Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Beställa från PIXmania.com?

Permalänk
Medlem

Beställa från PIXmania.com?

Tjenare. Skulle beställa en DV kamera (Panasonic NV-GS250) av Cyberphoto men tydligen hade dom den inte i lager, så jag undrar om någon här har beställt från PIXmania.com nån gång?

Svar uppskattas!

MVH// Markus

Permalänk

Köpte min Minolta Dimage Z1 hos dem för ca 2 år sedan, levererades dagen efter med budbil. Dock så brukar man inte få manualer på svenska/engelska till dem. Hur de är nu för tiden vet jag inte, när jag beställde fick jag manual på engelska samt leveransen på mindre än 24h ansåg jag som ett stort plus.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret, då vet jag att dom är ok

Permalänk
Medlem

Jag har FÖR mig att jag såg/hörde någonstans (tror det var "plus" på svt) om en kille som hade problem med pixmania.. han köpte nån superdyrkamera som tydligen inte levererades eller var trasig utan att dom ville ta emot den..

Visa signatur

a roma solo la lazio

Permalänk
Medlem

Vi behövde en kamera inom två dagar då vi skulle till Grekland. Den kom med bud innan vi åkte. Bra service enligt mig...

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

De har ju nu köpt upp webhallen så jag skulle klassa dem som seriösa och att lita på.

Permalänk
Medlem

Japp även jag har goda erfarenheter av pixmania men de är med 1½ år sedan jag handla från dem en minolta digitalkamera som kom dagen efter med DHL fick en snabbguide på svenska men själva bruksanvisningen fick jag ladda ned .
Dock så har jag hört/läst att de senaste året så har de nog blivit sämre men,har de bättrat sig igen så är de bra ,

Permalänk
Medlem

Re: Beställa från PIXmania.com?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Browen
Tjenare. Skulle beställa en DV kamera (Panasonic NV-GS250) av Cyberphoto men tydligen hade dom den inte i lager, så jag undrar om någon här har beställt från PIXmania.com nån gång?

Svar uppskattas!

MVH// Markus

Alternativt har NetonNet den i lager.

Du vet att ersättaren NV-GS300 släpps i dagarna,
vilken dessutom går att hitta billigare.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Beställa från PIXmania.com?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Alternativt har NetonNet den i lager.

Du vet att ersättaren NV-GS300 släpps i dagarna,
vilken dessutom går att hitta billigare.

NV-GS300 har inte AV/In, vilket var ett krav då jag ska använda hjälm kamera :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FJ81
Japp även jag har goda erfarenheter av pixmania men de är med 1½ år sedan jag handla från dem en minolta digitalkamera som kom dagen efter med DHL fick en snabbguide på svenska men själva bruksanvisningen fick jag ladda ned .
Dock så har jag hört/läst att de senaste året så har de nog blivit sämre men,har de bättrat sig igen så är de bra ,

Det är ju inte deras fel! Väldigt många kameror/mp3-spelare/liknande kommer med manualen på CD.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Beställde lite prylar i fredags morse.
Prylarna kom i måndags med expressfrakt.
Man kan inte säga annat än att de är snabba.

Permalänk
Medlem

De är snabba på att leverera, dock spammar dom mailen med massa skit reklam efteråt. Går väl säkert att avsäga sig den på nåt sätt jag missat dock

Permalänk

Hade själv inga problem med PIXMANIA ända tills jag var tvungen att returnera en fellevererad kamera. Det har nu gått 1 månad sedan de fick tillbaka kameran och jag har fortfarande inte fått tillbaka pengarna.

Beställde en kamera som hade gått ut ur sortimentet men fanns kvar på deras hemsida, när jag sedan fick en annan kamera så skickade jag tillbaka den och krävde mina pengar tillbaka. Detta var dock helt omöjligt, det enda jag får som svar är en autosvar på mejl att de jobbar med problemet.

Efter detta så började jag läsa mer om PIXMANIA och så på Pricerunners forum för användare att det var hur många som helst som har fått problem med PIXMANIA när det behövdes skickas tillbaka något eller om det handlade om garantireturer.

Jag vill varna för PIXMANIA, de följer inte Sveriges konsumentlagar!

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk

Jag har köpt två kameror av Pixmania. I bägge fallen har det fungerat klanderfritt!

Permalänk

När du beställer och får rätt saker eller om du slipper reklamera så fungerar det säkert klanderfritt. Om du får något problem med din vara vid beställning eller om det är någon form av ett garantiproblem så kan du räkna med lite besvärligare toner från PIXMANIA.

Läs gärna här så får du se exempel på problem som har uppstått då det gjorts affärer med detta bolag.

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Medlem

har försökt handla därifrån för ca ett halv år sedan,
det gick bara inte, dom skickade aldrig varan =/
efter ett par försök så gav jag upp... ...vill dom inte att jag ska handla av dem så får jag väl ta mina pengar å gå någon annanstans typ...
blev lyckligtvis inte av med pengar iaf(fanns juh inget paket at lösa ut)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenclick

Jag vill varna för PIXMANIA, de följer inte Sveriges konsumentlagar!

De ligger ju i Frankrike, så det är väl inte så konstigt? Det är nog ganska få utländska företag som följer svenska lagar.

Jag köpte en Roadstar bilstereo från Pixmania, ett minneskort samt en sticka SO-DIMM till den bärbara. Leveransen kom ett par dagar efter, förutom på SO-DIMM som de bara sköt upp leveransdatum på om och om igen i en månad. När jag mailade om det så förde de bara tillbaka pengarna till mitt VISA-kort igen.

När stereon gick sönder (vägrar läsa minneskortet) blev jag hänvisad till tillverkaren. Tillverkaren hänvisar till den svenska generalagenten och de vill ha 500 spänn i timmen + reservdelar.

Det var en chansning att köpa från Pixmania och den chansningen var inte lönsam för min del. Hade hellre köpt stereon i Sverige och fått ordentlig kundvård. Pixmanias service är urkass och e-postkontakt tar en evighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gren
De ligger ju i Frankrike, så det är väl inte så konstigt? Det är nog ganska få utländska företag som följer svenska lagar.

Jag köpte en Roadstar bilstereo från Pixmania, ett minneskort samt en sticka SO-DIMM till den bärbara. Leveransen kom ett par dagar efter, förutom på SO-DIMM som de bara sköt upp leveransdatum på om och om igen i en månad. När jag mailade om det så förde de bara tillbaka pengarna till mitt VISA-kort igen.

När stereon gick sönder (vägrar läsa minneskortet) blev jag hänvisad till tillverkaren. Tillverkaren hänvisar till den svenska generalagenten och de vill ha 500 spänn i timmen + reservdelar.

Det var en chansning att köpa från Pixmania och den chansningen var inte lönsam för min del. Hade hellre köpt stereon i Sverige och fått ordentlig kundvård. Pixmanias service är urkass och e-postkontakt tar en evighet.

Finns en anledning till att Roadstar har fått smeknamnet Roadkill.
Dock drygt att du fick strul vid RMA.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Jodu... någon Roadstar blir det inte i nästa gång. Visst kan det vara fel på alla tillverkares enheter, men de var inte heller särskilt intresserade av att ta hand om mig som köpare, varken på nationell eller internationell nivå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gren
De ligger ju i Frankrike, så det är väl inte så konstigt? Det är nog ganska få utländska företag som följer svenska lagar.

Först skriver pixmania följande:

11. Reklamationsrätt och After Sales Service
Alla våra produkter, i enlighet med gällande lagstiftning, innefattas av en reklamationsrätt räknat från den dag du mottar din beställning (3 år i Sverige).

För att i nästa andetag skriva:

12. Lag
Vi är inte ansvariga för någon skada, materiell, immateriell eller kroppslig, till följd av funktionsfel eller missbruk av kommersiella produkter. Detsamma gäller om tillverkarna förändrar produkterna på något vis. I varje fall kommer vårt ansvar att vara begränsat till handläggningen av beställningen. Vi är inte ansvariga för enkla fel eller utelämnanden som kan hända trots alla åtgärder som vidtas när produkterna presenteras. Om en tvist uppstår, står vår kundtjänst till tjänst för att komma till en överenskommelse på det rättvisaste, vänligaste sättet. Om det inte lyckas så är Handelsdomstolen i Paris den enda domstolen med rättsskipning för sådana tvister, oavsett leveransort eller accepterad betalningsmetod.

Så vad påstår pixmania, att vi följer svensk lagstiftning sålänge produkten är felfri, vid fel gäller dock fransk lagstiftning?

www.pixmania.com/se/se/forsaljningsvillkor.html#7

Snacka om att penetrera kunden per rectum.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Ja, de verkar inte vara roliga att ha att göra om nåt går fel.
Håller mig bara till billiga saker så man inte riskerar nån dyrbar erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har beställt från pixmania och valt vanlig leverans, inte express? Sitter nämligen här och väntar på mitt paket som jag beställde förra måndagen. Enligt pixmania skulle det ha skickats förra onsdagen men jag kan fortfarande inte spåra kollinummret via postens hemsida.

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Angående svensk konsumentköplag, distansavtalslag osv så är dessa lagar skrivna utifrån ett gemensamt direktiv för hela EU, dvs i princip samma gäller i Frankrike som i Sverige (endast 7 arbetsdagars ångerrätt i resten av EU). Dessutom måste företag som är etablerade i Sverige (svensk beställningssida räcker förmodligen) följa svensk lag.

Personligen hade jag drivit en process mot företaget på samma sätt som mot ett svenskt, dock måste man kanske till fransk domstol, och det är kanske lite jobbigt

Permalänk
Medlem

Pixmaia är snabba på att leverera... Jag har beställt två gånger från dem...
Fast jag ska inte göra det igen. Nu sist så bestälde jag en Palm E2 den kom mindre än en vecka men slutade fungerade samma dag så jag har returnerat den...

Deras "standard tid" är två veckor tills de får produkten(den skall skickas till arlandastad för att sedan med kamel via ryssland komma till frankrike) sen är det ytterligare 15 dagar tills de har gjort en "tekniskundersökning" och skulle deras tekniker inte finna något problem så skickas produkten till tillverkaren vilket kan ta ytterligare 3 veckor...

03-sept-2006 Jag beställer min Palm E2
07-sept-2006 Jag får hem min Palm E2
07-sept-2006 Den går sönder
08-sept-2006 Jag skickar tillbaka den
26-sept-2006 De bekräftar att de har tagit emot den.

Så där är jag nu..
Ringer man och klagar så säger de att allt är okej och att det är helt normalt

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk

Jag retunerade ett moderkort, det tog 8veckor innan jag fick ersättning för det. Kostar mycket i frakt att retunera till frankrike.

Permalänk
Medlem

Därför ska man stödja detaljhandeln i sverige istället...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Jag har köpt digitalkamera därifrån, gick väldigt smidigt.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Köpt en mp3 spelare för två år sedan. Fick det 3 dagar efter och fungera fortförande.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Köpte minne och graffe där!
Inga problem alls!
KÖP!