Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Nä, det var väl kul när man var 14, men sen vill man använda datorn istället.

Till vad? Om man inte pillar så kan man ju redan göra massa. T.ex installerar man Ubuntu, utan pill kan man göra det mesta som en vanlig användare vill göra.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Röstningsalternativen är ju enbart jämnförelser med windows.
Det är ju OSX som gäller!

Och ontopic, så tycker jag linux är alldeles för mycket pill, för och få allt och funka.

Hörrudu där, det var du som fick mig att testa Ubuntu och nu säger du att det är för krångligt...Grrr

Jag la då en röst på alt. 2...vill kunna spela bättre, men den dagen man kan göra det så åker windows ut fortare än det tar för mig att trycka del

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Till vad? Om man inte pillar så kan man ju redan göra massa. T.ex installerar man Ubuntu, utan pill kan man göra det mesta som en vanlig användare vill göra.

Ja, så varför ska man pilla när man inte behöver det? Mac är fint.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Medlem

Jag tycker Windows och Linux utgör bra komplement till varandra.
Jag föredrar att kör Linux som server och Windows som klient.

Kör Slackware på min server som kör Iptables till FW och routing, DHCP-server, FTP-server, Webbserver. Kan köra allt detta på en gammal dator eftersom det drar lite systemresusrser och är stabilt. Skulle aldrig vilja göra Windows som server. måste ha monsterdator bara för att starta upp IIS =(

Men jag tycker att Windows har en viss fördel på det "vanliga" skrivbordet. Spelar ju en del spel, och för att göra det enklarare att köra alla windows program. Jag vet att det går att köra Windows program på Linux med hjälp-program(kommer inte på¨några namn just nu) Gillade dock inte denna lösning tillräckligt bra.

Som sagt bra kompliment till varandra.
Nu kommer jag säkert få en massa arga inlägg på att jag har totalt fel, men det får jag ta

Visa signatur

Stationär: AMD 5800X - 32GB - RTX3080
Bärbar: Surface Pro 7

Permalänk
Medlem

Kör GNU/Linux på mina servrar, men har inte lyckats hitta ersättare till allting jag använder i Windows. Okej, det var väl inte riktigt sant, jag kan ersätta mitt Windowssystem vilken dag som helst, men det handlar mer om -vilka- program det finns och vad man är van vid.

Jag kan till exempel inte skiljas från min underbara partner the Bat! (http://www.ritlabs.com)

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Är i överlag nöjd med linux. Några säkerhetsdetaljer saknar jag från OpenBSD men annars är det bra.

Använder det på min ena server. Den är min primära mail, web och databasserver. Jag har en till burk med OpenBSD på en annan ort som agerar backup-mail relay för min primära server om den skull gå ner, det skulle bli strömavbrott eller att nätet skulle dö.

Skulle dock inte kunna använda linux som desktop. Kör hellre OS X som desktop OS.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Ja, så varför ska man pilla när man inte behöver det? Mac är fint.

Om man inte vill pilla så skiter man helt enkelt i det...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Jag använder linux till vardagsgrejer, som typ surfa,lyssna på musik och se på film. Det funkar jättebra. När jag är på lan så måste jag dock använda windows för spelens skull.

Visa signatur

/Mattias

Permalänk
Medlem

Överlag nöjd. Saknar OS X när jag fipplar i Linux

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Överlag. Saknar en del program. de programmen är även rätt dryga att få igång med wine, vilket inte jag har ork för. OSX kanske vore ett alternativ men jag har ingen mac.

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

Jag har inte så stor erfarenhet av Linux, men jag hade tänkt prova Ubuntu. Tyvärr gick det inte att installera på min dator, så jag återgick till FreeBSD.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

haha :>

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Använde förut Slackware på min server men har nu gått över till FreeBSD. Och även om jag har nån slags hatkärlek gentemot slackware (alla dep-problem och errors) så är ports i FreeBSD är välsignelse när man ska installera och uppgradera program.
Som server funkar dock både GNU/Linux samt FBSD hur bra som helst och skulle aldrig få för mig att byta till Windows.

På desktop-fronten är det en del program jag saknar samt att jag är så himla van vid interfacet i win att jag hela tiden kommer tillbaka även om jag har en perfekt installation så känns det inte riktigt "hemma" i Linux. Jag förbannar mig själv över detta och håller hela tiden på att försöka gå över. Nån dag ska jag lyckas..

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Måste man sakna från windows när man inte är helt nöjd?

Permalänk
Medlem

Det enda som hindrar mig från att gå över 100% till Linux är bristen på Wireless kompabilitet. Mina drivrutiner vill helt enkelt inte samarbeta med Ndiswrapper och jag vill inte satsa på ett enkelt billigt nätverkskort heller för jag vill slippa kablarna helt och hållet.

Men om jag skulle varit nöjd med enbart nätverkskablar då skulle jag gått över till Linux för länge sen, men Wireless är nöten jag vill knäcka just nu.