Permalänk
Medlem

Hjälp, ATI X850pro

Det har nu blivit hög tid att köpa ett nytt g-kort men jag är lite osäker på vilket , jag funderar starkt på att köpa ett
*Hightech Excalibur Radeon X850Pro Vivo* kanske inte det bästa ...
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HTEXRX850PV

men mitt problem är att jag ska köpa ett kort som klarar så gott som alla spel i ett år frammåt , för då ska jag byta plattform, och då duger det inte med ett AGP inte . och jag vill ju inte dra på för stort nu och inte ha användning av det sedan. Så jag undrar nu om HIS X850.. är ett bra budget köp eller om det finns något bätter för samma pris
(2175:- datorbutiken) ...tack i förväg

Visa signatur

piggelin

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju spara och uppgradera allt när directX10 kommer. Tror knappast att ett x850pro kommer driva spel som crysis och UT07 tillfredställande.

Förresten förstår jag inte varför du måste skapa flera trådar om samma sak.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

jag kommer inte att ha råd med allt nytt fören om ett år... men jag måste ju ha något att lira med fram tills då.. så om du inte har något bra förslag så behöver du ju inte skriva något överhuvudtaget när du inte har svar på frågan.
__________________
citat "Thimzor"

Förresten förstår jag inte varför du måste skapa flera trådar om samma sak.
______

för att jag inte fick något svar på förra tråden men när jag bytte rubrik så fick jag ett i allafall ... jag försökte helt ärligt att ta bort den gamla tråden men det gick inte :/

Visa signatur

piggelin

Permalänk
Avstängd

Ja har haft både ett X800Pro och X850Pro och dom är inte bättre än 6800GT/GS korten. Här är ett för snarlikt pris men stöd för HDR och SM 3.0. De har inte X800/850 korten.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.