Permalänk

Fel pa grafikkortet?

Jag undrar om mitt grafikkort presterar bra.
(Se sign)
Men jag undrar varfor jag inte kan kora bf2 eller fear med hogsta upplosning och jocks.
Anvander jag fel drivrutiner? Nu anvander jag dom senaste fran ati.
Ska jag prova formatera datorn och se om det ger nan skillnad?
Eller har jag for lite ram eller for dalig prolle?
Kan det ha blivit natt fel sa att graffet inte presterar som det ska?

Edit: Kan problemet vara pa grund av att jag har en piratkopia av winxp?

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

Din processor, PSU och mängd RAm är OK, så varför X1900XTX kortet inte presterar så som det borde är konstigt. Det kan vara p.g.a. gamla drivrutiner som stör, ifall du precis införskaffat XTX kortet.
Testa använda drivrutin-borttagnings program (vet nu inte vad de heter, men är säker på att andra kommer svara i den här tråden och kommer nämna dess namn).

Om inte det hjälper, så kan det även bero på spyware, adware och andra små-irriterande saker på datorn. En formatering är ju aldrig fel om du inte gjort det på ett tag. Glöm bara inte att ta backup på dina saker på datorn.
Om du nu inte heller defragmenterat på ett tag, kanske det skulle hjälpa med?

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått idén att båda spelen är dåligt optimerade?

Sen angående trådskaparens tillägg om Windows Xp: Regel Nr7.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Om man nu har piratkopierade spel eller program så behöver man ju inte skylta med det. Om programmet/spelet går att köra så är det oftast inte kopian det är fel på

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Det faktum att du BARA har 1 GB i RAM tycker jag känns väldigt begränsande. Så bra dator i övrigt men så lite RAM?

Nu vet inte jag vad du menar med att maxa, men jag kan säga såhär:

Jag spelar BF i 1600x1200 med alla inställningar på max.

Jag hade 1GB RAM innan, då var FPS:en ungefär 2.

Jag satte in 1GB till och nu ligger FPS runt 100.

Så att den måste cacha mot HDDn om RAMet är slut gör det ospelbart. Skaffa 1GB minne!

Detta är även lätt att testa, starta något av spelen som hackar.

Tabba ner (om det tar lång är även det ett tecken på för lite RAM), sen Start->Program->Tillbehör->Systemverktyg->Systeminformation

Där letar du upp tillgängligt fysiskt minne. Är det typ 40 MB eller nåt så behöver du mer RAM

EDIT: Det faktum att du skriver att du har en illegal kopia av XP kan mycket snart leda till att tråden stängs.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

För lite RAM!!

Visa signatur

Sudden// Chassi: Antec Three Hundred + 2 st 120mm Nexus, Processor: Intel Core i7 920 @2,66 GHz, Moderkort: Asus P6T, Minnen: Corsair 6GB 1333 DDR3, Grafik: XFX GTX260 896MB PCIe 2.0, Nätagg: Corsair 650W, HDD: 2st WDC 500GB Black SATA2, Brännare: Samsung AD-7200A DVD, OS: Vista 64-bit Swe.

Permalänk
Medlem

För lite minne, du kan inte köra allt på högsta i Battlefield 2 om du inte har 2GB minne

OBS! §7

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd

FEAR kräver 2gb ram

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag citerar reglerna:

Citat:

§7 All antydan på innehav av piratkopierat material är förbjudet.

*Tråd låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015