Permalänk

Kommentera min design

Ja, ni kan ju det här :). Skulle vara trevligt om några skriver ner vad de tycker när de går in på http://z0idberg.apakossa.org

Jag tänkte försöka mig på lite AJAX, och började på en bloggliknande design där jag kan experimentera lite. Obs! Detta är bara en design, ingen funktionalitet finns. Du kan inte kommentera, söka, osv.

Vet inte heller hur bannern ska se ut, den nuvarande är nog bara en placeholder. Vill ha det lite dagstidningsinspirerat, men vi får se...

Att designen är typisk, simpel osv. är jag pinsamt medveten om, men det är sånt man får leva med... Att den översta bilden inte gör sig så väl med IE:s avsaknad av transparensstöd för PNG vet jag också. Annars tror jag att den fungerar okej i Opera/Gecko/IE6.

Hmm... det blir kanske inte så mycket kvar att kommentera... nåja

Edit: Oj! Den hamnade verkligen på fel plats! Dags att kontakta the moderators.
Edit igen: Tack, xphaze!

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk

Tycker den var helt ok. Power through simplicity

Skulle dock vilja ha en max-width då raderna blir ganska långa om man kör med ex. 1280x1024. Du kanske har en max-width högre än så, isåfall tycker jag den är för hög.

Eventuellt att mellanrummen mellan rutor och kant kan vara lika breda som strecken under menyvalen, testa och se ifall det blir bättre.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk

Snygg, simpel, helt enkelt fin Tror det skulle bli snyggare om sidan var lite smalare och mindre teckensnitt dock...

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk

Maxwidth borde den ha, förstås. Jag tänkte aldrig på det, eftersom jag själv inte kör fullscreen på webbläsaren. IE stöder inte maxwidth, eller hur? I så fall antar jag att man kan lägga allt innuti ett element som sedan har en bestämd bredd i pixlar... jaja, jag fixar det senare. Ska testa det där med mellanrummen också.

Jag gillar själv "stor" text, så den får nog vara :).

Tack för kommentarerna!

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

har väldigt svårt för squidfingers-mönstet. men utöver det var den fin

Permalänk

Tycker den var lite bra. Inte särskilt estetiskt tilltalande och håller med föregående talare att bakgrunden inte var den snyggaste. Sen var det inte mycket mer:S Inte en jätteavancerad layout och kanske inte heller så intressant.

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk

Satte en maxwidth nu i alla fall. När det gäller bakgrunden så valde jag den fulaste som jag trodde att jag kunde komma undan med :).

AggeMannen: Nej, det är ju inte så mycket att kommentera, men jag tänkte i alla fall höra vad ni tyckte. Enkelhet kan ju vara både positivt och negativt...

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte om färgkombinationen. Kan inte direkt sätta fingret på varför.

Permalänk
Medlem

Helt ok, fast jag gillade inte bakgrunden.

Kanske du skulle haft någon ljusare blå enfärgad bakgrund, eller gradient. Eller något.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)