Om du fick en önskning av Blizzard - Diablo III, WarCraft 4 eller StarCraft 2?

Permalänk
Medlem

Diablo III vore guld!

Diablo 1 och 2 är nog de spel jag kört allra mest, tätt följt av Heroes Of Might And Magic serien

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Diablo serien har aldrig varit något för mig.
Warcraft var allt roligt ett tag.

Starcraft däremot, ALLTID varit en av lan favoriterna, så min röst läggs där.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Diablo 3, end of discussion

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

StarCraft II skulle vara så underbart att det inte finns... även om jag tappat förtroendet för Bliz lite sedan WC3 och WoW...

Men jag skulle ge 500 pix bara för att få höra Raynors röst igenom, om det så bara var en liten mp3-fil på en skiva man fick.

Diablo 3 skulle kanske vara kul... 1an o 2an sägs ju vara bra. Aldrig spelat dem själv av någon konstig protest-idé

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Vem säger att Blizzard inte redan jobbar på Starcraft 2? Personligen blankvägrar Blizzard lite FÖR mycket för att jag ska köpa deras story. En sak som Blizzard kan så är det ekonomi, de måste börja mjöka sc-kossan nu snart innan mjölken blir sur. Starcraft är fortfarande (!) ett enormt spel.

Att släppa diablo 3 när wow rullar för fullt verkar inte smart, de vill inte konkurrera med sigsjälva. Däremot har fortfarande inget spel kunnat peta sc från platsen som kund av all rts. Att vi inte sett ett annoncement/teaser från sc2 än beror nog mycket på att de fuckade up sc:ghost.

Jag tror de har rätt mycket klart sen länge (grundtankar kring spelstilar och units och liknande som är det svåra) men är osäker på sin buisnessmodel och hur de ska göra sc motorn annorlunda w3-motorn. W3-motorn och wow har en karakteristiskt tecknad look som på ngt sätt är trademark för det varumärket. Kanske ryggar de också ifrån ansvaret att balansera sc2, notera hur de inte ens vågar röra scs balans längre, helt enkelt för att de själva är inte de som vet bäst där längre.

Att toppa starcraft är nog det svåraste man kan ge sig på i spelväg. Dels för att spelkonceptet som kräver snabba reflexer och split-second timing inte är så populärt idag men de kommer aldrig våga släppa ett sc2 med annat tema, hela sydkorea hade bombat dem då. Notera hur warcraft 3 är mycket långsammare och mindre krävande för spelaren än sc, folk dör inte lika snabbt och man har färre enheter att hålla koll på. Hela striden avgörs inte på dedär 0.3 sek då du måste kasta din psionic storm. Trenden går emot spel som inte ska kräva 10h träning om dagen. Blizzard tjänar mer på att 10 spelare spelar 1h om dagen än att 1 spelar 10h om dagen. Ska blizzard fortsätta följa trenden eller behålla ditt gamla hardcore koncept? Den andra sidan är att sc är en perfekt juvel i Blizzards krona, att toppa den är ett rent helvete i fråga om vilken press man har på sig.

Så Blizzard måste ta ett gammalt (förlegat?) spelkoncept som de redan slipat så långt det går med åratal av slit släppa ett nytt spel som är nyskapande med samtidigt troget mot orginalet. Enheterna ska vara vitt skilda i sina funktioner och dessutom perfekt balanserade gentemot varandra. Grattis säger jag bara.

Diablo 3 kommer onekligen också, det är ingen snack om det. Jävligt mycket lättare projekt att ta sig an också. Frågan är bara när det är ett lämpligt tillfälle för Blizzard att släppa det.

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Faerie
text

Måste hålla med dig totalt, släpper dom D3 medans WoW är så populärt som det är kommer det bli egen-konkurans, det vill dom nog inte.

Jag är som dig, en som totalt älskar Starcraft, själv skulle jag vilja ha Starcraft 2 som Sc och Sc:BW var, vanlig statergi miljö, inget 3D som jag har för mig att SC:Ghost var byggt på (eller missminner jag mig?)

Hur som helst, ett D3 kommer vi förmodligen se en vacker dag, samma med SC2 tror jag, Vi många tycker olika, vissa älskar Diablo, andra Starcraft, Andra Warcraft, vissa tycker om flera..

Själv står jag fast vid Starcraft, Det är ett lan-spel jag var uppvuxen med, och vill gärna ser mer av det, självklart har jag spelat Diablo, och det är ett helt okej spel, förstår att vissa tycker det är kul.

Dock är det inget spel jag direkt fastnade för., men jag kan ställa upp på lan ibland och spela det, med mina vänner som tycker det är kul.

Blizzard i helhet får nog planera sin framtid lite och se när ett "bra" läge kommer för att släppa t.ex, då Diablo 3.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

På vilket sätt skulle egen-konkurens vara dåligt? Förklara gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
På vilket sätt skulle egen-konkurens vara dåligt? Förklara gärna.

Om dom släpper t.ex Diablo 3 och det håller det gamla konceptet och inte kräver pengar för speltid kanske många av WOW-lirarna går över till det igen. Och vad händer då? Dom får inte in lika mycket pengar på wow längre.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Om dom släpper t.ex Diablo 3 och det håller det gamla konceptet och inte kräver pengar för speltid kanske många av WOW-lirarna går över till det igen. Och vad händer då? Dom får inte in lika mycket pengar på wow längre.

men tänk om dom gör D3 till ett MMO som man får betala för eftersom WoW drar in mycket pengar på det sättet :(, då tänker ja aldrig mer spela ett blizzard-spel

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

IMO: Hellgate London = Diablo III

Varför tycker jag så?
1) HL görs av skaparna av Diablo serien, det kommer inte ett eventuellt nytt Diablo spel att göra.

2) Det som gjorde Diablo spelen bra (slumpmässighet och samlingsbarhet) är också huvudingredienser i HL.

3) Jag tror inte blizzard tänker göra ett nytt Diablo spel utan dess skapare, i alla fall inte så länge de kan komma på egna idér och det är det nog ingen brist på.

Hade HL utspelat sig i en fantasy värld så hade nog de flesta sett HL som det sanna D3. Själv är jag bra trött på fantasy rpg så det ska bli skönt med lite sci-fi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
men tänk om dom gör D3 till ett MMO som man får betala för eftersom WoW drar in mycket pengar på det sättet :(, då tänker ja aldrig mer spela ett blizzard-spel

Samma här faktist. Är lite rädd för det då ska jag bojotta dom :/

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Själv röstade jag på D3 då RTS aldrig varit min sak riktigt.

Permalänk

Diablo 3, nuff said.

Permalänk
Medlem

Skulle nog rangordna dem:

* Diablo 3
* StarCraft 2
* WarCraft 4

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Skrämmande att se Diablo 3 i täten, brrr. *kryper tillbaka till den starcraft-håla jag kom ifrån*

Permalänk
Medlem

Oroa er inte för mycket för att D3 ska bli ett mmo, riktigt svårt att se att Blizzard skulle lansera ett till fantasy mmorpg...

Visa signatur

/
Life is like a DDR-ram chip
you never know what your going to get

Permalänk
Medlem

D3 utan tvekan.

Permalänk

Hade velat se Blizzard gnugga sina geniknölar som kom på Warcraft, Starcraft och Diablo istället för att gnugga sina pengarknölar som bara spottar ut uppföljare...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 hade jag helst sett, då det är älst utav dom spelen och behöver en ny uppföljare.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2, helt klart.

Permalänk
Medlem

StarCraft 2 av redan nämnda anledningar...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Starcraft behöver garanterat en uppföljare

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Diablo III

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Enkelt: Diablo 3. De andra två bryr jag mig inte om.

Men jag ser Hellgate: London lite som ett alternativt D3, ungefär som någon skrev tidigare. Jag tror också att D3 ligger minst 3 år bort. Inte minst pga av att WoW drar in så oerhört mkt pengar och självklart vill man inte locka bort kunder från det spelet. Vid närmare eftertanke är jag inte ens säker på att Blizzard kommer göra ett D3. De kanske hellre gör WoW 2.

Permalänk
Hedersmedlem

StarCraft 2 - utan snack!

Jag skulle bli överlycklig bara om Blizzard släpper en nypolerad version av ettan, om de nu inte orkar(?) göra en helt ny version.

Permalänk
Medlem

Åååh.... det är rätt svårt detta.

Jag är uppvuxen med Diablo 1 & 2, Redalert & Starcraft. Dom spel som spelades mest på lan i min ungdom var något av dessa. Hur mycket jag ändå skulle vilja ha en ny version av Starcraft så är jag mycket tveksam till att dom lyckas uprätthålla den spelbarhet och stämning som det orginala spelet hadde. Det kan nog bli svårt, även om orginalcrewet är med på att designa spelet!

Jag tror mer på att Diablo 3 kommer ut, men jag vill hellre ha Starcraft 2

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Diablo 3 lätt. Det börjar bli lite gammalt.:/

Permalänk

Eftersom att wc3 blev så mycket sämre än vad jag trodde så vore det roligt med en 4:a )

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
men tänk om dom gör D3 till ett MMO som man får betala för eftersom WoW drar in mycket pengar på det sättet :(, då tänker ja aldrig mer spela ett blizzard-spel

Om de nu skulle göra detta så är det väl för slippa piratkopieringen och på så sätt tjäna mer pengar, vilket inte är så konstigt.