Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Melding Plague

Intervju med Foxconn

Läs nyheten: Intervju med Foxconn

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Tycker vissa foxconn moderkort ser ut som dfi dag osv...

Permalänk

Foxconn verkar intressant. blir kanske ett moderkort från dom om dom sköter sig bra

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det jag framförallt undrar är hur man kan lägga in ett foto med röda ögon på en sajt på den här nivån?

Nu får jag väl läsa artikeln också....

Visa signatur

Q6600@3.6 | Asus P5K-E | 8GB DDR2 800 | 8800 GTX | X-Fi | TaiChi | Dell 2405 | Vista x64
MacBook Air 1.6 | 80 GB

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andretti
Det jag framförallt undrar är hur man kan lägga in ett foto med röda ögon på en sajt på den här nivån?

Nu får jag väl läsa artikeln också....

Tack för komplimangen! Det är för att få den rätta "terminatorkänslan". Lite nytt, lite farligt. Men okej, ögonen är åtgärdade nu, så nu kan du läsa ostört!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

entusiaster vilka tror att de är längst fram i teknologiutvecklingen och är beredda att ställa om snabbt vid förändringar i teknologin. Jag antar nästan att de tror att de är pionjärer och vi beundrar denna entusiasm för teknologi,

tell it to the jantes!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Dom är tydligen ducktiga på att stämma folk med har jag läst.....

det är säkert inga tidningsankor heller.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Dom är tydligen ducktiga på att stämma folk med har jag läst.....

Det var min reaktion det oxå

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

350 000 anställda? Tur för dom att de knappast tjänar mer än nån spänn i timmen...

Permalänk
Medlem

Vad är Foxconn egentligen störst på? Kan det vara kontakter på moderkort?

Synd att jag missade de röda ögonen

Permalänk
Geeks
Grundare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Vad är Foxconn egentligen störst på? Kan det vara kontakter på moderkort?

Synd att jag missade de röda ögonen

Så röda var de inte.

Det här med att stämma journalister, det kan man ju försöka sig på, men i Sverige har vi yttrandefrihetslagen som skyddar journalister (bland annat). Att pressen skriver om att de stämmer journalister, det är knappast för att höja upp dem en nivå, utan tvärtom.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Vem skulle tolerera att det spreds ut helt falska negativa påståenden om sig själv, sin familj eller sitt företag?? I detta fallet svärtar det ju ner företaget och resulterar i inkomstförluster. Det är klart det inte är accepterbart att det är så om det inte ligger fakta bakom (vilket det inte bevisats att det gör.. )

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

foxconn är inte så känt men jag har just nu 4st moderkort med foxconn kontakter på

ska bli kul om det släpps entusiastmoderkort från dom också

men borde inte asus/dfi/gigabyte/abit o alla moderkortstillvärkare kunna göra sina egna kontakter o sånt istellet?

Permalänk
Fractal Design
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
...men borde inte asus/dfi/gigabyte/abit o alla moderkortstillvärkare kunna göra sina egna kontakter o sånt istellet?

Då borde Tetrapak äga skog och papperstillverkning också...

Man gör helt enkelt det man är bäst på och i ABITs fall är vi bäst på att designa och samla komponenterna på ett PCB för att göra moderkort av. Faktum är att vi knappast skulle kunna slå Foxconn i pris även om vi hade egen komponenttillverkning. Deras komponentimperium har redan pressat priserna så hårt det går, så det lönar sig faktiskt att köpa plastbitarna från dom istället för att gjuta dom själva.

Sen kan det ju diskuteras rent moraliskt vad det egentligen innebär att "cost down" (som det så opersonligt kallas i affärsvärlden). De senaste veckornas publicitet kring fabriksförhållanden i Kina är en bra inledning till en mycket välbehövlig debatt.

Kinas ekonomiska uppsving följer ungefär samma mönster som "vår" västerländska industriella revolution gjorde, om än något snabbare. Man expanderar och industrialiserar först och tar den moraliska inventeringen senare. Det är lätt för oss i västvärlden (ehrm, jag bor i Taiwan) att peka finger, men sanningen är att vi alla gått den vägen och det är svårt att säga om det hade gått att göra det annorlunda.

Kina är den nya stearinfabriken på Kungsholmen... (om ni inte förstår den referensen, så läs Per Anders Fogelströms "stad"-böckerna).

...edit

Det publicerades en bra artikel på Sudhian.com för några år sedan. Tyvärr verkar den ha kortats ner något, men kolla här om ni är intresserade: http://www.sudhian.com/index.php?/articles/show/low_cost_comp...

.../edit