråga dig ?, dra tillbaka till fragbite med din dåliga attityd, du förstår här hänger många runt 30-40 års åldern som är välutbildade och vet precis vad dom talar om men samt även många yngre.

Ska du bli respekterad på en sida kan du till att börja med skriva så folk förstår vad du skriver, sluta upp med din kaxiga attityd, annars tappar du respekten härifrån och då får du börja hänga på lunarstorms forum istället och börja giddra här. Vi vill inte ha några paket här inne med kass attityd som är uppkeftiga och inte kan argumentera.

NEJ, din dator är inte bra och NEJ, din dator driver varken FEAR eller OBLIVION maxingame i 1024*768 bara, och NEJ du får inga 4500 poäng i 3dmark2005 default.

Ge dig nu eller dra tillbaka till Fragbite där du kom ifrån.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

3Dmark 03 9363
orkade inte köra 05 eller 01

här är maxad i CCC spelet ja allt det gick knappt gå utan att det stannar till laggar/hackar

men då o då 11-26fps men oftast rätt lågt

så påstå att en celeron med 6600gt maxar oblivion och är spelbart

får stå för var och en

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Så du menar att ifall han hade haft en bättre dator än du så hade han haft en bättre anledning att kalla dig lodis? Låter som det. Vilket i mina ögon inte har med saken att göra.

För övrigt skulle jag vilja veta svaret på mina tankar kring P4 vs. Celeron D som jag skrev ovan.

P4 finns i en massa olika varianter varav den senaste kallas prescott eller presc"hott" om man kollar till värmeutvecklingen

Prescott finns med 1 eller 2MB cache.
Celeron är budget varianten av p4 och har ofta 1/4 av cachen från en p4

Celeron D är tyvärr inte dual core utan bara celeron varianten av prescott kärnan och den har 256KB cache om jag inte kommer ihåg fel.

En celeron D på 3GHz har ungefär samma prestanda som en Amd sempron 1.6Ghz och 256GB cache, en ren budget cpu som inte är ett speciellt bra köp.

När det gäller grafikkortet så är det som sagt tidigare ett gammalt mid-end kort som inte presterar speciellt bra.

Här är ett test där man ser klart och tydligt att 6600GT knappt är bättre än ett 9800XT i 3dmark 2005.
http://www.tomshardware.com/2005/07/05/vga_charts_vii/page4.h...

Här är det sämre än ett 9800XT och motsvarande ett 9800/9700Pro.

Det finns flera som skrivit i denna tråd som borde tänka över vad de skriver innan ni trycker på "skapa inlägget" knappen...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

enda tråkiga är att fraps inte lämnar kvar fps´en när man tar ett screenshot med det
men det är knappt spelbart utan lull gull i 1280x1024 därför funderar jag på ett X1800GTO det är i alla fall bra bättre änd et jag har nu även om det inte heller klarar oblivion rakt av men det blir lite roligare iaf.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Använd printscreen så syns din FPS

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
jag får 4500 - 6000 i 3dmark 05 tönt jävel

Vårda ditt språk. Sedan kan du för att bevisa det du påstår skicka en länk till ditt resultat.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk

ja, fps syns visst med fraps men det är en inställning i fraps som man behöver göra.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Har alltid undrat... varför använder alla FRAPS till Oblivion när Oblivions egna FPS mätare är mer exakt och ger ingen prestanda träff???

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

min tanke var att visa vad mina fps låg på i oblivion men den där bilden tagen med fraps visar inte vad den låg på

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
min tanke var att visa vad mina fps låg på i oblivion men den där bilden tagen med fraps visar inte vad den låg på

som jag skrev ovan, inställning i fraps. bus enkelt

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

körde fraps men för att visa FPS så körde jag kommandot TDT i konsollen denna bild med allt så högt ställt man bara kan

det tog en stund att nå toppen av en liten kulle

denna med medium texture tror jag ja en massa nerdraget samt 1024x768 den övre med 1280x1024 denna bild vid kvatch oblivion port

liten skillnade med visar att oblivion kräver nästan mer än vad en svin dyr dator med allt det senaste kan prestera crossfire med x1900xt minst samt en snabb cpu och mycket ram kan nog klara biffen men för ett spel nej tror inte det hehe

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
jag får 4500 - 6000 i 3dmark 05 tönt jävel

Som najk säger. Varför inte posta en ORB-länk? Enkelt bevis.

Permalänk
Medlem

Hehe, vilken pinsam tråd... en 13årig kille som i princip säger "MIN PAPPA KAN VISST LYFTA EN LASTBIL, KOM HIT SÅ FÅR NI SE"

Låt han fantisera att 2-5fps "flyter hackfritt" och sluta kasta ved till elden(toralf/metric)

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem

Vågorna går höga, flamorna är heta, osv...

Jag minns en annan diskution som rann ut i sanden, för att vi inte kunde hitta en lösning på att få fraps till att inte bli skyldig till en 10-15fps framerate drop, vilket gjorde det ospelbart för mig. Jag var dock långt från "maxxad" med ett Radeon 9500 Pro, och en Prescott 2.8Ghz cpu, om jag säger så. Det var helt klart spelbart, 1024x768, enda tills fraps skulle spela in film. Jag tror att nånting som automatiskt aktiveras beroende på grafikkortsstöd, eller inte gör en jäkla prestanda skillnad när man går från den generationen kort, till nyare. Jag har inte tittat mer på djupet av det, men det verkar vara en jäkla prestanda kravs skillnad där i krokarna.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev förut, kanske DX8-mode? Om det nu går att spela i Oblivion dvs.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
ja jag sa bara att jag hade problem med spelet och att jag kunde köra några spel på högsta och då börjar han att skriva att jag har en lodis dator mm när han har en mycket sämmre dator än mej...

Jag har inte en mycket sämre dator, våra datorer e typ jämlika. DU har en lodisprocessor i din lodisdator, jag har en lodisdator men ska uppgradera den. Jag vet att jag har en lodisdator, och det är just därför jag uppgraderar den ist för att tro att den äger, och att man kan spela Oblivion med maxade grafikinställningar.

Permalänk

men pojkar, lodis hit och lodis dit. Vet ni överhuvudtaget vad en lodis är för något ?, då ska pappa albinen berätta för er. A-lagare / Lodis / Alkis / Uteliggare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
men pojkar, lodis hit och lodis dit. Vet ni överhuvudtaget vad en lodis är för något ?, då ska pappa albinen berätta för er. A-lagare / Lodis / Alkis / Uteliggare.

Nej, just det xD Vet inte vad lodis är. Vet inte ens vad jag fick det från. Sökte på Wikipedia men det enda som kom upp var typ en stad som heter Lodi. Tack för förklaringen men kommer fortfarande kalla sådant jag inte gillar lodis ifall användaren är dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Nej, just det xD Vet inte vad lodis är. Vet inte ens vad jag fick det från. Sökte på Wikipedia men det enda som kom upp var typ en stad som heter Lodi. Tack för förklaringen men kommer fortfarande kalla sådant jag inte gillar lodis ifall användaren är dum.

ne nej då kan man kalla dom för nopliz

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

När jag kommer hem ska jag spela Oblivion på min alkisdator! =D
Hur kollar man sina FPS i Oblivion då? Det kanske inte funkar men "Showfps=1" i konsolan

F.E.A.R kan jag spela i 1024x768, men det flästa inställningarna på High/Medium med typ 4xaa, absolut inte tiptop, men spelbart
Oblivion spelar jag i 800x600, HDR och de flesta sliders mer år vänster kanten.

Mina specs är följande: AMD 3700+ (ej klockad), 2x512 TwinMos (standard/budget) 2x256 -||- och ett x1600Pro (AGP). Mitt Moderkort är typ.. öööh.. Asrock Dual tjofräs nånting osv..

TREVLIG MIDSOMMAR!

Visa signatur

Pints of Guinness makes you strong.. oh, and YOU look like I need a drink.

Permalänk

Lodis: av lodare=luffare
luffare=person utan fast vistelseort och bostad, lösdrivare, vagabond

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
men pojkar, lodis hit och lodis dit. Vet ni överhuvudtaget vad en lodis är för något ?, då ska pappa albinen berätta för er. A-lagare / Lodis / Alkis / Uteliggare.

Du vill gärna vara duktig du va?! Vet inte hur många trådar jag hittat på dig i här på Sweclockers, där du skriver en massa dravvel bara.

För övrigt tycker jag att denna tråd tappat fattningen om vad den egentligen handlade om från början.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

ja du den handlade om att jag hade grafikfel i oblivion på högsta..
och ja han snackar en massa gojja....

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

Asså shit! Lyssna på de som vet va de snackar om istället för att skyta med en massa system som rent ut sagt är skit, och som bevisat inte klarar oblivion med maxxade inställningar. Kan återkomma när/om jag pallar installera oblivion och testköra det på min burk som är ganska likvärd förstalarares burk. (dock lite bättre men det bevisar iaf att han snackar skit)

BIG UP YA' ALLKNOWERS =P

Visa signatur

-

Permalänk

Att hoppa på A.N'doja och säga att han bara pratar skit i sina inlägg är däremot väldigt fel, han är väldigt kunnig..
Vad jag förstår så har han haft mkt rätt i denna tråd, och även i många andra trådar..

Och Toralf, du kan aldrig maxa Oblivion eller Fear på högsta, jag kan inte ens göra det och min dator är betydligt mkt bättre än din,.,

Visa signatur

| Intel Core i7 2600k @ 4.5Ghz | 16GB MB Corsair Vengeance | XFX Radeon HD6990 Antilles 4GB + ARCTIC Accelero Twin Turbo | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair H100 + Corsair Link | 3x500GB 1x200GB 1x74GB 2x120GB SSD| Samsung SyncMaster SA550 27" | Lian Li A71FB | Corsair HX1000W | Corsair SP2500 | Mx510 + Mx3200 |

Permalänk

jag påpekar än en gång mina xcreens visar

1 med allt så menar jag allt maxat se FPS:en 1-3FPS tar typ 1min 45sec att flytta gubben ett steg om inte spelet kroknar dvs.

2 allt nästintill avslaget se FPS äne en gång

detta med sys i sign

så säga man maxar oblivion i varken 800x600 1024x768 med GF6600GT är ren

BullShit

inte ens jag klarar oblivion på högsta i 800x600 med ett x800

EDIT: A.N'doja är pålitlig nog

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Du vill gärna vara duktig du va?! Vet inte hur många trådar jag hittat på dig i här på Sweclockers, där du skriver en massa dravvel bara.

Varför hoppar du på mig och citerar när jag frågade dem ifall dem visste vad lodis betyder ?

Du får gärna citera något inlägg där jag har haft fel och skrivit en massa drabbel, förmodligen så fanns inte du på swec när jag skrev det inlägget.
Jag vet oftast mycket väl vad jag pratar om, annars så chillar jag ner lite.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Re: Grafik fel i Oblivion.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
Tjenare jag installerade Oblivion för ett par dagar sedan och märkte genast att det var någonting som inte var som det skulle med grafiken i spelet.
Jag testade då med att ställa upp allt på den grafistiska sidan på högsta.
Det blev då bra inne i grottan i början av spelet men så for som jag kom ut i naturen så belv det genast en stor skillanad på grafiken.
På nära håll så ser allt bra ut men om jag kolla på avstånd på tex en vägg så ser det helt utsmetat ut som om att man skulle ha använd "Geforce Tweek" till cs alltså fult....
Har också upplevt konstiga skuggor i ansiktet på gubbarna i spelet.

Jag har en Intel Celeron D 3.0+, Ett Geforce 6600 GT 256 (drivare tankade jag hem för ca 3 veckor sen på nvidia.com) och 1024 i ram.
Spelar ju HalfLife 2 på högsta på allt och det ser ju bra ut så vad kan det vara för fel?
Tacksam för svar...

Hej jag har exakt samma problem....men de har nog inte att göra med min dator.....kolla sign... ps jag kör på fullt förutom att man inte kan ha hdr och AA samtidigt...spelet kanske är så:(

Visa signatur

AMD 64 X2 4200+, gf 7900gtx, 2gb ram (400mhz), 620gb hd, rs482/SB400

Permalänk

haha så nu kan inte han helelr maxxa dom dära spelen:P??..hehe..ja vet inte om man får skriva d men skiter i vikket.. men om du kör crackat så kan det vara fel på det....byt crack så kan det gå!..föresten jag maxxar dom dära spelen med,,dock ej uplösning så bara !******** //Q

Visa signatur

intel p4 socket 775 3,2 ghz. asrock p880-pro. radeon 9800pro se. 1x maxtor diamond 80gb. 1x segate barracuda 160gb. bzerk 500W. 2x512 elexir ddr2.