Permalänk

22" Wide TFT för 3 295:-

Mer info om DML-522W100

Mirai DML-522W100 Datorbutiken.se - 3 175:-
Mirai DML-522W100 Westium Data - 3 293:-
Mirai DML-522W100 Styggapojken - 3 395:-

Review av trustedreviews.com

Widen your horizons with the first 22" widescreen LCD from Mirai. The newly launched 22" LCD with a 16:10 aspect ratio is perfect for high-end gaming and video applications. The 1680 x 1050 resolution will allow comfortable viewing of two applications side by side; a practical and cost effective solution for business users desiring a dual screen set-up or the DTP professional. The über-quick 5ms response time, 700:1 contrast ratio, integrated speakers and dual inputs (VGA & DVI-D) completes the feature set of this top class product.

Size (diagonal)
22" widescreen

Panel Resolution
1680 x 1050

Aspect Ratio
16:10

Response Time (typical raise / fall)
5 ms (Tr:2 = Tf:3)

Contrast ratio (typical)
300 cd/m²

Brightness (typical)
700:1

Warranty
3 years on site swap

Det är för bra att vara sant, något måste det vara som gör så att den är så billig, frågan är vad?

Permalänk
Medlem

Jag ser två skrivfel på contrast och brightness.

Visa signatur

janee

Permalänk
Geeks
SweClockers

Regel #1: Man får det man betalar för.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Du får en 20" WS, LG eller Samsung som nästan är garanterad bättre för ungefär samma pris.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Regel #1: Man får det man betalar för.

Jag brukar se det som regel #2.

Regel #1: Det finns alltid fynd för den som orkar leta.

Angående Mirai så är de den tredje största skärmtillverkaren i världen. Däremot säljer de mest på den kinesiska marknaden. Hur bra skärm det är kan jag inte svara på men Kineserna blir duktigare och duktigare. Jag tror dock de behöver några år på sig att anpassa kvalitén till den europeiska marknaden. Sen kommer de nog göra väldigt prisvärda skärmar.

Permalänk
Avstängd

Mirai gör finfina skärmar, har en själv och jag gillar den!
Den där skärmen ska jag köpa direkt när jag får pengar!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Vad jag läst så är de som köpt Mirai utan att testa några andra skärmar nöjda. Men i de få test jag sett den så blir den totalt överkörd av andra skärmar.

Mitt tips är att spara och köpa en ordentligt 22" eller helt enkelt lägga samma pengar på en mindre. Läsa på lite vilka som verkar bäst i den prisklassen helt enkelt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Vad jag läst så är de som köpt Mirai utan att testa några andra skärmar nöjda. Men i de få test jag sett den så blir den totalt överkörd av andra skärmar.

Mitt tips är att spara och köpa en ordentligt 22" eller helt enkelt lägga samma pengar på en mindre. Läsa på lite vilka som verkar bäst i den prisklassen helt enkelt.

Jag har visserligen bara jämfört med 2 icke widescreenskärmar, men min mirai är överlägset bättre än dom, det var en dell 17" och en viewsonic 15", bättre färgåtergivning trots att jag bara har 16.2 milj. färger och allt var bättre, jag är nöjd och gillar mirai!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk

Den skärmen är inget fynd... Tvärtom, med en betraktningsvinkel på endast 160 grader är den skit...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Nja, jag får väl se om det är fynd eller inte. Beställde nyss 2 st. Det kan ju bli lite maffigt

Permalänk
Hedersmedlem

"MIRAI delivers all products according to the ISO standard (ISO 13406-2), that means it allowed to have 2 full white or 2 full black pixels (or a combination) malfunctioning, or 5 sub pixels malfunctioning."

Deras pixelpolicy, klart anus.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeA
Nja, jag får väl se om det är fynd eller inte. Beställde nyss 2 st. Det kan ju bli lite maffigt

Du får slänga upp en liten recension på den då så man vet om man ska slå till

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Den skärmen är inget fynd... Tvärtom, med en betraktningsvinkel på endast 160 grader är den skit...

Hur sitter du vid datorn egentligen?

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Ni skulle vara hemskt gulliga om någon vill mäta yttermåtten på sin widescreen tft skärm så man får se vilka absolutmått man kan förvänta sig. Jag har nämligen ett skrivbord som är byggt så att skärmplatsen ligger mellan två fasta bokhyllor. Jag har lite problem att få in en 19" crt, men när den väl är på plats så är det inga problem, har lite plats över också. Men en 22" widscreen tft är jag mer tveksam till.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

Är det inte samma panel som Viewsonic VX2235wm?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Verkar helt okej! Stör mig på foten bara, ser plastig ut. Iofs kan man ju hänga den på väggen hehe.

Edit: Hittade denna också...

http://www.butik.it/?artnr=ET.L7409.045&top=true

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Är det inte samma panel som Viewsonic VX2235wm?

Jag tror nästan det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Jag har visserligen bara jämfört med 2 icke widescreenskärmar, men min mirai är överlägset bättre än dom, det var en dell 17" och en viewsonic 15", bättre färgåtergivning trots att jag bara har 16.2 milj. färger och allt var bättre, jag är nöjd och gillar mirai!

Hur nya var dom skärmarna? Att en ny skärm dänger trötta gamla TFT'er av förr(förr)a generationen är inget konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Jag tror nästan det.

Iochmed att det är samma specifikationer och att Viewsonicen skärmen faktist är en TN panel så är det stor möjlighet att det är samma panel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Vad jag läst så är de som köpt Mirai utan att testa några andra skärmar nöjda. Men i de få test jag sett den så blir den totalt överkörd av andra skärmar.

Du har inte sparat en länk? för jag lyckas inte hitta något bra jämförande test och det vore intressant att läsa ett sådant.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Sökte oxå info på Mirai för ett par veckor sedan (tex här på SweC utan nämnvärt resultat) och var nära att köpa en sådan, dock gick jag inte och kollade på den skärmen jag tänkt. (blev en Lg istället)

Bara för att ett märke räknas som "Lågstatus", så måste den inte vara kass.

Samma grejor finns överallt inom all form av teknik och många betalar för mycket bara för ett namn.....

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Jag betalar gärna för ett namn om jag kan få bra support och service när jag behöver det, Eizo tillverkar dom bästa skärmarna och har en garanti värd namnet. Det är värt mycket.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Jag betalar gärna för ett namn om jag kan få bra support och service när jag behöver det, Eizo tillverkar dom bästa skärmarna och har en garanti värd namnet. Det är värt mycket.

Älskar själv oxå Eizo och har haft ett par Crt Eizo, så jag vet att dom är suveräna, dock hade jag inte råd med en Eizo Tft nu, tyvärr.

Tycker INTE att Eizo bara är ett namn..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Ni skulle vara hemskt gulliga om någon vill mäta yttermåtten på sin widescreen tft skärm så man får se vilka absolutmått man kan .

.

står i produktbladet på sidan som länkades i första inlägget. 47 cm bred...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Den skärmen är inget fynd... Tvärtom, med en betraktningsvinkel på endast 160 grader är den skit...

Snälla knip. Jag sitter och tittar på en Video7 19" wide med 130/150graders betraktningsvinklar här på jobbet och den fungerar klockrent. Du får verkligen anstränga dig för att störa dig på betraktningsvinklarna, samt röra dig långt i sidled för att det ska bli stor skillnad.

22" widescreenskärm med de specsen för 3295:- är inget annat än ett fynd (såvida den inte är urkass på någon annan punkt)

EDIT: Det verkar vara en ny sorts TN-panel i denna med som har 16.7M färger! Stämmer detta blir det nog ett självklart köp! (3175:- kostar den nu)
//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

woow, helt klar ett köp för mig i fall den inte visar sig ha nån stor nackdel

får väll se när de första recentionerna kommer ut, det borde inte dröjja allt för länge till...

Permalänk
Medlem

upplösningen kan man klaga på iallafal!

Permalänk
Medlem

Humm om man tittar på PDF så ser man inga VESA hål för ett eventuellt väggstativ eller liknande. Hittar ni några i specen?

Permalänk
Medlem

Intressant, få se en recension nu.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk

Vem blir först att köpa denna högst medelmåttiga skärm på sweclockers? Är det verkligen något att vänta på? Kan den verkligen vara så dålig som jag tror...:)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.