Varning för ForceWare 91.31

Permalänk
Melding Plague

Varning för ForceWare 91.31

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Smidigt nvidia...
Och sen undrar folk varför jag inte gillar deras drivrutiner...

Vädigt klantigt må jag säga. Tur dock att så många kanske inte behöver råka ut för detta.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Hoppas de pumpar ut en ny snart då, dock en utan en massa skit

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

HA! Och folk klagar på ATi:s drivrutiner!?

Det här var dåligt, men det kan hända vilken tillverkare som helst. Nvidia har oftast bra drivrutiner, och jag är säker på att de snabbt kommer fixa det här problemet.

Permalänk
Medlem

Ganska mycko buggar med den drivrutinen. Speciellt SLI-buggen som får drivrutinen att tjata om att man inte kör SLI. Självklart kör jag inte SLI. Jag har ju AGP! Gick tillbaka till förra drivrutinen. Den var stabil.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Smidigt nvidia...
Och sen undrar folk varför jag inte gillar deras drivrutiner...

Skulle snarare sagt "smidigt Microsoft", eftersom både FW 91.31 och NF5 9.16 är WHQL certifierade.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

kanske det är en av anledningar till att spelet Titan Quest kraschar!

Visa signatur

Crilleh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crooe
kanske det är en av anledningar till att spelet Titan Quest kraschar!

Titan Quest krashar eftersom du mest troligt försöker förbigå kopieringskyddet.
Mitt är stabilt som en klippa (8h+ utan en enda krash) efter att jag slutat försöka kringå kopieringskyddet.

Jag kör med överst nämnda drivrutiner + coolbits, inga problem. Dock irriterande med SLI-popupen varje reboot.

Visa signatur

Kör: Mitsubishi Lancer Evolution II GSR. Åker: Salomon Shade 155cm.
Spelar: ASUS A8V-MX, Athlon64 +3200, 1024MB, GeForce 6800 GT, Aspire X-Qpack Black/Silver 420W.
Lyssnar: iRiver S10.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Skulle snarare sagt "smidigt Microsoft", eftersom både FW 91.31 och NF5 9.16 är WHQL certifierade.

Precis. Så lägg ner stridsyxan. Det är brister i WHQL testande vilken gjorde att detta fel inte har upptäkts av m$ folk.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Precis. Så lägg ner stridsyxan. Det är brister i WHQL testande vilken gjorde att detta fel inte har upptäkts av m$ folk.

Fast det är ju inte ms som skrivit drivrutinerna...
Visst har de brustit i sina tester, det är givet, men för att de inte hittar felen så betyder ju itne det att de är ansvariga för att de finns där, det ansvaret borde ju rimligtvis falla på de som krev koden från första början, nvidia.

Och från nvidias håll tycker jag det är otroligt klantigt att släppa igenom något som detta. Ingen är perfekt, det är sant, men detta känns mer som att släppa ett bowlingklot genom ett nålhuvud än att man gjort en liten miss... Men vist är det även mycket klantigt av MS som inte hittade felen. Kanske tillochmed klantigare än nvidida som skapade dem från första början...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det förklarar ju en hel del!

Jag hade en dator som hade fungerat perfekt tills att jag bytta grafikkort och la in senaste Forceware. Nu kommer jag inte ens in i windows med felsäkert läge. Nästan så man vill stämma Nvidia

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Ganska mycko buggar med den drivrutinen. Speciellt SLI-buggen som får drivrutinen att tjata om att man inte kör SLI. Självklart kör jag inte SLI. Jag har ju AGP! Gick tillbaka till förra drivrutinen. Den var stabil.

Tack för att det finns fler som har den buggen. Jaja, lite hexedit så löste sig det.

Det är nvmctray.dll som är boven i dramat.
Denna startas av nvcpl.dll vid varje uppstart och då lägger även nvmctray.dll in sig i registret om den inte redan finns där.

Fullösningen är att ersätta strängen "NvMCTray.DLL,NvTaskbarInit" med mellanslag i nvcpl.dll i en hexeditor och sedan ta bort NvMCTray.DLL från
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run.

Finns det något bättre sätt är jag intresserad av detta...

Visa signatur

Asus Nforce4 A8N-SLI premium | AMD64-X2 3800+ E6 @ 2,30Ghz (Arctic Cooling Freezer 64 pro) | 2x1GB corsair XMS 2-3-3-7 1T | XFX 7900GT @ 520MHz/1.60GHz | Antec P180 | 2x500GB Seagate 7200.11 2x320GB Seagate 7200.10 SATA2 + 1x250GB Seagate 7200.9 + 2x160GB Seagate 7200.7 SATA1 + 1x160GB Hitachi | NEC 3550A DVD+-RW | Twinhan VisionDTV DVB-S
Bärbar dator: Fujitsu-Simens Si1520, Core 2 duo 1,66GHz, 1GB ram, 80GB hdd.

Permalänk
Medlem

Snacka om tidig nyhet upptäckte det för en vecka sedan

Permalänk
Medlem
Permalänk

detta är då anledningen till varför svarta ränder hoppar upp å ner på min skärm när jag spelar

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+, geforce FX 5600 - 256 mb, 512 mb RAM - DDR400, 40 GB HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Skulle snarare sagt "smidigt Microsoft", eftersom både FW 91.31 och NF5 9.16 är WHQL certifierade.

Jo och då innebär det givetvis att det är microsofts problem eller?

Missförstå mig inte gillar inte ms heller men vill man vara WHQL certifierad så får man faktiskt skärpa sig och testa drivrutinen ordentligt innan man släpper den....

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Jo och då innebär det givetvis att det är microsofts problem eller?

Missförstå mig inte gillar inte ms heller men vill man vara WHQL certifierad så får man faktiskt skärpa sig och testa drivrutinen ordentligt innan man släpper den....

Alltså, det är Microsoft tillsammans med utvecklaren som testar drivarna och om Microsoft anser att allt är reko, så får är drivaren WHQL certad. Om Microsoft har alla indianer i kanoten så släpper det ju inte en halvdan drivare som WHQL (vilket gör att den bland annat hamnar på windows update o.s.v.). nVidia skriver ju givetvis koden, och vill ju givetvis att den skall fungera så bra som möjligt, men om den inte funkar riktigt så skall ju aldrig Microsoft släppa igenom den som certifierad.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

91.33 fungerar strålande och så slipper man den där bubblan och att det inte går att ta bort ikonen från fältet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Alltså, det är Microsoft tillsammans med utvecklaren som testar drivarna och om Microsoft anser att allt är reko, så får är drivaren WHQL certad. Om Microsoft har alla indianer i kanoten så släpper det ju inte en halvdan drivare som WHQL (vilket gör att den bland annat hamnar på windows update o.s.v.). nVidia skriver ju givetvis koden, och vill ju givetvis att den skall fungera så bra som möjligt, men om den inte funkar riktigt så skall ju aldrig Microsoft släppa igenom den som certifierad.

Sen kanske man tycker att 2 av dom största grafiktillverkarna skulle om man nu säger som du verkligen släppa ifrån sig väldigt bra betatestade drivers innan dom kommer till MS eller??

Drivrutinen kan faktiskt vara felaktig innan den kommer till MS även om jag inte gillar dom.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Ytterligare en bugg: Jag kan inte justera fläkthastigheten på mitt 7900GT! Låter som en industridammsugare. HOPPAS INNERLIGT ATT 91.33 LÖSER DETTA! Olikt nVIDIA att ge ut en dålig drivis. De brukar vara ytterst bra. (P.S: Jag lider också av "vill ha mer information"-popupen.)

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32