Virus som inte går att tabort!!! HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Virus som inte går att tabort!!! HJÄLP!

Jag var dum nog att lita på ett program som visade sig vara ett virus som jag nu inte kan bli av med. Norton rår inte på de överhuvudtaget.
Ena filen som norton påstår sig vara ett virus är "g1352296.dll", har blivit av med denna men kommer tillbaka i nya sifferkombinationer, hade även issmon.exe issearch.exe som jag lyckats blivit av med.
Viruset i frågan är av typen "Downloader".
Jag har haft iconer nere i högra hörnet som sett ut som windows security och som blinkat och varnat för virus och hänvisat till olika länkar som troligen vart ännu mer virus.
Så fort jag kopplar upp mig mot internet får jag direkt andra virus/trojaner till datorn.

EDIT: Har nu hittat en ny fil som är smittad "pmnll.dll".. har blivit av med i stortsätt allting utom just denna fil som har gjort att jag har fått tillbaka allt igen (tror jag).

Här kommer HiJackThis och Smitfraudfix loggar om någon skulle vilja vara vänlig att hjälpa mig med lite råd.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:24:42, on 2006-07-16
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Program\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\Program\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE

c:\program\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
C:\Program\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\Program\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Program\Pinnacle\Shared Files\Programs\MediaCenterService\PMC.Service.Main.exe
C:\Program\Pinnacle\Shared Files\Programs\Remote\Remoterm.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSTA.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\ZLH.EXE
D:\Program\Winamp\winampa.exe
C:\Program\QuickTime\qttask.exe
C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Program\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program\Creative\MediaSource\RemoteControl\RCMan.EXE
C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Program\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Program\Creative\SBAudigy2ZS\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] C:\Program\Creative\SBAudigy2ZS\DVDAudio\CTDVDDet.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SBDrvDet] C:\Program\Creative\SB Drive Det\SBDrvDet.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PMCS] C:\Program\Pinnacle\Shared Files\Programs\MediaCenterService\PMC.Service.Main.exe -host -clearDebug
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [PMCRemote] C:\Program\Pinnacle\Shared Files\Programs\Remote\Remoterm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\Nvc\BIN\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] D:\Program\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Workstation Service] wkssvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [!ewido] "C:\Program\ewido anti-spyware 4.0\ewido.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\RunServices: [Windows Workstation Service] wkssvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RemoteCenter] C:\Program\Creative\MediaSource\RemoteControl\RCMan.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program\Delade filer\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: @C:\Program\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/nativ...
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader...
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\Program\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - AppInit_DLLs:
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program\Delade filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems tvtv Spooler (EpgSpooler) - - c:\program\pinnacle\mediac~1\epgspo~2.exe
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Program\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program\Delade filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\Zanda.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - c:\program\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe

SmitFraudFix v2.70

Scan done at 20:28:00,04, 2006-07-16
Run from C:\Documents and Settings\Rasmus\Skrivbord\SmitfraudFix\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600] - Windows_NT
Fix ran in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\WINDOWS

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\WINDOWS\system

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\WINDOWS\Web

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\WINDOWS\system32

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\WINDOWS\system32\LogFiles

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\Documents and Settings\Rasmus\Application Data

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Start Menu

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\DOCUME~1\Rasmus\FAVORI~1

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Desktop

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» C:\Program

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Corrupted keys

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Desktop Components

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Sharedtaskscheduler
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{259BA022-2005-45E9-A965-10EDB9C00605}"="Windows Updater"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{259BA022-2005-45E9-A965-10EDB9C00605}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\g1352296.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\CLSID\{259BA022-2005-45E9-A965-10EDB9C00605}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\g1352296.dll"

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Scanning wininet.dll infection

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är lungt nu kompis

Det är mitt virus som beskrivs här ovanför, en jag har lyckats åtgärda detta med hjälp av ett program vid namn : VundoFix. Den elaka filen hette C:\WINDOWS\system32\pmnnl.dll även isnotify samt issearch, ismon(.exe) i sysyem32 mappen. Samt att även en fil vid namn C:\WINDOWS\g123425.dll (olika sifferkombinatoner). Men Allt är borta nu datorn fungerar som förut.

Visa signatur

A Winner never Quits and a Quiter nerver Wins!