Avinstallera internt grafikkort / Installera Leadtek PX7600

Permalänk
Medlem

Avinstallera internt grafikkort / Installera Leadtek PX7600

Har precis varit och inhandlat ett nytt Leadtek Win Fast PX7600 GS TDH "Classic" Edition. Kortet är PCI Express. Har ett integretat kort av typen ATI Radeon Xpress 200.

När jag skulle installera det nya gick det inte så bra.

Sätter jag in det nya grafikkortet och sätter in bildskärmskabeln i det, så startar inte skärmen, "No signal" säger den. Sätter jag in kabeln i modekortet får jag samma svar. Därmed lite svårt att installera drivrutinerna för det nya kortet. Läser lite i manualen som säger att det är rekommenderat att först avinstallera det gamla grafikkortet. Då jag gör detta och sedan startar om datorn är grafiken så kass att det inte går att göra nåt. Sätter ner upplösningen till lägsta möjliga i Felsäkert läge och startar om. Drivrutinerna är då tillbaka!? Detta är dock inte det stora problemet.

Frågan är varför bildskärmen inte startar, dvs får signal, när det nya grafikkortet sitter i, även om kabeln sitter i den gamla porten (på moderkortet)? Även när drivrutinerna för det gamla är avinstallerade eller när det integrerade grafikkortet är inaktiverat!?

Kan tillägga att fläkten går på högvarv ovanligt lång tid vid uppstart (2-3 min) då jag sätter i skärmkabeln i det nya kortet.

Tack på förhand.

Visa signatur

[size="2"]...[/size]