The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
Vart kan den tänkas vara då?

Kanske i den klistrade tråden högst upp i forumet som heter typ "Samlingstråd för spelforumet"? Eller så kan man söka i forumet på typ oblivion faq.

Men jag har tråkigt just nu, så jag kan väl hjälpa en latmask:p

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=5732...

Edit: Så hann nån före.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Permalänk

Nu har jag för första gången blivit riktigt fundersam på hur bethesda har tänkt i detta spel. När man har maxat alla sina stats (strength och liknande) så kan man inte gå upp i fler levlar. Så nu sitter man här på level 47 och teoretiskt sätt ska jag kunna gå upp i 5 levlar till men jag kan inte för det är en spärr som gör så att jag inte kan gå upp i level.

EDIT: Är det någon som vet vad Level up scriptet heter i construction set så man kan ändra det?

Permalänk

Varför vill du kunna gå upp i level om du maxxat dig?
Då är du ju redan längst upp.
Annars kan du skriva Advlvl eller nått liknande. Står i Wikin under "Console".

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Varför vill du kunna gå upp i level om du maxxat dig?
Då är du ju redan längst upp.
Annars kan du skriva Advlvl eller nått liknande. Står i Wikin under "Console".

Jag kan gå upp i mina major skills för att få level points. Men jag kan inte gå upp i level trots att jag har 10 level points.

Permalänk

Som sagt, kolla wikin. http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion

player.setlevel <n> Changes player level to nn Range is 1-255

advlevel Forces a level up with the levelup screen. When using this, the amount of times you have to level up your major skills to level again does NOT advance. This means that if you had 3 major skill levels until your next level, and you used the advlevel command to level three times, you will need 23 major skill improves before the game starts levelling you again.

advskill <skill> Forces a skill level up Unlike player.setav <skill> <level> and modpcs <skill> <level>, this will not lock the skill in place until internal re-synch. Using this method the game's internal mechanics will report a skill increase when you enter this command, and it will advance normally.

Visa signatur

Argaste

Permalänk

ummm man kan ju faktiks tkomma till lvl 132....har jag gjort iaf:S 47 verkar förfärligt lite för att ha maxat alla stats till 100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Som sagt, kolla wikin. http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Oblivion

player.setlevel <n> Changes player level to nn Range is 1-255

advlevel Forces a level up with the levelup screen. When using this, the amount of times you have to level up your major skills to level again does NOT advance. This means that if you had 3 major skill levels until your next level, and you used the advlevel command to level three times, you will need 23 major skill improves before the game starts levelling you again.

advskill <skill> Forces a skill level up Unlike player.setav <skill> <level> and modpcs <skill> <level>, this will not lock the skill in place until internal re-synch. Using this method the game's internal mechanics will report a skill increase when you enter this command, and it will advance normally.

Men för censur jag vill inte fuska fram levlar jag vill köra på riktigt. Jag tror inte du förstår mig jag har 100 i alla stats (strength) men jag har inte 100 i alla major skills (alchemy). Jag har gått upp i level med 10 major skills så när jag ska sova för att gå upp i level så kommer ett medelande fram att jag har maxat alla mina stats och kan inte gå upp i level längre. Jag har den där lilla ikonen längst ner på skärmen som säger att jag har gått upp i level. jag får exakt samma medelande när jag kör en advskill

murkelbarnet: Det kan man säkert jag har räknat ut på hur mycket man kan gå upp i level utan att hamna i fängelse ellar använda sig av andra knep.
700(max stats)-175(total major skill vid start)=525(major skill levels)
525/10(skill level points per level)=52.5

svaret blir att man kan komma upp i level 52.5

det går att få upp alla stats till 47 om man powergame:ar

EDIT: kom på att jag kunde console sänka en av mina stats 5 ggr så då löser jag problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
Men för censur jag vill inte fuska fram levlar jag vill köra på riktigt.

EDIT: kom på att jag kunde console sänka en av mina stats 5 ggr så då löser jag problemet.

Fail, även om du sänker stats fuskar du ju?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Fail, även om du sänker stats fuskar du ju?

delade meningar. Använder man sig av den övre som TommyToad skickade ökar man enbart leveln det ville jag inte jag vill gå upp på riktigt så jag får min HP increase också. Plus att spelet förstår inte att jag har gått upp i level med majorskills så jag kommer fortfarande ha ikonen för att gå upp i level i nedre fältet. Det kan anses som fusk att göra sin karaktär sämre. Dock får jag samma effekt om jag skulle ta bort medelandet i construction setet.

Permalänk

Att göra drycker och potions verkar vara det ultimata sättet att tjäna pengar. Har ganska enkelt fått ihop 45000. Är det meningen att det ska vara så enkelt? Och finns det ännu snabbare sätt att tjäna pengar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Att göra drycker och potions verkar vara det ultimata sättet att tjäna pengar. Har ganska enkelt fått ihop 45000. Är det meningen att det ska vara så enkelt? Och finns det ännu snabbare sätt att tjäna pengar?

Det är rätt bra att sälja potions men sälja vapen och rustningar är ju det jag tjänat i ihop mina pengar med.
Dock det tråkiga vad ska man göra med pengarna?:D
De mesta som finns att köpa är ju gojja oftast, man hittar ju de bästa grejer i gamla fort, quests osv.
Enda man kan göra med pengarna är ju typ att muta folk eller ödsla det på ett hus i varje stad.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Gargamel
Det är rätt bra att sälja potions men sälja vapen och rustningar är ju det jag tjänat i ihop mina pengar med.
Dock det tråkiga vad ska man göra med pengarna?:D
De mesta som finns att köpa är ju gojja oftast, man hittar ju de bästa grejer i gamla fort, quests osv.
Enda man kan göra med pengarna är ju typ att muta folk eller ödsla det på ett hus i varje stad.

Typiskt OBLIVION, så otroligt bra spel på många sätt, men mycket har förlorats på vägen dit, finns lixom ingen anledning att göra så mycket av det man gör i spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Typiskt OBLIVION

Vadå typikt oblivion det är för fan typiskt vart enda RPG-spel som har existerat. I Final Fantasy så har du ingen användning för pengarna tillslut, I Elderscrolls serien så är pengarna inte bra till något till slut osv. Varför frågar du? FÖR ATT MAN REDAN HAR ALLT! Delvis också för att dom bästa grejerna hittar man under uppdrag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Tjenare, jag gör den där questen för Martin, jag ska hämta en Greater Welkynd stone.. O jag har hittat den o allt sån.. Men så kommer kungen av stället, jag har inga problem att fly från honom eftersom jag har osynlighets magi.. Men.. Går det äns att döda honom? För jag är mage o tycker att han har ganska coola grejjer på sig:P
Han dödar mig på 2 magier.. Så det KÄNNS ju inte som att det går ^^ Jag är High elf/ The mage/ Mage.. Så jag har dåligt res mot magier xD Tack för alla svar.

snälla skriv spoiler varning i fortsättningen ovanför.

Eftersom jag inte har en aning om vilken fiende du är på eftersom det är lustigt formulerat så kan jag inte hjälpa dig med just den fienden. Men mina råd är att du skaffar dig spellabsorbation grejer. samt Wizard's Fury magin som man får i Mage's Guild.

Permalänk
Medlem

Kungen där man hämtar Greater Welkynd stone. Jag har Wizards Fury men den gör typ ingen skada på honom. Det är alltså " King of Miscarcand " Som jag har svårt med. Mina magier gör typ igen skada på honom, jag dör hur fort som helst.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Kungen där man hämtar Greater Welkynd stone. Jag har Wizards Fury men den gör typ ingen skada på honom. Det är alltså " King of Miscarcand " Som jag har svårt med. Mina magier gör typ igen skada på honom, jag dör hur fort som helst.

du ka ju alltid testa att dra ner svårighetsgraden lite grann, sen öka den igen efteråt om du inte vill köra på lätt svårighetsgrad

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Kungen där man hämtar Greater Welkynd stone. Jag har Wizards Fury men den gör typ ingen skada på honom. Det är alltså " King of Miscarcand " Som jag har svårt med. Mina magier gör typ igen skada på honom, jag dör hur fort som helst.

ja nu förstår jag vilken fiende du menade det var inte lustigt formulerat ändå det var jag som hade boffat dalahäst. Har inte spelat MQ på ett tag så jag glömde bort honom. En idé kan ju vara att skaffa 100% chameleon och sneak killa honom. Men om jag inte minns fel så är det en Lich och dom har också spellabsorbation så det du får göra är att ta ett närstridsvapen och puckla på honom väldigt snabbt och sen springa iväg och hela dig när du börjar få slut på liv.

Permalänk
Medlem

Jo han var väldigt svår för mej med. prova att gör alite summon magic på honom
det funkade för mej gjorde en lich som fick kasta lite magi på honom sen dog han:P

Permalänk
Avstängd

Nått som är riktigt kul är när man får 100 i... jag har glömt vilken skill det är, men den som man "summonar" med.. När man når 100 kan man "spawna?" en Dremora Lord.. bra kul!

Visa signatur

SSG - Swedish Strategic Group - En svensk ArmA 2 klan

Antec P182 | Seasonic M12 | DELL U2410 | Asus P6T v2 Deluxe | i7 920 D0+ IFX-14 @4Ghz/1.24v | Corsair XMS3 @1603 Mhz 7-7-7-18 | Sapphire HD 5870 | G15/G25 | Sennheiser PC350 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thy_MyrsloK
Nått som är riktigt kul är när man får 100 i... jag har glömt vilken skill det är, men den som man "summonar" med.. När man når 100 kan man "spawna?" en Dremora Lord.. bra kul!

Conjuration är riktigt trevligt

Permalänk
Medlem

Ja, jag klarade honom.. Det var på gränsen dock.. Hade typ 10hp kvar:) Jag gjorde min Earth Astronach typ 10 gånger sen dog han Men var riktigt jobbigt under tiden man summona sin Astronach.. Då fick han in en go träff me sitt Lightning fuck Men jag klarade det iaf. Hade nog inte gått om jag inte haft Master i conjuration dock

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Precis som alla andra fiender i spelet var Boss-lichen extremt lätt för min stealth-karaktär med båge. Jag använde aldrig chameleon, men ändå kunde jag ta ner honom utan att han ens såg mig. Stealth är ruggigt obalancerat i min mening. Kunde köra igenom hela arenan utan att bli sedd en enda gång.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Precis som alla andra fiender i spelet var Boss-lichen extremt lätt för min stealth-karaktär med båge. Jag använde aldrig chameleon, men ändå kunde jag ta ner honom utan att han ens såg mig. Stealth är ruggigt obalancerat i min mening. Kunde köra igenom hela arenan utan att bli sedd en enda gång.

Hur hög var din sneak-skill och vilken level var du då?

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
Hur hög var din sneak-skill och vilken level var du då?

Gjorde mainquesten rätt sent, så jag var väl på runt 15-16 nånting, och då hade jag väl 100 i sneak. Men i princip sen level 10 har ingen fiende nånsin sett mig, förutom fiender som summonar. Av nån anledning verkar det som att när en fiende summonar en annan varelse så ser de spelaren direkt.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

eeeeeeeeeeeey klarade mainquestet igår:) Roligt att man inte får ett j**la piss för det?? Uscha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
eeeeeeeeeeeey klarade mainquestet igår:) Roligt att man inte får ett j**la piss för det?? Uscha

ljug inte! Man får visst något för det är inget man vill hänga i julgranen men det är något iaf

Permalänk

jag fick seriöst ingenting!!? Måste man snacka med nån speciell person eller?

Permalänk

Är det bara jag som slutat spela? Slutade för en månad sedan och har inte längtat tillbaka så som man gör med andra 360-spel...

Visa signatur

Se hit: Letar speldator för 18,000:- och behöver din hjälp i denna tråden!
"Håll käften innan du uttalar dig" - Poka64