Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Intel släpper sista NetBurst-processorn

Permalänk
Melding Plague

Intel släpper sista NetBurst-processorn

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Happy fun times.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

oo:o
trode intel skulle lägga ner helt med Netburst!

Permalänk
Medlem

Det ska de också, men jag antar att denna ändå varit i görningen så pass länge att det är värt att släppa den. Processorn den ersätter är ju ganska lik, fast förmodligen byggd på 90nm, så denna är svalare och skalar bättre. Går förmodligen använda i samma socket också vilket kan vara bra för företag som vill uppgradera.

Förhoppningsvis är detta det sista vi ser av dessa spisar.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Ja, enligt artikeln så är det ju den sista Netburst-baserade processorn...

Och ja, det är väl inte så konstigt att de släpper den om den nu är klar nu... Det finns väl ingen motsvarighet i Core-serien än så länge?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304