Bra bildskärm TFT,LCD för 2500?

Permalänk
Medlem

Bra bildskärm TFT,LCD för 2500?

Jag skulle vilja veta ifall det finns någon bra skärm för ca 2500kr. Det behöver nödvändigtsvis inte kosta 2500kr heller, men det är budgeten jag har att röra mig med. Jag har i princip ingen koll alls på bildskärmar. Det finns ett trettiotal LCD/TFT skärmar på datorbutiken och komplett för samma pris, så vad ska man välja? Jag spelar en del Online spel, Shoot em up som t.ex Doom3, UT2004 etc och väntar på att Neverwinter Nights 2 ska släppas så jag behöver en skärm som klarar en del FPS ibland också.

Jag är ute efter en 19 tums TFT/LCD (helst svart) eftersom resten av datorn är svart/krom.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Jag har själv köpt en HYUNDAI B91D, riktigt snygg och kostar ca 2500kr :)men den har 8ms vilket gör att man kan se eftersläpningar ibland..särskilt mycket om man spelar spel som du gör, doom3 och ut04

jag skulle iaf rekommendera att du köper en skärm med max 4ms!! men priset brukar vara ganska högt på dem.. kanske runt 3400kr :/

denna skulle jag valt om jag vore du..väldigt prisvärd!!!
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LGL1932PSNSI

förr fanns den i svart men inte nu längre verkar det som, utan den finns bara i silver tyvärr men se det på den positiva sidan, en silvrig skärm är bättre för ögonen ;D silvriga nämligen har tco03 och svarta tco99..

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .