Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Grafikkort bärbar

Hejsan jag är nu inne på att inskaffa en bärbar dator, då jag inte kräver speciellt mycket i prestanda när den huvudsakligen kommer tjäna som mediadator för musik/film mm, dock känner jag att jag även skulle vilja kunna spela spel om jag blir sugen till exempel fifa 2006, nhl 2006 och world of warcraft. När jag tittar på de billigare datorerna ser jag att de har integrerat grafikkort (128mb)
ex: Acer Aspire 1642ZWLM , klarar detta grafikkort av spelen jag nämnde ovan eller vad behöver datorn har för grafikkort för detta?

Permalänk
Medlem

Re: Grafikkort bärbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wot-do
Hejsan jag är nu inne på att inskaffa en bärbar dator, då jag inte kräver speciellt mycket i prestanda när den huvudsakligen kommer tjäna som mediadator för musik/film mm, dock känner jag att jag även skulle vilja kunna spela spel om jag blir sugen till exempel fifa 2006, nhl 2006 och world of warcraft. När jag tittar på de billigare datorerna ser jag att de har integrerat grafikkort (128mb)
ex: Acer Aspire 1642ZWLM , klarar detta grafikkort av spelen jag nämnde ovan eller vad behöver datorn har för grafikkort för detta?

Köp en Acer Aspire 5021 eller 5024, där får du ett dedikerat grafikkort ATI Mobility Radeon X700 PCI-Express tror det numera är 256 DDR på det.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Själva ideén med detta i mitt fall var att spara pengar, då det skiljer ca 5-6 tusen kronor mellan dessa modeller, då jag huvudsakligen inte kommer spela på bärbar datorn men vill ha möjlighet i invänta på inköp av ps3, finns det i huvudtaget några billigare modeller under 7000 som det går att spela på spel som tex fifa/nhl/ wow?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkar lovande..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)