Permalänk

Internet????? Trafik

Hej!
Ska flytta till en lägenhet o ska ta internet..
men ska jag ta Fri trafik för 295kr/mån eller max 6GB /mån för 99 kr/mån??? Jag har ingen koll på hur mkt 6GB är?

Visa signatur

Sandra

Permalänk
Medlem

Hejsan Sandra!

Om du "ofta" drar hem musik, film, streaming radio eller annan multimedia från nätet så bör du överväga fri trafik. 6GB är svårt att beskriva i ord hur mycket det är men gör du ovannämda så kör på fri trafik! Kollar du däremot din mail, surfar lite aftonbladet och liknande så kan 6GB/mån vara nått för dig.

Om vi säger så här, drar du ner en film eller liknande idag från internet så räkna med att den tar ca 0,7-1,2 GB om det är i divx/xvid format. Vill du fylla en DVDr skiva så är det ~4,7GB som används.

Du får helt enkelt kolla över hur du kommer använda internet.

Hoppas det klarnar lite!

MVH

Half

Permalänk

Ok jag laddar hem musik rätt ofta men inte film.. sen är ja bara ute o surfar, är på msn dygnet runt i princip

Visa signatur

Sandra

Permalänk
Medlem

Gå på fri trafik.

jag misstänker att du får en dl bilder och roliga filmklipp osv via msn och då kan det dra iväg ganska bra fort

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

6GB är:

8,5 filmer i storleken 700MB @ film
1 dvd-film @ 4,7gb
1200 mp3:er 5mb st

Jag tror du skulle klara dig med 6GB per månad om det du säger stämmer.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Sandra!

Vad händer om du överstiger 6GB? Blir det någon straffavgift? Skulle det vara att hastigheten endast sänks så kan det ju vara en idé att testa 6GB abbonemanget. Känner du sen att det är för lite så kan du med allra största säkerhet uppgradera till fri trafik

MVH

Half

Permalänk
Medlem

6GB är väldigt lite, även för surf och dyl,
ligger i snitt på 1.5-2TB per månad,

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
6GB är väldigt lite, även för surf och dyl,
ligger i snitt på 1.5-2TB per månad,

Jo men då surfar du inte på Aftonbladet och chattar på MSN direkt.

Laddar man ner film är 6 GB/mån ingenting. Gör man inte det och inte fildelar mycket annars så klarar man sig långt. Blir ca 200 MB om dan, dvs ca 2 album MP3or om dan + surfande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Jo men då surfar du inte på Aftonbladet och chattar på MSN direkt.

Laddar man ner film är 6 GB/mån ingenting. Gör man inte det och inte fildelar mycket annars så klarar man sig långt. Blir ca 200 MB om dan, dvs ca 2 album MP3or om dan + surfande.

har du då tänkt på att man måste på de flesta "fildelningställen" även ladda upp? Nu vet jag inte om upptrafik räknas men ändå..

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk

Ska man bara surfa, chatta och fixa med mailen är 6 gig nästan i överkant.