Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Isättning av mer minne. HJÄLP snabbt!

Nu när jag har satt i nya minnet och skulle sätta på datorn upprepas detta i hörlurarna : System fail memory crash ( osäker på sista ordet)

har jag pajjat minnet / minnena eller vad är problemet?
Totalt novis så ni får gärna berätta på minne för dummies språket
Tack på förhand.

Visa signatur

AMD Athlon "Winchester" 3500+ | Asus A8N-SLI nForce4 | Corsair Value Select 2x512MB + 2x1024MB | Hitachi 250GB SATA + 3xwdc 250 gb + WD 160GB IDE | Leadtek Winfast 6800GT PCI-e | NEC 3520 | Aspire 520W | Antec Super Lanboy | Floppy | Viewsonic 21" |

Permalänk
Medlem

tryck ner dom

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk

Ingen som har ett svar, börjar bli desperat :/

Visa signatur

AMD Athlon "Winchester" 3500+ | Asus A8N-SLI nForce4 | Corsair Value Select 2x512MB + 2x1024MB | Hitachi 250GB SATA + 3xwdc 250 gb + WD 160GB IDE | Leadtek Winfast 6800GT PCI-e | NEC 3520 | Aspire 520W | Antec Super Lanboy | Floppy | Viewsonic 21" |

Permalänk
Medlem

Den obligatoriska dumfrågan, har du tryckt ner dem ordentligt? Så att båda klämmarna sitter i sidorna? Oftast krävs mkt mer kraft än man egentligen vågar använda =D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Har du kanske 3minnen i burken nu?

Eller,funkar det med 1 minne ens ?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Du har ett 939 moderkort så då är det 1,2 eller 4 minnesmoduler som gäller.
3 stickor fungerar inte. Sry grabben.
Om du kör med ett 512Mb och ett 1gb så får du inte dual. Så du får nog stå ut med 1Gb eller köpa ett till.

Skulle också råda dig att testa bara med det nya för att se om det fungerar. Det blir dock inte dual.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas Da Man
Ingen som har ett svar, börjar bli desperat :/

Har det grejat sig?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Testa som sagts tidigare att enbart köra det nya minnet och se så det funkar i moderkortet utan problem.

Det är möjligt att (under förutsättning att minnena sitter fast fysiskt, är hela och av samma typ som redan satt på moderkortet) bios höjt minnestimings och/eller sänkt minnesfrekvensen på grund av det extra minnet. Du kan ju testa att reseta cmos, och se om det hjälper. Om det gör det, glid in i bios och ställ tillbaka värdena. Det är dock inte säkert att du kan köra samma frekvens/timings som tidigare, i.o.m. det extra minnet. Du kan ju också testa att flytta runt minnena mellan platserna och se om det hjälper något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loranga1
Du har ett 939 moderkort så då är det 1,2 eller 4 minnesmoduler som gäller.
3 stickor fungerar inte. Sry grabben.

Gör det visst det.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie

Gör det visst det.

Beros på...

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

kanske jag som fått det om bakfoten men de med nforce4 chip klarar väl inte av det iaf och det är vad han har

Permalänk

Sorry att jag drar upp en gammal tråd igen men tänkte att det kanske vore passande att skriva vad jag gjorde för fel så framtida novisar slipper skapa nya trådar

Kunde iaf inte ha 3 minnen utan fick köpa en sticka till så att det blev 4 totalt Så nu kan man det iaf!

Visa signatur

AMD Athlon "Winchester" 3500+ | Asus A8N-SLI nForce4 | Corsair Value Select 2x512MB + 2x1024MB | Hitachi 250GB SATA + 3xwdc 250 gb + WD 160GB IDE | Leadtek Winfast 6800GT PCI-e | NEC 3520 | Aspire 520W | Antec Super Lanboy | Floppy | Viewsonic 21" |