Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus lanserar 20" med inbyggd webkamera

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar 20" med inbyggd webkamera

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I sense a disturbance in the force.

Hoppas den inte är lika kass som deras Widescreen 19" för den är ruskigt dålig. THG mätte reponstiden och den var nästan uppe i 25ms trots att monitorn ska ligga på 8 ms.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
I sense a disturbance in the force.

Hoppas den inte är lika kass som deras Widescreen 19" för den är ruskigt dålig. THG mätte reponstiden och den var nästan uppe i 25ms trots att monitorn ska ligga på 8 ms.

25 ms är inte alls så kasst som du verkar tro.
Beror också mycket på hur 'overdrive' och sådant fungerar i skärmen för hur den upplevs.

Tvivlar på att det finns någon skärm som har under 10 ms hela tiden, men var ett tag sen sist så rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Men det saknas ju 150 pixlar på höjden för att man ska få plats med 4 pokerbord utan överlappning. Hmm, widescreen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
25 ms är inte alls så kasst som du verkar tro.
Beror också mycket på hur 'overdrive' och sådant fungerar i skärmen för hur den upplevs.

Tvivlar på att det finns någon skärm som har under 10 ms hela tiden, men var ett tag sen sist så rätta mig om jag har fel.

Nej det är sant men de jämnförde med Viewsonic och den var märkbart bättre.

"Asus didn't use overdrive technology for this panel. The result is that it's not really a contender as far as responsiveness is concerned. The latency reached 25 ms in the worst case. In the best case, the ISO latency claimed in the specs was attained, give or take about 1 ms. It's no catastrophe, but this kind of latency takes us back a year or so, to the days of the Hyundai L90D+. And unfortunately, as we'll see, not using overdrive hasn't solved the problem of video noise."

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Grymt snygg skärm, vill ha

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Snygg men pixelfel

Jag har haft min i ett par dagar nu. Mina intryck hittills:

Massor med ingångar, usb-hub och webkamera, bra bild.
Snygg är den också!
Tyvärr har jag hittat tre döda subpixlar, vilket inte täcks av ZBD garantin (upp till fyra tillåts).
Menyknapparna är av touch-modell, vilket är grymt snyggt men opraktiskt då de är svåra att anända eftersom de reagerar mycket dåligt.
Ljusa fält framförallt i två av hörnen, men om man drar ned ljusstyrkan så försvinner de nästan helt.

Permalänk
Medlem

Re: Snygg men pixelfel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sand123
Jag har haft min i ett par dagar nu. Mina intryck hittills:

Massor med ingångar, usb-hub och webkamera, bra bild.
Snygg är den också!
Tyvärr har jag hittat tre döda subpixlar, vilket inte täcks av ZBD garantin (upp till fyra tillåts).
Menyknapparna är av touch-modell, vilket är grymt snyggt men opraktiskt då de är svåra att anända eftersom de reagerar mycket dåligt.
Ljusa fält framförallt i två av hörnen, men om man drar ned ljusstyrkan så försvinner de nästan helt.

Tycker din beskrivning låter som en mindre katastrof. Hade skickat tillbacka möget snabbare än kvickt

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats väcka en av subpixlarna nu, två återstår.

Problemet är att det kostar en slant att 'lämna tillbaka' en pryl..