Permalänk
Medlem

mooseman78 testa att maila dom om du inte redan gjort det.

Jag mailade om att mitt modem inte syncade upp i adsl2+ i början när jag fick TDC, fick svar en stund senare att en tekniker skulle fixa det dagen efter.
Dagen efter ringde en tekniker upp mig och sa att allt va fixat.

TDC säger ju själva att dom kommer satsa mer på support via mail än telefonsupport för att dom då kan vidarebefodra ärendet till rätt person som kan saken i fråga.
Om man ringer in till telesupporten finns ju risken att man får prata med någon som inte är expert på området.

Permalänk

Senaste svaret!

Hej igen xxxxxx

Våra tekniker har kontrollerat din anslutning nu. Sett till pingresultaten mot GW finns det inte mycket alls vi kan göra. 11ms är fullt godkänt och till och med bra. Vad gäller uppkopplingens stabilitet håller den sig också så pass stabil som man skulle kunna önska nu när den är nedsänkt till 15M. Allting på stationen är helt korrekt konfigurerat och inga fel har upptäckts på din anslutning.

Men tyvärr är det så att pingen är nedprioriterade i nätet vilket innebär att man ibland kan få hög ping mot servrar när man spelar, men som det ser ut är det tyvärr inte någonting vi kan göra nåt åt.

Vänlig hälsning

Thomas xxxxx
Kundrådgivare

TDC
Kundservice
Webb www.tdc.se

Permalänk
Medlem

"ok"
Du sitter på 15 mbit för att få en stabil uppkoppling. surt kan jag hålla med om.
Men vad gnäller du över på pingen? Antar att du spelar nått spel och vad får du för pingtider till svenska servrar där?
Spelar du BF2 och gnäller fast din ping ligger runt elelr under 50 så blir jag fan lite småsur

Permalänk
Medlem

En annan sak, är du så noga med att censurera ditt eget namn kan du censurera andras också, alternativt skriv ut ditt eget också.

Permalänk

Jag gnäller om pingen för jag hade mycket lägre och stabilare när jag brukade telia. Hade 1-2ms mot gatewayen med telia, nu har jag 6-12ms med TDC. Jag gnäller även på tdc supportstruktur.

Har en väldigt ostabil connection och dom gör inget för att fixa det.

Jag hade 18.5mbit/s med Telia och nu sitter jag med 15mbit med TDC. Om dom höjjer den lite så får jag packetloss.

Svatos, jag borde ha xxxx hans efternam. Det kan jag hålla med om, men fortfarande är han en representant för TDC, det företaget jag klagar på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mooseman78
Jag gnäller om pingen för jag hade mycket lägre och stabilare när jag brukade telia. Hade 1-2ms mot gatewayen med telia, nu har jag 6-12ms med TDC. Jag gnäller även på tdc supportstruktur.

Har en väldigt ostabil connection och dom gör inget för att fixa det.

Jag hade 18.5mbit/s med Telia och nu sitter jag med 15mbit med TDC. Om dom höjjer den lite så får jag packetloss.

Svatos, jag borde ha xxxx hans efternam. Det kan jag hålla med om, men fortfarande är han en representant för TDC, det företaget jag klagar på.

Men alltså Pingen kan du ju inte klaga på. Om du har läst nånting vet du att pingen till olika spelservrar osv i sverige nästan alltid blir lägre i telias nät.
Sen har du fortfarande inte sagt vad du får för ping till din favvospelserver, vilket bör vara det viktiga i den här frågan, inte vad DU pingar till din GW...

Permalänk

ulath666, låter nästan som du representerar TDC.

Vad jag pingar till min gateway kommer vara som ett pekfinger till vad jag pingar till resten.

När jag pingar så tappar jag var 10 paket (jätte bra).

Det jag klagar på är den ostabila connection som jag har, detta inkluderar ping, download hastighet etc etc. Tex när jag testat med tptest så ligger den på en hastighet och droppar var 3 sek till hälften av hastigheten med att sen gå upp till den snabba hastigheten.

Jag spelar quake1 där allt över 25ms är hög ping, har spelat det fram och tillbaka i 10 år.

När jag hade samma problem i början med telia så kom det en tekinker från skanova efter 3 dagar och fixade problemet.

Om TDC hade visat samma support och försökt lösa mitt problem istället för att citera kontrakt etc så hade jag varit nöjd.

Permalänk
Medlem

En liten fråga till er som kör med TDC hur lång leveranstid har ni haft? Det är så att jag ska flytta in i en lägenhet där den föregående personen inte haft något ADSL abonemang och om man beställer TDC så går det ju att avsäga sig ångerrätten på 2 veckor och därmed blir leveranstiden minst 2 veckor enligt dom då de börjar behandla ordern direkt. Hoppas på att jag får ett så kort bryt som möjligt. MVH /Robin

Visa signatur

IBM PS/2 Model 80

Permalänk

Jag avsa mig ångerrätten och fick det på 2 veckor

Permalänk
Medlem

Har beställt TDC ADSL2+ 28 mb och fick det installerat den 3 augusti.
Visst är det skillnad mot tele2 adsl 0.5 mb som jag hade innan.
Men inte så mycket.

Jag har testat flera gånger på tptest och kommer aldrig över 5 mb. brukar stanna på mellan 3.0 - 4.0 mb.

När jag beställde bredbandet uppskattade de min bandbredd till ca 17 mb vilket jag tyckte var jättebra men det är stor skillna men 4 mb och ca: 17 mb.

Beror det kanske på mitt nätverkskort Realtek RTL8139 ? (tror det heter så).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mentholl
Har beställt TDC ADSL2+ 28 mb och fick det installerat den 3 augusti.
Visst är det skillnad mot tele2 adsl 0.5 mb som jag hade innan.
Men inte så mycket.

Jag har testat flera gånger på tptest och kommer aldrig över 5 mb. brukar stanna på mellan 3.0 - 4.0 mb.

När jag beställde bredbandet uppskattade de min bandbredd till ca 17 mb vilket jag tyckte var jättebra men det är stor skillna men 4 mb och ca: 17 mb.

Beror det kanske på mitt nätverkskort Realtek RTL8139 ? (tror det heter så).

testa köra TCP Optimizer http://www.speedguide.net/downloads.php välj optimal settings kanske hjälper lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
testa köra TCP Optimizer http://www.speedguide.net/downloads.php välj optimal settings kanske hjälper lite

Ok, tack så mycket. Men om jag ändra hastighet på bandbredden till nåt högre blir det snabbare då. (nu står det på 3500 kbits)
Eller ska jag bara trycka på optimal settings och inget annat?

Permalänk
Inaktiv

folk brukar väl säga att man ska ta det högsta. mentholl, har du ett adsl2 modem eller använder du samma moden som du hade med tele2?

Permalänk
Inaktiv

<blev dubbelpost>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
folk brukar väl säga att man ska ta det högsta. mentholl, har du ett adsl2 modem eller använder du samma moden som du hade med tele2?

Ett speedtouch modem. Man får det gratis av tdc.
Men jag tror inte att vi behöver oroa oss över modemet.
Jag tror att mitt nätverkskort som sjunger på sista versen. Flera som har klagat över det kortet.

Permalänk
Medlem

mentholl du kan ju kolla i vilken hastighet du är uppkopplad med.
Logga in på ditt modem genom att skriva st716 i din webläsare och user/password = admin/admin om du inte har ändrat.
Klicka sedan på Status länken högt upp och läs av ADSL Speed (DS/US):.
Om du har ett tptest värde som skiljer sig mycket från det som står i modemet så beror det antagligen på din dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yessiri
mentholl du kan ju kolla i vilken hastighet du är uppkopplad med.
Logga in på ditt modem genom att skriva st716 i din webläsare och user/password = admin/admin om du inte har ändrat.
Klicka sedan på Status länken högt upp och läs av ADSL Speed (DS/US):.
Om du har ett tptest värde som skiljer sig mycket från det som står i modemet så beror det antagligen på din dator.

user/password = admin/admin =??

Jag vet inte riktigt vad det är eller var jag får reda på det.

Permalänk
Avstängd

user= admin
password= admin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
user= admin
password= admin

Men det är väl inte jag ska skriva (admin = *****)
Jag testade att skriva st716admin/admin
och st716user/password, det hände såklart inget.

SÅ HUR GÖR JAG ?

Permalänk
Medlem

mentholl du har PM.

/Martin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mooseman78
ulath666, låter nästan som du representerar TDC.

Vad jag pingar till min gateway kommer vara som ett pekfinger till vad jag pingar till resten.

När jag pingar så tappar jag var 10 paket (jätte bra).

Det jag klagar på är den ostabila connection som jag har, detta inkluderar ping, download hastighet etc etc. Tex när jag testat med tptest så ligger den på en hastighet och droppar var 3 sek till hälften av hastigheten med att sen gå upp till den snabba hastigheten.

Jag spelar quake1 där allt över 25ms är hög ping, har spelat det fram och tillbaka i 10 år.

När jag hade samma problem i början med telia så kom det en tekinker från skanova efter 3 dagar och fixade problemet.

Om TDC hade visat samma support och försökt lösa mitt problem istället för att citera kontrakt etc så hade jag varit nöjd.

Har precis samma problem som du!

Trasig uppkoppling som sämre pingtider 15-20ms än med B2.
Hastigheten är sämre och min uppkoppling bryts ett par gånger per dygn.

Efter ett par meddelande till dem har de slutat att svara mig.

Man får tydligen alltid vad man betalar för.

Visa signatur

Titanic Swimteam 1912

Permalänk

Känner exakt samma.

Dom svarade med att dom tyckte allt funka för mig och citerade kontraktet, nu pratar dom inte med mig längre typ.

Permalänk
Medlem

Är TDCkass som det verkar, i alla fall om man läser denna tråd?

Är på en GN 8/1-lina med koppling till TDC redan idag (som jag fick strida lite för innan jag fick den uppkopplingen då jag hade med stor sannolighet varit kopplad till Telenor. Det var för ett drygt 1 år sedan och jag hade en 0,5-lina innan), vilket betyder fast IP och då jag har haft en rad olika problem till och från med GN under ett antal månader nu (som jag sätter i samband med Telenors övertag av Glocalnet), så jag funderar nu på byta till TDC helt i synnerlighet med det erbjudande de har nu - en 24/1-lina för 149kr/mån i sex månader (t o m 31/8-06).

...eller ska man försöka ta strid med GN för att kanske få en bättre funktion på linan/tjänster (e-post krångel) och sitta kvar med en dyrare lina. När allt fungerar som det ska har jag t.ex. låga pingtider på 5-6 ms vid sökning i kommandotolken till t.ex. sunet och när det inte går bra är det stopp på linan.

Notis. Jag har ca 1700 meter till min station.

Vad ska jag göra tycker ni?

"Villrådig".

/Saint25

Permalänk

~10 ms i tex counter-strike. ~11 ms till ping.sunet.se (jag bor i Falun). 50-100 ms i World Of Warcraft. När jag laddar torrents ligger hastigheten ofta runt ca 2.1 MB/s.

Uppkoppling har dessutom inte legat nere en enda gång sedan det kopplades in i början av Juni. Jag har 2450 meter till min telestation (har väldigt bra teleledningar verkar det som). Så jag är då mer än nöjd..

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Min uppkoppling funkar skitbra. Snart haft det ett halvår. Gillar även modemet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Börjar fundera på att byta från BBB som har varit rejält struligt i totalt över en månad av det år jag har haft det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yessiri
mentholl du kan ju kolla i vilken hastighet du är uppkopplad med.
Logga in på ditt modem genom att skriva st716 i din webläsare och user/password = admin/admin om du inte har ändrat.
Klicka sedan på Status länken högt upp och läs av ADSL Speed (DS/US):.
Om du har ett tptest värde som skiljer sig mycket från det som står i modemet så beror det antagligen på din dator.

5.5 så det skiljer ca 1 mbit/s, så det är ju inte så mycket.
Men med mitt avstånd till telestationen så borde jag få ca 15 mbit/s.

Ska det stå så här?, oroar mig säkert i onödan men jag tycker det ser konstigt ut.

Connect to Internet

Your ADSL router is ready to connect to ADSL, but there is no PPP session defined.

Configure it from the Quick Setup menu or the Advanced Setup...|Internet Connection menu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mentholl

Ska det stå så här?
Connect to Internet

Your ADSL router is ready to connect to ADSL, but there is no PPP session defined.

Configure it from the Quick Setup menu or the Advanced Setup...|Internet Connection menu.

Inget ovanligt, så står det även i mitt modem. Det är inget att bry sig om.

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Fick mitt TDC idag

kabel

wlan

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur långt avstånd har du till telestationen?