Permalänk
Medlem

www.dot.tk nu med reklam?

Ja vad i hela friden har hänt !? Som det ser ut så är man nu tvingad till reklam på www.dot.tk ? Det har ju gått att välja bort innan men det går inte nu verkar det som eller är det jag som bara är trög?
Går det att fulhackabort eller måste man dras med de otroligt störande reklamen/bannern/15 sek väntan osv?

/Jacob

Permalänk
Medlem

Skaffa en riktig domän istället då
.com kostar bara 50kr numera liksom

Permalänk
Medlem

Tack för tipset men det var inte själva frågan hehe. Vill gärna ha .tk utan reklam nämnligen, det är en hemsida till vår klass som jag gjorde på skoj som blivit uppskattad och där vi pratar me varandra via gästboken osv nu på sommaren, .tk har liksom blivit en grej

Ingen som vet hur man får bort det ?

/Jacob

Permalänk
Medlem

Jag tror inte de har ändrat på detta utan de kör en fuling nämligen. Är med i en hundklubb som har lagt upp en .tk adress där har man samma problem med att det inte går att ta bort reklamen längre eller inställningarna är gjorda så att det inte ska vara någon reklam på sidan, men dessa kommer ändå sen har jag själv en hundsida till våran hund och där är det inte reklam. Vi drog slutsatsen att de gör en fuling när det är mycket trafik till en sida så tvingar de fram reklam.

Så om du har en klassida som är ganska välbesökt så är detta säkert fallet. Om jag inte minns helt fel står det någonstans att dessa gratisadresser är enbart för privata hemsidor och när det är så mycket trafik kanske de anser att de inte är för privat användning längre (men jag kan ha helt fel)...

Skriv gärna om du har en vältrafikerad sida för då verifierar du lite vår teori.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen reklam via min TK sida.
Men minns att jag läste att om man fick över ett visst antal besökare så kom reklamen tillbaka.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Hmmm...nja, alltså jag fick för mig att det kom efter att d gjorde om designen och i samband med det trodde jag de införde reklam. Men det kan säkert stämma att det har med antalet besökare att göra för jag har en mindre besökt hemsida som inte heller har reklam märkte jag. Men måste väl gå att få bort reklamen på något sätt, för såå välbesökt är den inte.

/Jacob

edit: jag tog bort .tk-saken och la till den igen och nu kan jag välja "no thanks" till reklamen i en radioknapp men reklamen verkar vara kvar...

Vad tror ni?

edit2: Reklamen försvann ! wiho, antar att jag får ta bort och lägga till varje gång detta sker. så det är ju lungt, händer inte allt för ofta verkar det som