Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Logitech återuppfinner hjulet

Permalänk
Medlem

hörttalas om autoscroll?, bara funnits i typ 7år....

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Den kan nog bli riktigt intressant för min del. Dessutom kostar den inte så himla mycket, drygt 700 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=110377

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maickel84
Den kan nog bli riktigt intressant för min del. Dessutom kostar den inte så himla mycket, drygt 700 kr.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=110377

Är det inte laptop varianten då?

Permalänk

Laptop varianten heter väll VX Revolution ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=110376

Permalänk
Medlem

fytusan vad obekväm dendär såg ut :S

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hur definierar dom längden man scrollar? Räknar dom hur långt scrollhjulet skulle rullat om det inte satt fast eller syftar det på hur långt innehållet på skärmen rör sig?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Hur definierar dom längden man scrollar? Räknar dom hur långt scrollhjulet skulle rullat om det inte satt fast eller syftar det på hur långt innehållet på skärmen rör sig?

förhoppningsvis det första alternativet.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att markera en text, högerklicka och välj 'sök på webben efter ...', bara någon promille jobbigare. Fungerar iallafall i Firefox, dock inte i IE om jag tror rätt. Herregud.

Dessutom så behöver de ju inte göra scrollen som ett jäkla F1-hjul, snart kommer väl kromade 22" sportfälgar till den också.

Jaja.

Permalänk
Medlem

tycker scrollhjulen ser kalla ut..

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk

Jag tror att många missupfattat vad det är som är bra med denna scrollen.. Den har en mycket högre precission än vad vanliga möss har.. Det läser av scroll-hjulet optiskt..

Permalänk
Inaktiv

ooooooou. jag brukar ju ofta missa med scrollen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrollster
Jag tror att många missupfattat vad det är som är bra med denna scrollen.. Den har en mycket högre precission än vad vanliga möss har.. Det läser av scroll-hjulet optiskt..

Dock spelar det ju ingen roll...

De flesta möss har små hack i sig. Ett hack motsvarar 3 rader (som standard om jag minns rätt). Spelar ingen roll om du har precision nog på en tiotusendel av en rad. Ett hack är fortfarande exakt 3 rader oavsett hur bra precision du har.

Nä - precisionssnacket (för scrollen) är nog bara PR rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives

Ackelind: Du har antingen en celeron eller sempron va? Enda prollarna jag kan tänka mig för runt 1000 spänn.

Kollat upp priserna på AMD's processorer nyligen?

Permalänk
Medlem

ang. MX Revolution

Köpte en för några dagar sedan och microgear funktionen är endast till för långa dokument och precisions rullning.

Sen om man inte vill använda den funktionen så är det bara trycka till lite på hjulet så återställer man hjulet till kugghjulsläget.

Så var det dags för en stor nackdel, tumhjulet på sidan, det går ej att välja några andra funktioner än Zoom och Programväljare.

Har inte kommit fram till vilket som är det bästa underlaget för denna mus ännu. Då det är laser så borde det inte göra nån skillnad kan man tro men så är icke fallet. Det finns även en liten fördröjning då man rör musen litegrann tills muspekaren rör sig, och det gör ju att musen inte kommer att bli använd till spel, då använder jag hellre MX518 som är avsedd för det.

Räckvidden för den trådlösa delen är hyfsad, musen fungerar på ett avstånd på 5-7 meter (inkl. igenom en gipsvägg efter 2 meter).

Som "surfarmus" så klarar den sig galant och är den enda musen som är optisk eller laser från Logitech som tar sig genom gipsvägg med funktionalitet på andra sidan väggen. Annars så brukar dom endast klara sig 2-3 meter från mottagaren.