Permalänk
Medlem

Hjälp datorn bara starta om !

Hej
jag behöver hjälp nu
igår (måndag) köpt jag en sunbeam 4 fläkt kontroll enhet till mina två 120mm fläkter
jag installerad och allt gick bra!
Samma kväll spelade jag oblivion utan prob.
I morse signalerade min sambo att datorns skärm var helt svart efter hon startade datorn. Jag kollade på biosen ingen fel. Och started om. Varje gång fick jag en blå skärm och starta om systemet automatisk. Blå skärm stannar bara en sekund! I safe mode avinstallerade jag nvidia drivrutin (7800GT) ingen hjälp, installera gamla drivrutin, ingen hjälp, ominstallerad rivatuner ingen hjälp. Jag tog bort fläkt kontrollen, nix! Jag fångade blåskärmen på min telefon kamera.
Nu jag skriva här från safe mode.

Jag tro det en grafikkort problem. men man kan inte göra så mycket genom safe mode.

systemet
MSI K8N Neo4 FI platinum mobo
1024mb PC3200 ddram samsung original (512x2)
AMD64 3200+ med arctic cooling freezer pro 64 fläkt (jus nu @2,2)
PNY 7800GT clockat @ 450/1100
Western Digital Cavier 200gig IDE
Levicon 550W (http://www.nordichardware.com/Revie...p;skrivelse=365)

Blå skärmens påståendet-
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage of your system.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

bla bla ba och sen

technical information
stop:0x00000001 (0x87000000, 0x00000002, 0x00000000, 0xF7B9fD98)

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan stänga av automatisk omstart om du går in i kontrollpanelen->system->avancerat->uppstart nånting.

Exemplarisk tråd, massor av väsentlig information.

Det kan vara ett problem med minnena, det upptäcker du lättast genom att köra memtest86, som finns på ultimate boot CD.

Har du provat att klocka ner processorn till 2 GHz? Klockat ner grafikkortet?

Nämns något filnamn på blåskärmarna? Är det alltid samma felmeddelande? Samma stop-kod och/eller samma minnesadress (sista hex-numret)?

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

"DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" den där felkoden fick jag när jag meckade ihop datorer åt en förening i närheten.
Visade sig vara SATA-kabeln som var übercepe. Tog en ny jag hade hemma och bytte ut så fungerade det felfritt

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

Fixat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jag ominstallerade XPpro SP_2

(jag kunde inte formatera harddisken, mycket obackuped material)
jag köpt en fin fin 250 gig maxtor 10 sataII 16mb cache disk! Installerat windows på
problem solved!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/