Warcraft 3 - Work Work

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 - Work Work

Tjo.
Har letat som en idiot efter ljudet "Work work" som spelas upp när man säger åt en Orc peon(?) att utföra något i Warcraft 3.

Någon som har det i wav format?

Hade varit skoj om jag fått tag på det, har hört att man ska kunna extrakta det från spelet men jag har inte spelet installerat längre.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Bästa ljudet är från Warcraft 2 då man klickar på någon av de religiösa byggnaderna (vet inte vilken längre).
"Prickig giraff i pyjaamaaas"
Med typiskt kyrksound.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Bästa ljudet är från Warcraft 2 då man klickar på någon av de religiösa byggnaderna (vet inte vilken längre).
"Prickig giraff i pyjaamaaas"
Med typiskt kyrksound.

mmm, det hjälpte nog trådskaparen skitmycket.

Ont: Jag tror inte man kan "dra ut" ljuden längre ifrån WC3, de är låsta där.

Edit: Jo det kunde man Om jag får reda på någonstans där jag kan lägga upp det så gör jag gärna det.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

annars finns väl work work på blizzards hemsida om jag inte har fel... gjorde de förut iaf...
hade rätt.. springande orken till höger =D
har iofs inge ljud nu men tror den funkar...

Visa signatur

Amd Phenom 9550, Asus m3a78 pro, Kingston HyperX 2 GB och 4 GB OCZ reaper 1066 ddr2, asus 1950 pro, OCZ stealth Xstream 600W, 250 GB samsung spin point,

Permalänk
Medlem

Work complete säger han på deras hemsida.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
mmm, det hjälpte nog trådskaparen skitmycket.

Ont: Jag tror inte man kan "dra ut" ljuden längre ifrån WC3, de är låsta där.

Edit: Jo det kunde man Om jag får reda på någonstans där jag kan lägga upp det så gör jag gärna det.

Hm, kan du inte lägga upp den på någon gratis filserver?

Zippa den och lägg den här: www.mega-file.net

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

han säger väl work work i Warcraft 2 också, där finns ju deras "sound tool" liknande grej där man kan ta ut ersätta och hålla på med ljuden i spelet

kommer ihåg att polarn och jag spelade in egna ljud till StarCraft och Warcraft2 i brist på annat å göra

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Finns ett program som heter WinMPQ, den kan extrahera filer ifrån mpq.
och om du saknar Wc3 så finns den att tanka som demo :).

har för mig att den dock är i mp3 format (inte helt säker kan vara Wav också)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
Finns ett program som heter WinMPQ, den kan extrahera filer ifrån mpq.
och om du saknar Wc3 så finns den att tanka som demo :).

har för mig att den dock är i mp3 format (inte helt säker kan vara Wav också)

Bör ju bara vara att converta om det isåfall

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Är inte det ljudet Blizzard IP?

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

Jo. Om moderatorerna anser att det bryter mot §7 så kommer dom troligen ta bort länken, dock anser inte jag att det gör det så jag har inga planer på att anmäla mitt inlägg, men gör det du om du tycker att länken är olämplig.
Det är möjligt att lägga upp den ljudfilen räknas som citaträtt eller fair use, men jag vet inte.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
mmm, det hjälpte nog trådskaparen skitmycket.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Tänka sig att det alltid är lika trevligt på sweclockers forum, tack för att du hjälper stämningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Tänka sig att det alltid är lika trevligt på sweclockers forum, tack för att du hjälper stämningen

Touché...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Jag vet inte varför, men jag fastnade aldrig för Warcraft 3. Älskade ettan och tvåan, men inte 3:an...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
http://www.myran.com/PeonYes3.wav

Tack så jättemycket!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Ehm jag skulle vilja ladda ner det ljudet, hur går jag till väga då?

EDIT: Fick ner det, tackar trodde först inte att spara länken som, skulle fungera.