K800i, minirecension [MYCKET BILDER]

Permalänk
Medlem

killer_ante

Det ska komma en ny firmware vilken dag som helst, kanske rent av imorrn. Wotanserver säljer den redan och har gjort det sen igår...

Permalänk
Medlem

Måste man köpa firmware från exempelvis Wotanserver för att uppdatera till den nyaste eller går det att fixa via SonyEricssons hemsida eller liknande?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

YES!!!!!!! Fick min idag, har pillat på den nu i 30 min. Väntar bara på att tele2 ska sätta igång mitt simkort.
För helvete luckan sitter ju som gjutet!! När jag satte in kortet och batteriet så gick det skitlätt, men nu.... fytusan.

edit* Provade med tejp, fan va lätt det gick

Visa signatur

Dator - P35 NEO | Intel Quad 2.4| OCZ P6500 Heatpipe | 250HDD S-ATA 16MB | Pioneer +-DVD-brännare | GeForce 8800GTS 512MB | Antec Nine Hundred | 22" Samsung

Permalänk
Medlem

Testade också med tejp. Snacka om halleluja moment.

Edit: Hur kan det komma sig att ny fw ligger på Wotanserver? Det är väl mer rimligt att man släpper uppdateringen på SEUS först.

Visa signatur
Permalänk

Någon annan som också får som en ljus fläck på bilderna ibland? Tänkte att det kanske var skräp först, men linsen är helt ren. Det verkar komma på olika ställen också..

Såhär ser det ut: (På det röda) http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/k80000.JPG

Någon som har en aning om vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

har uppmärksammat den fläcken jag med,Det händer tydlingen på dom flesta bilder då man knäpper i ett totalt mörker och så,Det blir så för mig ibland iaf,aldrig i ljusa förhållanden.

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem

tycker de ser ut som ett dammkorn som svävar i luften

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hawken
tycker de ser ut som ett dammkorn som svävar i luften

Helt riktigt. Det är damm som lyses upp av blixten och ser ut så på bilderna.

Visa signatur
Permalänk

ahh okej. Jag tog nämnligen den där bilden när det var mörkt, så det kan nog stämma.

Permalänk

Var opartiska nu tack, Är telefonen slö och typ när man t ex ska gå in på nåt som musik eller spelmenyer osv..laddar den till i några sekunder då eller kommer allt direkt? alla SE telefoner jag har testat inkl 750i är slöa så därför undrar jag om dom har fixat det än? samt finns det 2 kameror så man kan ta foto på sig själv utan att vända kameran och inte se vad man tar foto på?

E jävligt sugen på att köpa k800i men jag har en samsung z500 som EGENTLIGEN fyller alla mina behov..vafan ska man med en ny mobil för då egentligen tänker jag ibland men samtidigt vill man ha bättre hela tiden ju...bättre kamera osv men jag har ju digitalkameran med mig när jag åker på semester o sånt ändå... jag är en sjuk människa jag har råd med det osv men det känns som jag bara kastar ut pengar hela tiden, köpte nyss ny lcd tv för 28000kr och jag ska ha hemmabiosystem till det men jag tror jag tar ett billigt sådant för ca 3-4000 och även tar k800i då istället för ett lite dyrare hemmabiosystem Härlig dagbok va?:P

Permalänk
Medlem

Jag upplever telefonen bara som slö just när man så att säga tänder den. Alltså när man låser upp knapplåset. Det tar någon sekund innan hela telefonen inklusive knappbelysning tänts. I övrigt tycker jag inte alls att den är slö. Det är en viss fördröjning i menyn när man väljer något t.ex. inställningar eller musikspelare. Ungefär en halv sekunds fördröjning. Detta beror (tror jag) på dessa animeringar som jag önskar man kunde stänga av. Skulle tro att ev segheter blir bättre i nästa fw.

Telefonen har två kameror. Den ena tar du kort med och den andra syns du själv i när du ringer videosamtal. Om du ska knäppa dig själv så sitter det en liten spegel intill linsen så att du ser hur du ska ta kortet så att du kommer med själv.

Visa signatur
Permalänk

Robster1986: Om du tycker K750i är slö så blir du inte mycket gladare av denna. Med joystick blir det tyvärr aldrig riktigt fort, och som sagt, den animerade menyn gör ingenting bättre.

Dock är den mycket snabbare på vissa saker. Bildhantering t ex. Tycker mig inte märka någon skillnad när man har massa saker igång heller, som GPRS och musikspelare - det går ungefär lika fort att bläddra bland bilder då.

Permalänk

FFS vill ha uppdateringen ...

Ingen som har hört något?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Min kompis åkte till Iran i sommar, där köpte han en olåst k800i, engelska menyer och det står med engelsk text på lådan, han köpte den tydligen för 1900(!) svenska kronor på något tekniskt centrum i Teheran, han ska dit i oktober igen och då ska han köpa en till mig (kanske en w810i)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilhelm
jag kan inte installera msn från 3. den säger att minnet är fullt när den ska ersätta någon versiion som finns redan... men jag har 40MB kvar på på minnet i telefonen och 800MB på minneskortet. det är långt ifrån fullt. vad ska jag göra?

Samma problem här. Någon som har en lösning???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
FFS vill ha uppdateringen ...

Ingen som har hört något?

v38 har jag läst på esato.com. Alltså nästa vecka om det stämmer.

Observera att infon kommer från ett forum och alla vet ju hur tillförlitlig sådan info kan vara.

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=124349&start=9...

Jag börjar ångra mig lite smått att jag unbrandade min telefon, det hade varit ganska fint med MSN Messenger genom tre.

Permalänk
Medlem

Msn SUGER på telefonen! Hur drygt som helst att sitta och knappa fram ett ord och inte minst en mening...

Ladda ner mig33 www.mig33.com/ ...funkar lika bra som messenger, så får du se hur värdelöst tråkigt det är !

Visa signatur

187

Permalänk
Medlem

vad menar du? msn på mobilen funkar ju bra.. jag använder den när jag sitter på bussen till jobbet.. funkar kanon..

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Bara att trycka på "mer" under på gående samtal, sen välja "spela in".;)

Ngn som vet hur man blir av med inspelnings tonen? pipet var 10e eller 20e sekund ?

Permalänk
Medlem

är det möjligt att ändra huvudmenyns genvägar?
jag skulle vilja ändra bort "tre player" så man istället kommer till "musikspelaren".

Permalänk

Alltså det där med 3 player någon här på forumet sa att man kunde tanka hem den till vilken K800 oavsett opperatör. Men när jag kollat så hittar jag verkligen inte vart det skulle vara
Inte nu kanske för att den är bra men jag skulle ändå vilja testa den.

Permalänk
Medlem

tre player är väl asbra om man har sånt abonemang hos 3. så man kan streama musik och vad man nu kan göra.. men jag har bara sneak 49:- i månaden abonemang. så jag kan inte utnyttja tre player till så mycket.

Permalänk

Fråga, klarar K800i av att söka i mp3 filer, spar den positionen om man stänger av mp3 spelaren mitt i en låt(bookmark funktion). Såklart frågar jag detta för jag gillar att lyssna på audiobooks och k750i som jag äger saknar dessa trevliga funktioner.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk

Kul, då har min K800i dött. Skulle byta simkort (batteriet hade minst 80% kvar), och plötsligt går den inte att starta. Har testat med 3 olika simkort, utan, testat att hålla in knappen olika länge, haft batteriet utdraget olika tidsintervaller.
Den reagerar inte när man stoppar in USB-kabeln, inte när man skall ladda den som vanligt heller. Går inte ens att köra update, då inte ett skit händer när man kopplar in den och håller in C.

Vad fan ska jag göra? blir så jävla less på skiten!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av foogy
Samma problem här. Någon som har en lösning???

jag hade också samma problem. jag lämnade in den på reparation och då gjorde dom:
"omlödning av bgakretsar och ny mjukvara"

tog 14 dagar.... grrrr. men men nu funkar den och jag är glad.

Permalänk
Medlem

jag har ny laddat ned den nya R1ED001 ned till datorn, både main och fs filen, nu undrar jag hur man ska göra för att får den in i nallen..

http://rapidshare.de/files/32982850/K800_R1ED001_MAIN_GENERIC...
http://rapidshare.de/files/32982539/K800_R1ED001_FS_EUROPE_4_...

om någon vill testa det, filerna är hämtat från www.se-tool.net

Permalänk

Hallojs!
Såg det dära om att fixa MSN i mobilen via Yamigo. Har en Sony Ericsson K610i och gjorde vad som stod här i forumet. Gjorde ett konto på Yamigos hemsida, sen tröck på på "Your Details" och skrev in min msn och lösenord för den och kryssade i rutan Fetch Contacts. Sen tröck på på update och drog fram mobilen och skrev in alla inställningar och tröck log in. Det gick att logga in men mina MSN kontaker dycker inte upp vid flkien "kontaker" utan det är helt tomt.

Vad är problemet? Går det inte att fixa Yamigo till SE K610i?
Min programvaruversion är:
CXC1250374
R1CB001
060608

Har jag för gammal programvaruversion?

Snälla hjälp mig! Tack på förhand!

MVH Alexander

Visa signatur

yeah! ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Munksockan
Hallojs!
Såg det dära om att fixa MSN i mobilen via Yamigo. Har en Sony Ericsson K610i och gjorde vad som stod här i forumet. Gjorde ett konto på Yamigos hemsida, sen tröck på på "Your Details" och skrev in min msn och lösenord för den och kryssade i rutan Fetch Contacts. Sen tröck på på update och drog fram mobilen och skrev in alla inställningar och tröck log in. Det gick att logga in men mina MSN kontaker dycker inte upp vid flkien "kontaker" utan det är helt tomt.

Vad är problemet? Går det inte att fixa Yamigo till SE K610i?
Min programvaruversion är:
CXC1250374
R1CB001
060608

Har jag för gammal programvaruversion?

Snälla hjälp mig! Tack på förhand!

MVH Alexander

Kruxet är att just nu fungerar varken Yamigo eller Smartvas som man måste ansluta via. Smartvas har legat nere sedan någon vecka och på Yamigo får man upp users i telefonen men man kommer inte online och man ser inte heller vilken status som andra har alls. Troligen beror detta på att belastningen på respektive servrar inte klarar trycket från de som börjar ha denna funktion i mobilen och som letat sig till de 2 som finns på internet, de blir nog överbelastade. Förhoppningsvis kommer det att fungera framöver, kanske kommer andra sidor på nätet att ansluta via och säkerligen ökar trycket på att operatörer och telefontillverkare skall anpassa möjligheten och användarvänligheten så att vi kan använda framtidens teknik förhoppningsvis utan att vara beroende av 3:e parts inblandning.

Jag har själv testat en massa java-program som emsn mfl, men ingen är ens i närheten lika bra och smidigt som fungerande IMPS eller som en vanlig IM-klient i en pc. Däremot sägs java-klienten Mig33 http://www.mig33.com/ vara bra eller iaf det närmaste man kan komma vanlig msn-klient, tänkte prova den vid tillfälle.

Försök finna andra servrar att ansluta via eller prova 3:e parts applikationer. Eller avvakta tills dess de etablerade sidorna fungerar igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Jim
Fråga, klarar K800i av att söka i mp3 filer, spar den positionen om man stänger av mp3 spelaren mitt i en låt(bookmark funktion). Såklart frågar jag detta för jag gillar att lyssna på audiobooks och k750i som jag äger saknar dessa trevliga funktioner.

Stänger du av spelaren mitt i en låt och sen startar den igen så börjar du där du slutade.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Mr_Jim

Vad e detta för piratkopia på mitt nick?

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.