Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Core 2 Extreme överklockad till 5,20 GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Det är kanske för att jag är trött, men jag förstod inte din mening där.
Varför kör han med två grafikkort där? För att inte bli en flaskhals för processorn? Låter konstigt.

Dr0st, tack för den nyttiga informationen. Det där visste jag inte!

Hu? Nu är det jag som inte förstår vad du snackar om. Vad jag menade, var att om han hade fått högre poäng med ett grafikkort, så hade han utan tvekan kört med ett grafikkort. Han kör inte med dubbla grafikkort bara för att det är häftigt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Såklart får han högre score med 2 grafikkort. Det du nämner att någon fått lägre poäng utan sli är nog i ett fall då man varit väldigt bromsad av cpu hastighet. Nu när man kör en cpu som är väldigt snabb är man dock inte lika bromsad av den och då tjänar man en hel del på at ha sli.

Permalänk
Medlem

Snabbt, tyst och långvarigt är den enda kombination som imponerar nu för tiden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
old news hmm fick han inte typ 82k p i något 3dmark?

1. Inlägget i nyheten är inte ens 1 vecka gammal, alltså inte old.
2. Det står både i inlägget och på sweclockers att han fick 82000 p i 3dmark, så din fråga är dum.
3. Du är en överkokt grönsak.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haghala
Riktigt impad, vore kul att se hur mycket det går att överklocka med vanligt vatten kylning, kväve är ju rätt(extremt) farligt att hantera.

Flytande kväve är för övrigt inte alls farligt om man inte är dum, sjukt kul att stoppa ner handen i det och djupfrysa godis man kan äta i det

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Flytande kväve är för övrigt inte alls farligt om man inte är dum

Inget är farligt så länge man inte är dum

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
ViSte IntE aTt mAn kaN kyLla MED säR skRivn-InGar...

Permalänk
Avstängd

Enda som imponerar är klockning på luft och ett system som är stabilt 24/7 flytande kväve e som anabola i idrottsvärlden FUSK i mina ögon tyvärr!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smockzorian
Enda som imponerar är klockning på luft och ett system som är stabilt 24/7 flytande kväve e som anabola i idrottsvärlden FUSK i mina ögon tyvärr!!

Bra att det finns flera kategorier med överklockningar då, eller hur? Men jag vet vad du pratar om. Det är synd att det inte görs många försök att visa hur långt man kan nå med vanlig luftkylning och sen posta denna på sidor som SweC.

Permalänk

Resultaten är imponerande.
Men att folk klagar att det är fusk och att det är inte intressant bara pågrund av att det är inte 24/7 stabilt så det bara en vanliga datoramatörer som talar, inte överklocknings entusiaster.

Flytande kväve är inte mer farligare än en bordkniv, vet man inte hur man ska använda en så kan det vara lika farlig som kväve.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smockzorian
Enda som imponerar är klockning på luft och ett system som är stabilt 24/7 flytande kväve e som anabola i idrottsvärlden FUSK i mina ögon tyvärr!!

Alla som överklockar 24/7 system kör väll ändå en fet vattenkylning? Känns onödigt att gå in för att överklocka med luft, luft kör ju allt fråån början ändå.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"