Gigabyte lanserar Geforce 7600 GS AGP-grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte lanserar Geforce 7600 GS AGP-grafikkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan det bli ett sånt som ersätter mitt geforce4400 månne...

Permalänk

eller mitt radeon 9200?

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem

Känns ju inte helt aktuellt med DX10-korten runt hörnet. Men är man ute efter ett svalare kort med en del prestanda till AGP är nog det här ett ganska bra val

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Hedersmedlem

DX10...DX20? varför allt detta tjat om DX10!!!

Jag tycker det är bra med nya billiga kort som presterar bra till AGP för alla vill inte lägga ut massor av pengar i onödan.

Och skall man köpa ett kort till DX10 skall man inte köpa ett förren DX10 finns ute och vi vet vad korten går för.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte vänta och köpa ett DX10-kort.. när de kommer måste man ju hejda sig och vänta på DX11!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Bra val för min del för att det är passivt kylt, agp och har skaplig prestanda. Vänta på dx10 är nog ingen idé då jag är tveksam till att det kommer sådana kort till agp. Känns inte så bra att köpa ett dyrt men bra agp-kort heller just på grund av att dx10 finns runt hörnet.

Permalänk

Hur presterar 7600 GS jämfört med ett 7600 GT egentligen? Någon som vet?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men måste man ha DDR2 minnen på moderkortet för att köra med ett grafikkort som har det?

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Dum fråga kanske, men måste man ha DDR2 minnen på moderkortet för att köra med ett grafikkort som har det?

Nej, det finns väl inte knappt några moderkort med AGP och DDR2? Minnet på moderkortet har ingen inverkan på vilket grafikkort du kan använda.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.