Bara Ati RD600 från DFI

Permalänk
Melding Plague

Bara Ati RD600 från DFI

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det där tillåtet?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

sätta press. :S låter lite som om moderkortstillverkarna som gått med på detta krusar Intel, lite tradigt att de är så pass stor makt som Intel har och annvänder

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Medlem

Detta var ju lagom trist, jag har hållit inne med mitt Conroe köp i väntan på detta... Kan lika bra skita idet nu och investera in en AMD Quad Core nästa r istället

Permalänk

Detta var väl inte precis konstigt?!
Vad förväntade ni? Eftersom Intel har en stark produkt, Conroe, som säljer bra. Så när intel moderkort sälj bra så vinner också konkurenten på det. Och det vill inte Intel.

Detta är väl den första (av många kommande) dåliga effekter av att ATI och AMD hoppade i säng med varann.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Undra vad som gjort att DFI kunnat stå emot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Undra vad som gjort att DFI kunnat stå emot

Den absoluta medparten av deras moderkort är för AMD, så min teori är att inte anser sig ta någon direkt skadda av att bråka med intel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Detta var väl inte precis konstigt?!
Detta är väl den första (av många kommande) dåliga effekter av att ATI och AMD hoppade i säng med varann.

Snarare en effekt av att intel är så dominerande och som sagts tidigare så var AMD tvungna att köpa ATi för att inte riskera att försvinna på lång sikt.

Permalänk
Medlem

Mjo... men Intel spelar fult.

Aja, DFI gör ju bra grejer, så det ska bli kul att ha en DFI RD600-bräda med ett R600 graffe och AMD Quad-Core.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Mjo... men Intel spelar fult.

Aja, DFI gör ju bra grejer, så det ska bli kul att ha en DFI RD600-bräda med ett R600 graffe och AMD Quad-Core.

dfi rd600 är det inte bara för socket 775?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yessiri
Snarare en effekt av att intel är så dominerande och som sagts tidigare så var AMD tvungna att köpa ATi för att inte riskera att försvinna på lång sikt.

På bekosnad av konkurans på grafikkortmarkande, på långsikt.

AMD kommer ha svårt med finanser efter ATI uppköpet om de inte kommer med nåt som kan åtmistånde konkurera med Intels Conroe i prestanda. Deras AM2 är bara S939 kärnor med DDR2 stödd. De måste få fram nåt köp starkt innan Q2 07 annars hamnar de på den rutan som innan de köpet ATI, fast nu med ATI i bagageluckan.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag tror fortfarande på RD600 och intel gör en stor miss att dissa den helt. Hoppas bara inte stödet för RD600 kommer att försämmras, men det tror jag inte. Väntar med spänning på DFIs moderkort.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Usch va tråkigt :/ fyfan för det där uppköpet!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Vem ville ha ngt annat än ett DFI RdD600 ändå?

Låter lite som om Ati's fysiklösning kommer vara dödsfött, bara ett moderkort med Ati fysik på intelsidan.

Men seriöst så gillar jag inte sånt här, blir inget intelmoderkort för mig på mycket länge.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Jag tror fortfarande på RD600 och intel gör en stor miss att dissa den helt. Hoppas bara inte stödet för RD600 kommer att försämmras, men det tror jag inte. Väntar med spänning på DFIs moderkort.

Ja exakt, "spänning" var rätt ord
Det blir det nog en hel del av på kortet

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_Blade552
Ja exakt, "spänning" var rätt ord
Det blir det nog en hel del av på kortet

Så sant, som det är sagt

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Vem ville ha ngt annat än ett DFI RdD600 ändå?

Låter lite som om Ati's fysiklösning kommer vara dödsfött, bara ett moderkort med Ati fysik på intelsidan.

Men seriöst så gillar jag inte sånt här, blir inget intelmoderkort för mig på mycket länge.

Intels egna BAD AXE har 3st 16x fullängdare.. kom ihåg att ATIs fysiklösning kräver standard gfx-kort och resten sköts i catalyst.. x975 klarar väl 2x8 lanes samt 4x på den trejde, resten skötsi mjukvara..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Men seriöst så gillar jag inte sånt här, blir inget intelmoderkort för mig på mycket länge.

Det kan jag hålla med om.
Tänkte plocka ihop en C2D-burk åt morsan, men det blir inget av när man läser sånt här. Vill intel skapa en situation där man ska ha allt efter deras roadmap till sin egen lilla märkesburk så får de göra det, jag tänker inte spela med då jag verkligen inte gillar deras produkter utöver processorerna.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Klarar RD600'an 2 x 16x ?

Isåfall blir det ett självklart köp för mig.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Klarar RD600'an 2 x 16x ?

Isåfall blir det ett självklart köp för mig.

tror att de kommer va 8x/8x/4x

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem

aha okej, vad tråkigt...

men vad jag minns var den tredje på 2x ? eller har jag bara fått för mig det ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Avstängd

DFI är tuffa.
Dom kanske står emot på grund av att dom inte är så beroende av att köpa in intels egna chipsets. Eller jag vet inte.
Men andra tillverkare kanske är mer beroende av intels chipset som dom nu får billigare. Eller slipper få dyrare rättare sagt.

Permalänk
Medlem

men vänta, betyder detta att det inte kommer några kort utan dividers till conroe?!

Permalänk
Medlem

Jo omni, men bara från DFI.
Annars så säger jag som många andra här.....PERKELE
Undrar om inte (hoppas) Intel biter sig i svansen. Många entusiaster har ju väntat med sitt Core 2 köp just pga RD600. Nu kanske Intel förlorar många processorinköp. Fler än jag (Morkiz t ex) lurar ju på att invänta AMD Quad, K8L mm.
Om man ändå köper en Core 2 så får det bli ett DFI den här gången då.
Hoppas bara att dem (likt de flesta andra) en gång för alla skippat den där otrevliga lilla fläkten på nordbryggan och numera kör passivt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får jag fråga vart källan till denna nyhet är?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Rätt tänkt Marcus, varken Sweclockers eller The Inquirer anger ju några som helst källor. "I dag rapporteras det" som Sweclockers artikel inleder med låter väl inte 100% tydligt eller säkert.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stege99
Rätt tänkt Marcus, varken Sweclockers eller The Inquirer anger ju några som helst källor. "I dag rapporteras det" som Sweclockers artikel inleder med låter väl inte 100% tydligt eller säkert.

Vi missade att länka till källan, och ber om ursäkt för detta. Sajten Dailytech var det.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Är ni förvånade? Intel har kört med ännu värre hot innan så jag är iaf inte förvånad. Dessutom så är det säkert irriterande för Intel att "stödja" konkurrenten på det här viset :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
På bekosnad av konkurans på grafikkortmarkande, på långsikt.

AMD kommer ha svårt med finanser efter ATI uppköpet om de inte kommer med nåt som kan åtmistånde konkurera med Intels Conroe i prestanda. Deras AM2 är bara S939 kärnor med DDR2 stödd. De måste få fram nåt köp starkt innan Q2 07 annars hamnar de på den rutan som innan de köpet ATI, fast nu med ATI i bagageluckan.

Dom har rättså bra med finansieringen från DELL numer ju.. dell har beställt 20 miljoner cpuer eller hur det var och det kommer säkert mer. Det är en bra deal dom har där för amd.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)