datorskärm att se på tv på

Permalänk
Medlem

datorskärm att se på tv på

Ska flytta till studentrum i höst som inte direkt är överdimensionerade (13 km2) och betvilar att jag kommer har plats (och råd) med både tv och dator. Då jag verkligen behöver skaffa en ny dator går sommarjobbspengarna till det. Jag kom där emot o tänka på att man kanske kunde investera i ett tv-kort och då få båda delarna... Det jag undrar är vad amn ska leta efter i en skärm som bland annat ska ha som tv? och om det är någon som har något tips... (värt o satsa på wide?)

Permalänk

Allt hänger på hur mycket pengar du vill lägga ut men. Färgstöd: 24 bitar (16,7 miljoner färger) . Ljusstyrka för bild: 450 cd/m2. Bildkontrastförhållande 1000:1. Responstid 8 ms. Behöver inte va precis dessa siffror men däromkring iallafall om man vill ha bra bild. Finns andra saker man ska kolla på oxå Tex. Max. horis/vert. bildvinkel. Vilka ingångar vill du ha osv. Wide el inte det är frågan. Det hänger på vad du gillar bäst. 16.9 el 4.3

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Ska du ha ett studentrum på 13 km2 (kvadratkilometer)? Måste vara värdens största hus ;P (skämtar bara)

Jag är själv ute efter en bra skärm man kan ha som tv, får se vad som finns om ett år när jag ska flytta.

Edit: lite

Permalänk
Medlem

tänk även på att en rörligt skärmstöd kan vara bra i höjd och sidled tänker jag på då.. Så att du kan rikta in den mot sängen o.s.v.ganska störande många gånger annars.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
Allt hänger på hur mycket pengar du vill lägga ut men. Färgstöd: 24 bitar (16,7 miljoner färger) . Ljusstyrka för bild: 450 cd/m2. Bildkontrastförhållande 1000:1. Responstid 8 ms. Behöver inte va precis dessa siffror men däromkring iallafall om man vill ha bra bild. Finns andra saker man ska kolla på oxå Tex. Max. horis/vert. bildvinkel. Vilka ingångar vill du ha osv. Wide el inte det är frågan. Det hänger på vad du gillar bäst. 16.9 el 4.3

Jo det är klart, om pengar inte är en fråga så är det ju klart man köper bästa allt men jag menade mer liksom relativt (alltså jämfört med en spelskärm där man kanske satsar lite mer för att så en lägre responstid jämfört med andra grejer), men en allround bra skärm är något att satsa på med andra ord...

Tack för tipsen alla!

Permalänk
Medlem

Själv har jag en sån här skärm och är helnöjd
http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft19/940mw.asp
Det finns troligtvis mycket bättre skärmar ute nu, men inbyggd tv tuner är kanon speciellet om du ska bo i studentrum och inte vill ha datorn på dygnet runt.