Installera en zalman 7000B på en 939 CPU

Permalänk

Installera en zalman 7000B på en 939 CPU

Kollade just på zalmans instruktioner hur man sätter på den här kylaren och det är visst en annan typ av bricka som ska sitta ovanpå den brickan som följer med själva fläkten. Följer den med boxen som processorn ligger i?

Har beställt ett ASUS A8n-E(demo modekort) och inga tillbehör whatsoever följer med. Vill bara ha det här klart.

-Edit-

Såg precis en bra bild på modekortet och det verkar som det går att skruva bort plats brickan från moderkortet. Stämmer det ? alltså så är det ju den jag snackar om. tacksam för svar

Permalänk

Re: Installera en zalman 7000B på en 939 CPU

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dobermann303
Kollade just på zalmans instruktioner hur man sätter på den här kylaren och det är visst en annan typ av bricka som ska sitta ovanpå den brickan som följer med själva fläkten. Följer den med boxen som processorn ligger i?

Har beställt ett ASUS A8n-E(demo modekort) och inga tillbehör whatsoever följer med. Vill bara ha det här klart.

-Edit-

Såg precis en bra bild på modekortet och det verkar som det går att skruva bort plats brickan från moderkortet. Stämmer det ? alltså så är det ju den jag snackar om. tacksam för svar

det går utmärkt att skruva bort den.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag monterade en zalman 7000b-alcu på ett MSI K8N-SLI och det var inga problem. Kunde dock inte använda samma bakplatta som till s754 för då startade inte datorn. Vetefan varför. Fick använda den som följde med moderkortet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag monterade en zalman 7000b-alcu på ett MSI K8N-SLI och det var inga problem. Kunde dock inte använda samma bakplatta som till s754 för då startade inte datorn. Vetefan varför. Fick använda den som följde med moderkortet.

För att det är en metall platta och för att det inte fanns nåt statiskt skydd på det andra moderkortet då det inte funkade

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.