Hur många här spelar brädspels strategi typ Axis and Allies ?

Permalänk

Hur många här spelar brädspels strategi typ Axis and Allies ?

Ja som topic lyder . Hur många här spelar detta lite socialare alternativ av vuxenunderhållning ?

Spelar själv både Axis and Allies orginalet samt axis and allies miniatures .

Permalänk
Medlem

spelar Axis & Allies (tillverkat efter brädspelet) på min PC, räknas d?

Permalänk
Medlem

A&A har jag spelat i väldigt många år, mest med den gamla Adv expansionen som kom som gjorde spelet grymt mycket mer avancerat. Har spelat väldigt mycket tunga strategispel då det är en av mina största hobbies, finns knappt något roligare än ett riktigt bra parti World in Flames.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
spelar Axis & Allies (tillverkat efter brädspelet) på min PC, räknas d?

Inte om det är Ataris halal slakt av spelet nej .

World In flames är det bra ? För ska nog bli lite mera inköp framöver här . Har planer på att spela varje helg och är ju roligare att variera sig lite .

Permalänk

Spelar också det ibland. Inte så mycket som jag skulle vilja. Men nu under vintertiden är vi några som ska dra igång det på lite mera allvar.

Köpte mig Memoir´44 under sommaren. Ett snabbt och enkelt lir. Rekomenderas varmt.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

Spelade Risk en hel del förut när någon nämnde Axies and Allies. Lät ju skitskoj tyckte jag, men efter att ha provat en gång så vart jag bara less. Tyckte det var satans mycket att tänka på och inte alls lika kul som Risk.
Men hade man fått prova någon gång till så kanske man hade börjat gilla det

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Mycket att tänka på i A&A? Det är ju grymt simpelt

Permalänk

Jag spelar Schack vilket jag tycker är det ultimata strategispelet.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem

Lirade bla Advanced Squad Leader en gång i tiden - skitkul och avancerat spel, men vilken tid det tar att lira det.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Spelade faktiskt A&A igår

Permalänk
Medlem

Gillar A&A men har inte så många i min närhet som tycker om det. Är nog lite för tungt för de flesta. Annars är Puerto Rico ett väldigt bra spel som rekomenderas för strategifantaster. Inte krigsstrategi men ändå.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

A&A är kul!

Lite Risk, schack och A&A om dagen är bra för magen

Permalänk
Medlem

Jag och några polare brukar ta en risk-kväll/natt någon gång per år. Ruskigt roligt. Har faktiskt inte spelat A&A, måste ta och göra det framåt vintern.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat A&A men Risk och settlers är spel som ofta läggs upp på bordet här hemma =D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T