Flytta över "gamla" sms till ny mobil

Permalänk
Medlem

Flytta över "gamla" sms till ny mobil

Jag undrar om jag på något sätt kan föra över mina sms från min SE W550i till min nya SE K800i. Skulle gärna vilja ha kvar mina gamla sms nämligen.

Permalänk
Medlem

du öppnar meddelandet du vill spara och trycker more/mer eller vad det än nu e på svenska inställningar...
sen trycker du på spara meddelande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
du öppnar meddelandet du vill spara och trycker more/mer eller vad det än nu e på svenska inställningar...
sen trycker du på spara meddelande

Kan jag spara cirka 100 meddelande samtidigt?

Permalänk
Medlem

vet inte hur det är med W550i men med w800i kan man inte det så jag tror inte det.. men kolla runt där i inställningarna lite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
vet inte hur det är med W550i men med w800i kan man inte det så jag tror inte det.. men kolla runt där i inställningarna lite

Men kan man inte på något sett komma ut telefonens minne genom datorn eller liknande?

Permalänk
Medlem

ofc, tänkte inte på det
det borde gå
sitter på jobbet nu och har ingen sladd så jag kan tyvärr inte kolla, men testa

Permalänk
Medlem

Bluetooth? Eller W550i kanske inte har BT?

Och förlåt för nyfikenheten, men varför sparar man SMS? Jag raderar alla när minnet är fullt?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Bluetooth? Eller W550i kanske inte har BT?

Och förlåt för nyfikenheten, men varför sparar man SMS? Jag raderar alla när minnet är fullt?

Jo W550i har Bluetooth. För vissa sms kanske man vill behålla:) Kanske betyder mycket.

Permalänk
Medlem

wn w550i kan lagra ganska många sms... och den har blåtand men man kan inte skicka meddelandena med hjälp av den
(även om man skulle kunna så skulle det vara ännu mer omständigt än att spara meddelandena 1 och en till simkortet)

Permalänk
Medlem

IR funkar om inte bluetooth fungerar. Alternativt om du har en usbdongle,ir eller kabel så använda FMA2(Floats mobile agent).
http://fma.sourceforge.net/

Permalänk
Medlem

eller, så sparar du dom på ett simkort som du sedan för över till den andra mobilen?, som man gör med kontakter.... annars fick du ju med när du köppte sladd å programvara?;) där kan man gå in i kontaktboken å borde gå med sms också ...

jag vet hur det är man, jag är också lite fässt vid mina sms alltid kul å spara dom från brudarna eller hur ;D

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
eller, så sparar du dom på ett simkort som du sedan för över till den andra mobilen?, som man gör med kontakter.... annars fick du ju med när du köppte sladd å programvara?;) där kan man gå in i kontaktboken å borde gå med sms också ...

jag vet hur det är man, jag är också lite fässt vid mina sms alltid kul å spara dom från brudarna eller hur ;D

Kan någon förklara lite mer nogrant. Ja klart har ju många fina sms från tjejen som man gärna vill spara. Det måste ju gå på något sätt tycker man.