Permalänk
Medlem

w810i - Batteriluck

Efter att ha satt in batteriet på en sprillans ny w810i och laddat det kan jag nu inte längre öppna batteriluckan hur hårt jag än trycker. Vill inte mosa telefonen, förslag?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det ska gå Ta i hårdare! Alternativet är att gå till affären där du köpte den och be dom göra det åt dig, om du kan leva med det

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Det gäller att ha otur med nya telefoner

Ringde till SE och dom erkände att batteriluckan på vissa telefoner kan sitta sanslöst hårt och kräver ibland att man lämnar in telefonen på ett serviceställe. Vidare nämnde han att jag skulle ta med telefonen till en återförsäljare och INTE använda verktyg till att få upp batteriluckan.

Gick till både Vodafone och Siba och inte heller kunde dom få upp luckan. Tyvärr stänger alla serviceställen 17:00 på vardagar så jag får låta den stå där och samla damm under helgen *snyft*

Med detta vill jag varna alla er som precis köpt en w810i...öppna och stäng luckan flera gånger innan ni puttar i batteriet för första gången !

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Det gäller att ha otur med nya telefoner

Ringde till SE och dom erkände att batteriluckan på vissa telefoner kan sitta sanslöst hårt och kräver ibland att man lämnar in telefonen på ett serviceställe. Vidare nämnde han att jag skulle ta med telefonen till en återförsäljare och INTE använda verktyg till att få upp batteriluckan.

Gick till både Vodafone och Siba och inte heller kunde dom få upp luckan. Tyvärr stänger alla serviceställen 17:00 på vardagar så jag får låta den stå där och samla damm under helgen *snyft*

Med detta vill jag varna alla er som precis köpt en w810i...öppna och stäng luckan flera gånger innan ni puttar i batteriet för första gången !

Tryck ned hårt i överkant på luckan med båda tummarna samtidigt som du skjuter den nedåt/uppåt beroende på fattning. Lättast tycker jag att det är om man håller telefonen upp och ned.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Jag har låtit 5 personer försöka och hittils har ingen lyckats.
Det ska ju inte vara någon konst att öppna luckan men underligt nog sitter den som berget ! Tummarna glider på skalet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med k800i, första gången så gick det bra och jag fick upp skalet, satte i batteriet och stängde. Nu har jag försökt i snart en halvtimma och jag får fan inte loss locket. några tips?

Permalänk
Medlem

Tryck in locket så långt upp mot mitten och skjut ner det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem med min k750i... Flera personer försökte...
Jag fick upp den genom att i stället för att trycka ner luckan, tog jag ett tunnt spetsigt plastverktyg och bände upp plasten på telefonsidan. Luckan funkar som så, att det är en hake på luckan som fäster bakom ett "stopp" i telefonen.
I o m att det är så trångt mellan batteriet och luckan, kan man inte trycka ner luckan tillräckligt långt för att haken ska komma under stoppet.
Men om man kan lyfta på plasten med "stoppet" i blir det mer plats för haken att komma under...
Så försök alltså försiktigt att lyfta plasten och skjut ut locken. Ta en kompis till hjälp så kanske ni kan trycka ner luckan samtidigt...

När jag fått av luckan tog jag en vass kniv och skrapade bort den yttersta spetsen på haken, för att ge den mer plats när man ska öppna telefonen.

Lycka till...

Och ni andra som tror att vi gör fel när vi inte får uppp luckan... Tro mig. Det är stört omöjligt, med enbart tumgrepp och kraft.